دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 52 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 27
مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری
قیمت فایل فقط 20,000 تومان
مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری
توضیحات: 27صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
مقدمه
درآمد صنعت گردشگری در دنیا در سال 2005 میلادی، رقمی معادل 7/682 میلیارد دلار و تعداد گردشگران نیز در همین سال رقمی حدود 8/806 میلیون نفر اعلام شده است. این ارقام نشان می دهد که توجه به صنعت گردشگری و چگونگی مدیریت و بهره برداری موثر از آن باید جزو اولویت های اصلی نظام اقتصادی اجتماعی کشورهای دارای پتانسیل گردشگری قرار گیرد، تا با بهره گرفتن از اثرات بی شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن گام موثری در توسعه همه جانبه یک ناحیه، منطقه یا کشور برداشته شود. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای دارای پتانسیل از این امر مستثنی نیست و توسعه گردشگری در کشورمان نیازمند یک نظام مدیریتی قوی و خستگی ناپذیر است (درستی و ایدر، 1385).
................
- گردشگری و اهمیت آن
صنعت مسافرت و جهانگردی به عنوان بزرگترین و متنوع ترین صنعت در دنیا به حساب می آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می دانند. از ابتدای شکل گیری تمدن بشری، مسافرت و جهانگردی وجود داشته است. برای بررسی جهانگردی به لحاظ تاریخی، می توانیم آن را از عهد باستان تا به امروز به چند دوره تقسیم کنیم: عهد باستان، قرون وسطی، رنسانس، انقلاب صنعتی، جهانگردی نوین (گی و فایوسولا، 1388).
.....................
- وضعیت ایران در صنعت گردشگری
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه 10 جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراست با این وجود از لحاظ بهره برداری از این منابع در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است. در حالی که سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در جاذبه های جهانگردی از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رس (تقوایی، 1387).
....................
- موانع رشد صنعت گردشگری در ایران
علی رقم آنکه ایران یکی از کشورهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب میشود اما به دلایل بسیاری رشد این بخش در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مطلوب و قابل توجه نبوده است. کارشناسان و صاحبنظران دلایل فراوانی را بعنوان موانع بر سر راه رشد این صنعت بیان نموده اند که مختصراً به هر یک از آنها میپردازیم.
1- ضعف مدیریت کلان در صنعت گردشگری
...............
2- عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری
........................
3- ضعف در اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه جذب گردشگر
..............................
4- ناهنجاری ها و ضعف های فرهنگی جامعه
................
5- سایر موانع رشد صنعت گردشگری در ایران
................
- طبیعت گردی[1]
در مباحث گردشگری، جذابیتهای منحصر به فردی در صحنه رقابت بین المللی وجود دارد، که برگ برنده کشورهای رقیب محسوب می شود، منظری که از دریچه آن می توان به بخشی از اهداف اقتصادی، فرهنگی و یا حتی سیاسی به آسانی دست یافت. در این راستا، طبیعت گردی، کلید طلایی کشورهایی به حساب می آید که در بازار مدرنیته و عصر کامپیوتر، به جای زندگی مجازی، زندگی طبیعی را در معرض دید همگان قرار می دهند و به ویژه این نوع از توریسم در کشوری همچون ایران که گستره وسیعی از انواع مناطق جغرافیایی گوناگون از کویر تا جنگل را در برگرفته و در کوه و دشت و کویر و جنگل و ساحل روستاهایی مملو از فرهنگ غنی ایرانی دارد می تواند پربارتر و جذابتر از هر نقطه دیگر دنیا باشد» (خورسندی، 1388).
.............
- مشکلات طبیعت گردی در ایران
- فقدان مهارتهای مدیریتی
یکی از مشکلات شایع در کشورهای آسیایی ضعف مهارتهای مدیریتی در طرح های اجرا شده توسط مردم است. همچنین این ضعف گریبان گیر دولتهای محلی، مقامات مسئول و کارکنان این نهادها در طرح ریزی
...................
-اهمیت بهداشت سایت های گردشگری
انسان در جهان معاصر در لحظات بسیار حساسی از حیات خود قرار دارد. با گذشت قرنها از زندگی بشر بر روی کره زمین و ظهور و مبارزه انسانهای فرهیخته بسیاری در طول تاریخ برای برقراری مساوات، عدالت و
...............
انواع اثرات زیست محیطی گردشگری
گردشگری هم می تواند اثرات مثبت بر محیط زیست بگذارد و هم اثرات منفی و یا اینکه هیچ اثر قابل توجهی نداشته باشد؛ البته این موضوع بستگی دارد به اینکه گردشگری چگونه توسعه یافته و چگونه برنامه ریزی و مدیریت شده است. همانند سایر گروههای گردشگری، توریسم ساحلی نیز پیامدهای مثبت و منفی
...................
توسعه پایدار گردشگری
راهکار کاهش یا حذف اثرات منفی گردشگری، توسعه پایدار آن و اصل برنامه ریزی برای گردشگری است. برای رسیدن به هدف توسعه پایدار، برنامه ریزی گردشگری باید به اندازه کافی متمرکز باشد. نه اینکه تحت عناوین سیستم های اکولوژیکی و سیاسی باشد و برای اینکار لازم است تا گردشگری قطعه قطعه موجود، جایگزین یک گردشگری با مقیاس بزرگتر و یکپارچه تر و با آگاهی بسیار بیشتر به وابستگی گردشگری به منابع فرهنگی و طبیعی شده و سیاستها از کمیت بسوی کیفیت هدایت شود (گون[2]، 1994).
....................
منابع
اسماعیلی، تریفه.(1382). «گردشگری روستایی». در کتاب ماه تاریخ و جغرافیا. ش 74. آذر. صص 99 تا 102.
پاپلی یزدی، م و سقایی، م. 1385. گردشگری: ماهیت و مفاهیم، چاپ اول، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران: 185 صفحه.
[1] - Ecotourism
[2] - Gunn
قیمت فایل فقط 20,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری , مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری , مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی , مبانی نظری بهداشت سایت گردشگری , مبانی نظری , گردشگری , طبیعت گردی , بهداشت سایت گردشگری
دسته: علوم انسانی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 48 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33
مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی،
قیمت فایل فقط 21,000 تومان
مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی
توضیحات: 33صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
ناهنجاری اجتماعی و گردشگری
- مقدمه
سفر همواره جایگاه خاصی را در فرهنگ تمدن و ادیان کشورهای مختلف جهان و بخصوص ایران با تمدن 7000 ساله اش، داشته است. فولکلور کشورهایی مانند ایتالیا، یونان و چین پر است از افسانه ها، قهرمانان و آداب و رسومی که سفر نقشی کلیدی را در آن ایفا می کند. در فرهنگ ایرانی اسلامی
...............
- موقعیت ایران در صنعت گردشگری
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه 10 جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراست با این وجود از لحاظ بهره برداری از این منابع در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است. در حالی که سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در جاذبه های جهانگردی از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رسد.
.................
- موانع رشد صنعت گردشگری در ایران
علی رقم آنکه ایران یکی از کشورهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب میشود اما به دلایل بسیاری رشد این بخش در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مطلوب و قابل توجه نبوده است. کارشناسان و صاحبنظران دلایل فراوانی را بعنوان موانع بر سر راه رشد این صنعت بیان نموده اند که مختصراً به هر یک از آنها میپردازیم.
1- ضعف مدیریت کلان در صنعت گردشگری
...................
2- عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری
..................
- عوامل و عناصر موثر در صنعت گردشگری
در صنعت گردشگری بخش دولتی و خصوصی مکمل همدیگر هستند و نبود یکی از آنها باعث نا کارآمدی وجود دیگری میشود، لذا باید بخش دولتی و بخش خصوصی هر یک در جایگاه خود قرار بگیرند تا شاهد رشد و شکوفائی این صنعت باشیم.
................
شناسائی فرصت های پنهان گردشگری در ایران و اثرات آن بر جامعه
در کشور ما ایران فرصت های گردشگری فراوانی وجود دارد که تاکنون به آنها پرداخته نشده است.
..............
- هنجارهای اجتماعی
در اصطلاح دانش جامعهشناسی به یک الگوی رفتاری گفته میشود که روابط و کنشهای اجتماعی را تنظیم میکند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند میدانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند، جامعه او را مجازات میکند.
.............
ویژگی های هنجار :
1- هنجار ، استاندارد شرایط است و صرفاً بخاطر استحکام شرایط وضع می شود.
2- وجود هنجار در شرایط مختلف به شخص کمک می کند که چگونه در یک وضع خاص رفتار کند، بدون اینکه خود متحمل زحمتی شود.
.............
درون ذهنی کردن (ملکه ساختن) هنجارها
آدمها در نتیجه ی یک فراگرد موفق اجتماعی شدن ، هنجارهای یک فرهنگ را ملکه ی ذهنشان می.
..............
سلسله مراتب هنجارها
هنجارها از نظر الزام و اهمیت یکسان نیستند ، چنان که برخی هنجارها از چنان اهمیت و الزامی
..............
- ناهنجاری های اجتماعی یا انحراف اجتماعی
جامعه شناسان، هرگونه رفتاری را که با چشم داشت های جامعه یا گروه معینی در داخل جامعه، تطابق نداشته باشد، انحراف (نا به هنجاری) می نامند. در واقع، انحراف، به دوری جستن از هنجارها
............
- نقش هنجارهای اجتماعی و امنیت اجتماعی در توسعه پایدار گردشگری
مفهوم امنیت همچون بسیاری از مفاهیم دیگر، در طول تاریخ تغییر یافته و روندی رو به رشد داشته است. شک نیست که مفهوم « امنیت» همسان و موازی با مفهوم «بشر» تعالی یافته، تا امروزه ما تعریفی بسیار متفاوت از تعریف اولیه آن داشته باشیم. چنان که در دوران ماقبل از تاریخ، امنیت، تنها
...........
- هنجار های اجتماعی و توسعه نیافتگی ایران
توسعه اصطلاحی است که در مجامع و محافل و نوشته های گوناگون به تنهایی یا به همراه
.............
- آسیب شناسی اجتماعی ناهنجاری ها
آسیب شناسی اجتماعی، به شناخت علل و عوامل، نشانه ها و علایم آسیب پذیری یا آسیب گیری انسان در جامعه و زندگی اجتماعی یعنی تربیتی، فرهنگی و اجتماعی می پردازد. آسیب ها و زیان ها ممکن است دارای زمینه های مادی باشد یا از امور غیر مادی یا از هر دو دسته امور منشأ گیرند.
...................
- قابلیت اصلاح مسائل اجتماعی
معیار دیگر برای شناخت مسائل اجتماعی این است که مردم معتقد باشند این مسائل قابل اصلاح است و البته این مسایل از نوع مسایل آشکار هستند و نه همه مسایل اجتماعی. جبرگرایی و یا
......................
منابع
ازکیا، مصطفی، 1379 : جامعه شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستایی ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.
پوریا، پ. 1374. مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی. ماهنامه اطلاعات سیاسی، اقتصادی، شماره 45 و 46، صص 17-24.
..................
قیمت فایل فقط 21,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی، , مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی، , مبانی نظری گردشگری , مبانی نظری ناهنجاری اجتماعی , مبانی نظری , گردشگری , ناهنجاری اجتماعی،
دسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 93 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 74
مبانی نظری پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری، آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری، آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان
توضیحات: 74صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
- مقدمه
امروزه
فناوری ها جدید نقشی تعیین کننده و فراگیر در کسب و کارهای سازمانی دارد.
این وضعیت و تحولات احتمالی آن، چالشهای متعددی را در برابر تواناییهای ما
نسبت به طراحی و ارایه سیستمهای اطلاعاتی مطرح میسازد . به هر حال، برای
بسیاری از سازمانها، سیستمهای اطلاعاتی و در کل فناوری اطلاعات و
ارتباطات، هنوز در راستای عملکرد بازاری و ارتباط با دست اندرکاران آن نقشی
نوآورانه دارد . این به معنی آن است که، فرایند پذیرش، به عنوان عینیتی
امکان پذیر از فرایند تصمیم گیری ویا مسایل مدیریتی در آمده است. انگیزه
برای نوآوری زمانی در سازمان ایجاد میشود که تصمیم گیرندگان شکافهای
عملکردی را مورد توجه قرار دهند یا پی برند که وضعیت موجود سازمان
رضایتبخش نیست.
بهبودهای تکنولوژیک و فرایندی ، نقشی ملموس در تحقق
اهداف کیفی و عملکردی دارند. تشخیص این بهبودها که باعث افزایش سطح کیفی
سازمان میشود ، روندی تعیین کننده برای عملکرد فرایندی است. از جنبه
استراتژیک ، موفقیت فرایندهای نوآوری مدیریتی بسته به تلاشهای رقابتی است .
این تلاشها ممکن است شامل دانش عمیقی از پیشرفتهای تکنولوژیک و تحلیل کافی
از مزیتهای شبکه ها باشند . این به معنی آن است که مدیران بایستی
فناوریهایی را که الزاما با ایجاد سطوح بالای دانش و نیز بهبود کیفیت
بدیلهای ارایه شده تلفیق میشوند ، مورد توجه قرار دهند ( گیلبرت و کلی[1]، 2005).
..............
-فناوری های جدید و دولت الکترونیک
دولت الکترونیک شیوه ای است برای دولت ها به منظور استفاده از فناوری جدید که تسهیلات لازم را برای دستیابی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی با کیفیت بالا فراهم می آورد و فرصت های بیشتری را برای مشارکت مردم در فرایندهای دموکراسی ایجاد میکند. دولت الکترونیکی دارای چهار اصل راهنماست: 1) تأمین خدمات بر مبنای افزایش حق انتخاب برای شهروندان، 2) در دسترس قرار گرفتن بیشتر دولت و خدمات آن، 3) تأمین شمول اجتماعی در زمینههای مختلف و 4) استفاده بهتر از اطلاعات (کیا، 1386).
............................
-تحقق دولت الکترونیکی
یکی از الزامات اساسی برای ورود دولت به عصر دیجیتال آن است که فناوری ارتباطی
و اطلاعاتی جدید جانشین جریان مکاتبات بین هرم دولت و دریافتکنندگان
خطمشی و مشتریان خدمات دولتی شود. همکاری گسترده بین دولت و مشتریان نه
تنها مسالهای مربوط به مراوده الکترونیکی است بلکه هدف کیفیت بیشتر و
قابل اعتماد بودن خدمات است . تمام دولتها در تلاش هستند تا خود را برای
اقتصاد دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی آماده کنند . طبق نظریه 'کارو' برای تحقق
دولت الکترونیکی در جامعه اقدامات زیر ضروری است: (اندوبیزی و لابوآن[2]، 2008).
..................
-چالش های مدیریت فناوری های جدید
عمده ترین چالش های مدیریت دیجیتال عبارتند از :
۱- سواد دیجیتال
مدیران در عصر کنونی نیاز به دو نوع سواد تازه دارند. یعنی علاوه بر تخصص های اساسی به دو دانش زیر نیز نیاز مندند:
..............
- پذیرش فناوری های جدید
یکی از مسائل اساسی در توسعه فناوری در هر جامعهای، ایجاد پیش زمنیههای مناسب فکری و فرهنگی برای پذیرش آگاهانه و مطابق با نیاز آن فناوری است. رویکرد فرهنگ سازی برای کاربری و توسعه فناوری نه تنها از بعد عمومی جای تامل و کار بسیار دارد بلکه از جنبه مدیریت کلان جامعه نیز نیازمند توجه و فراگیری و توسعه است. چرا که در عصر فناوری اطلاعات چهارچوب فرهنگها مبتنی بر الگوهای تعاملی شکل میگیرد و میتوان آن را از بعد بالا به پایین و پایین به بالا بررسی کرد.
.............
- انواع مدل های پذیرش فناوری
در دهههای اخیر به تناسب پیشرفت فناوری اطلاعات و کاربری آن در عرصه های مختلف الگوها و مدلهای متعددی در حوزه پذیرش فناوری پدید آمده است که شامل مدل پذیرش فناوری، مدل تلفیقی کاربرد و پذیرش فناوری، مدل تئوری عمل مستدل، تئوری رفتار برنامهریزی شده و برخی مدل های کمتر مطرح در این زمینه می باشند که از تغییر مدل های اصلی شکل گرفتهاند.
................
-مدل پذیرش فناوری
مدل پذیرش فناوری (TAM) توسط دیویس و همکاران در سال 1989 ارائه شد (شکل2-2). این مدل که بیشتر تحقیقات مبتنی بر آن در آمریکای شمالی صورت پذیرفته است بر دو عامل اصلی در پذیرش...........
..............
- تئوری عمل مستدل (کنش عقلایی)
................
- تئوری رفتار برنامه ریزی شده
..............
- تئوری یکپارچه پذیرش و کاربرد فناوری[3]
...................
- فناوری های جدید مدیریت
هدف مدیریت افزایش ارزش شرکت است و از آنجایی که ارزش شرکت در قیمت سهام متبلور می باشد می توان گفت هدف مدیریت مالی افزایش ثروت سهامداران می باشد. با توجه به روندجهانی شدن اقتصاد کشورها و پیشرفت تکنولوژی، متخصصان مالی کشور، بایستی با نظامهای مالی جهانی و شیوههای
...............
- عوامل موثر بر پذیرش فناوری های جدید در سازمان ها
چارچوب ساختاری تشکیل دهنده این عصر را تولید، پردازش، انتقال و مدیریت اطلاعات و ارتباطات به منظور ایجاد پایگاههای دانش و معرفت فردی، گروهی، سازمانی و کشوری جهت ارائه خدمات الکترونیکی تشکیل می دهد و لذا فناوری اطلاعات را که شامل فناوری های بکارگرفته شده در فرآیند مذکور می باشد برای سازمانها و جوامع بشری، بعنوان عامل حیاتی و تعیین کننده مطرح ساخته است (هادیان، 1389).
..............
- اهمیت پذیرش فناوری توسط نیروی انسانی سازمان
نیروی
انسانی مهمترین عامل تولید در شرکتهای تولید تلقی می شود. به طوری که
تحقیق اهداف شرکت با میزان و چگونگی فعالیت او مرتبط است . وظایف و
مسئولیتهای نیروی انسانی را می توان در سطح مدیریت و کارکنان (عملیات )
دسته بندی کرد که اهمیت و اثرگذاری اجرای وظایف و مسئولیتها در سطح مدیریت
به مراتب از سطح کارکنان بیشتر است . زیرا ضمانت تداوم فعالیت شرکت به
میزان قابل توجهی به نحوه اجرای مسئولیت مدیران بستگی دارد. بنابراین آنچه
که مدیران انجام می دهند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد شرکت دارد. تجربه
تاریخی بسیاری از شرکتهای موفق و ناموفق نشان می دهد که موفقیت وشکست
بسیاری از آنها به نحوه عملکرد نیروی انسانی بستگی دارد. جملگی گواهی
براهمیت جایگاه نیروی انسانی در مجموعه عوامل موثر بر فعالیتهاست (رضاییان،
1386).
...............
- آموزش کارکنان در جهت پذیرش بهتر فناوری ها
انسان موجودی است تغییر پذیر با توانایی های بالقوه نامحدود که این توانائیها می تواند تحت نظام و برنامه ریزی های آموزشی و پرورشی صحیح و دقیق به تدریج به فعلیت درآید و به تناسب آن جوامع انسانی و ارگان های مربوط به آن را از مواهبی بس گران برخوردار نماید. بر این اساس نیاز هر سازمانی است که برای انجام فعالیت هایش به ویژه در چهار چوب اصول و نظام خاص و بهره وری بالاتر کارکنانی مجرب و آموزش دیده داشته باشد. با تاکید بر این امر؛ آموزش به عنوان موثرترین راه همسازی با تغییرات در سازمان ها می باشد و این اعتقاد هست که هر زمان این جریان متوقف یا کند شود اثرات ناخوشایندی بر عملکرد سازمانی خواهد داشت چرا که توانمندی کارکنان در انجام موثر و موفقیت آمیز وظایف و قدرت سازگاری آن ها با موقعیت های جدید شغلی تحت تاثیر آموزش در سازمان هاست (خطیبی و همکاران، 1381).
................
- آمادگی سازمان ها برای پذیرش فناوری
گسترش روز افزون برخی از کاربردهای فناوری های جدید اهمیت این موضوع را بیشتر کرده است که ورود به عرصه تجارت الکترونیکی برای تمام سازمان هایی که در تامین نیازهای مشتریان خود در اسرع وقت، اهمیت می دهند ضروری به نظر می رسد و سیاست گذاران را در این فکر فرو برده است که آیا کشور یا سازمان متبوع آن ها پذیرای ابزارهای جامعه اطلاعاتی می باشند؟ این آمادگی ها با معیارهای مختلفی از قبیل زیر ساخت ها، اقتصاد، آمادگی پذیرش در جامعه مورد نظر و امادگی مجموعه دولت سنجیده می شود.
در دهه اخیر اینترنت و تجارت الکترونیک شکل پاسخگویی به این نیازها را دگرگون کرده است. تجارت الکترونیک فقط به معنی دادو ستد از طریق اینترنت نیست بلکه به معنای تجارت کالا در مراحل کسب است.
زیر ساخت ها به حدی گسترده هستند که تقدم جهت تامین آن ها فقط در شرح وظایف یک وزارت خانه یا یک دستگاه نیست و برای ایجاد آن لازم است که همه ی دستگاه هایی که در این زمینه با هم مرتبط اند هماهنگ باشند.به کارگیری تجارت الکترونیکی و فناوری اطلاعات باعث شفافیت فعالیت اقتصادی می شود. همچنین استقرار موفقیت آمیز آن مستلزم یک برنامه استراتژی مدون و مشخص است.
امروزه فناوری اطلاعات به عنوان محور تشکیل جوامع اطلاعاتی مورد توجه اکثر کشورهای جهان قرار گرفته است به گونه ای که از جایگاه خاصی در برنامه توسعه آنها برخوردار است. مطالعه چگونگی بکارگیری این فناوری در کلیه زمینه های اجتماعی ، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جوامع حائز اهمیت است در این راستا ارزیابی آمادگی الکترونیکی جوامع و سازمانها برای استفاده موثر از این فناوری مقدمه برنامه ریزی بهینه به منظور نیل به اهداف است (پارک، 2009).
................
- ضرورتهای آمادگی الکترونیکی
سه عامل دولتمردان کشورها را تشویق میکند تا آمادگی الکترونیکی کشورشان را بهبود داده و موجبات توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در کشورهای خود فراهم آورند:
.............
- ارزیابی آمادگی الکترونیکی پیش نیاز توسعه فناوری های جدید
میزان بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشورهای مختلف جهان متفاوت بوده به گونه ای که برخی از آنها به عنوان پیشتاز و برخی دیگر در ابتدای راه می باشند . فاصله موجود بین کشورهای جهان در این حوزه را همانطور که قبلا گفته شد، اصطلاحا شکاف دیجیتالی می گویند . با عنایت به این موضوع که شکاف دیجیتالی بین کشورهای جهان در حال افزایش است، دولتمردان و بنگاههای اقتصادی بکارگیری فناوری ا طلاعات و ارتباطات را یکی از اولویتهای خود قرار داده اند . به منظور کارایی هر چه بیشتر فناوری اطلاعات و ارتباطات ، یک کشور بایستی از نظر زیرساخت مخابراتی، دسترسی به فناوری اطلاعات و
.................
منابع
ابیلی، خدایار ، «سیستم های توسعه منابع انسانی»، مجموعه مقالات اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی، آبان 1382.
باقری، مجید.، بهشتی، محمد حسین.، و علیدوستی، سعید. 1388. پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران : بسط مدل پذیرش فناوری. فصلنامه اطلاعات و علوم فناوری، دوره 24، شماره3، صص 34-5.
......................
.......................
[1]- Gilbert and Kelly
[2]- Ndobisi and Laboan
[3] - Unified Theory of Acceptance and Use of Technology (UTAUT)
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری، آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان , مبانی نظری پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری، آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان , مبانی نظری پذیرش فناوری، مدل پذیرش فناوری , مبانی نظری آمادگی الکترونیکی، مدیریت فناوری در سازمان , مبانی نظری , پذیرش فناوری , مدل پذیرش فناوری , آمادگی الکترونیکی , مدیریت فناوری در سازمان
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 48 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 29
مبانی نظری خستگی روانی ناشی از کار معلمان، فرسودگی شغلی
قیمت فایل فقط 20,000 تومان
مبانی نظری خستگی روانی ناشی از کار معلمان، فرسودگی شغلی
توضیحات: 29صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
مقدمه
هر فرد در طول زندگی خود ممکن است برای مدتی احساس خستگی زودگذر یا طولانی نماید. خستگی زودگذر می تواند ناشی از کار زیاد، مشغله های فکری ، تضادهای خانوادگی ، عدم تحرک کافی ، تغذیه نامناسب یا کم خوابی باشد. خستگی زودگذر معمولاً با استراحت ، کاهش حجم کار و رفتن به مسافرتی کوتاه و نشاط آور تسکین یافته یا کاملاً بر طرف می شود.اما خستگی روانی مزمن عارضه ای جدی و قابل تأمل است زیرا این نوع خستگی مستمر و فرسایشی است ، به گونه ای که شخص مبتلا به خستگی روانی مزمن نه تنها آرامش و قرار خود را از دست می دهد و قادر به
............
- اهمیت کار معلمان بر یادگیری دانش آموزان
پرورش یا تربیت «جریانی است منظم و مستمر که هدف آن هدایت رشد جسمانی ، شناختی ، اخلاقی و اجتماعی یا به طور کلی رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان در جهت کسب و درک معارف بشری و هنجارهای مورد پذیرش جامعه و نیز کمک به شکوفا شدن استعداد آنان است » (سیف ،1379) . بر اساس چنین تعریفی پرورش یک نظام است ، نظامی که کارکرد اساسی اش شکوفا کردن استعداد و تربیت شهروندانی است که هنجارهای مورد پذیرش جامعه راکسب کنند و متعهد به ارزشهای آن باشند . حتی بسیاری از صاحب نظران تربیتی کارکردی فراتر از کارکرد ذکر شده
..................
- اهمیت تدریس
اصطلاح تدریس ،اگر چه در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد ،اکثر معلمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیت درست آن آشنایی دارند . برداشتهای مختلف معلمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ی کار کردن با آنها تأثیر مثبت یا منفی بر جای گذارد . برداشت چند گانه از مفهوم تدریس می تواند دلایل مختلفی داشته باشد ؛از مهمترین آنها ضعف دانش پایه و اختلاف در ترجمه و برداشت نادرست معلمان از دیدگاههای مختلف تربیتی است. گاهی آشفتگی و اغتشاش در درک مفاهیم تربیتی به حدی است که بسیاری از کارشناسان ، معلمان و دانشجویان این رشته مفاهیمی چون پرورش ، آموزش ،تدریس و حرفه آموزی را یکی تصور می کنند وبه جای هم به کار می برند . این مفاهیم اگر چه ممکن است در برخی جهات وجوه مشترک و در هم تنیده داشته باشند ، اصولاً مفاهیم مستقلی هستند و معنای خاص خود را دارند (فلاحی، 1388).
.............
- ارتباط بین تدریس معلم و یادگیری دانش آموزان
یادگیری، فرایندی مداوم در طول زندگی انسان محسوب می شود. از جریان پیچیده سخن گفتن در آغاز زندگی که به ظاهر با سهولت انجام میگیرد تا یادگیری نظریه های پیچیده علمی و حل مسائل دشوار، همه براساس فرایند یادگیری صورت می پذیرد. یادگیری ممکن است بدون دخالت فرد خاصی به عنوان معلم صورت گیرد و یا با نظارت و هدایت معلم انجام شده و هدف و جهت خاصی را داشته باشد که به آن یادگیری رسمی گویند.
..............
- خستگی روانی ناشی از کار در معلمان
خستگی روانی ناشی از کار ، از پا افتادگی و رخوت فرد شاغل به خاطر فشار روانی ناشی از کار است که شخص بنا به دلایلی نتوانسته با آن مقابله کند. شغل هر فرد چیزی بیش از کارها و فعالیت های مشخصی همچون، تایپ، رانندگی، ارایه گزارش ومواردی از این قبیل است و مستلزم آن است که وی با همکاران، مافوق ها، ارباب رجوع و سایر همکاران تعامل داشته باشد و قوانین، مقررات و آیین نامه های سازمان را رعایت کند. حتی ممکن است فرد در شرایط کاری یا
....................
- مفهوم خستگی روانی ناشی از کار
خستگی روانی ناشی از کار اصطلاحی است که گاهی به جای آن از معادل هایی چون تنیدگی، تحلیل رفتگی، بی رمقی، ازتوان افتادگی، زدگی از کار، خستگی مفرط، تهی شدگی و فرسایش روانی می توان استفاده کرد. بین روانشناسان بر سر تعریف خستگی روانی ناشی از کار اتفاق نظر وجود ندارد.گروهی خستگی روانی ناشی از کار را با استرس شغلی یکی می دانند.
..............
- فشارهای روانی ناشی از محیط کار:
۱ ـ تقسیم کار پیچیده و تخصصی شدن مشاغل :
در عصر صنعت و مدرنیسم و زندگی شهری بوروکراسی اداری و تقسیم کار امری پیچیده و اجتناب ناپذیر است. تخصصی شدن شرایط کار در کنار فواید بسیاری که دارد از حیث روحی و روانی از دو جهت آسیب زا ست.
الف – تخصصی شدن و تقسیم کار، انجام کار یکنواخت و تکراری را برای فرد موجب می شود. خستگی روانی ناشی از کار و خستگی روان نتیجه چنین فرآیندی است.
ب – احساس عدم تأثیرگذاری در تولید نهایی سازمان : این حالات روانی بر اثر کار تخصصی فوق العاده شدید ایجـــاد می شود .
..................
-عوامل بروز فرسودگی شغلی
عامل اصلی فرسودگی شغلی تحمل فشار روانی ناشی از کار به مدت طولانی و کار زیاد است. اما متغیرهای دیگری نیز در پیدایش این عارضه نقش دارند. عامل اصلی فرسودگی شغلی تحمل فشار روانی ناشی از کار به مدت طولانی و کار زیاد است که به تدریج منجر به تخلیه انرژی روانی فرد شده و زمینه برای ابتلا به فرسودگی شغلی را فراهم می کند. به طور کلی عواملی که موجب فشار روانی می شوند به سه دسته عوامل فردی ،عوامل سازمانی و عوامل محیطی تقسیم می شوند. عدم آمادگی برای احراز شغل، متغیرهای جمعیت شناختی و ویژگی های شخصیتی افراد به عنوان عوامل درون فردی در فرسودگی شغلی شناخته شده است.
...............
- نقش فشارهای روانی ناشی از محیط کار در تمایل به ترک شغل
فشارهای روانی ناشی از محیط کار نیز نقش قابل توجهی در تمایل به ترک شغل کارکنان دارد. ابهام نقش و تعارض نقش از جمله عواملی هستند که در این میان بسیار مورد مطالعه قرار گرفته و پژوهشگران (ساگر[1] ،1994؛ جکسون و راندال[2] ،1985؛ فیشر و گیتلسون[3] ،1983) میگویند که با افزایش ابهام و تعارض در نقش، کارکنان به دلیل ناخشنودی شغلی و ناراحتیها و تنشهای روحی مرتبط با کار، تمایل پیدا میکنند که مشاغل دیگری را جستجو نموده و در صورت فراهم بودن شرایط، شغل خود را ترک نمایند (رضائیان، 1383: 42).
..............
- عوامل موثر بر انگیزش کارکنان
منابع انسانی یا به عبارت بهتر سرمایه های انسانی از مهمترین عوامل تولید در یک سازمان به شمار میرود .
مهارت روابط انسانی بالاترین اهمیت را در سازمان ها دارد. مدیران با بهره گیری از این مهارت و با استفاده از دانش و سایر منابع سازمانی قادر به انگیزش کارکنان در جهت نیل به اهداف سازمانی خواهند بود . بنابر این پرسش مطرح شده آن است که عوامل موثر بر انگیزش کارکنان کدام است؟
............
منابع
ابطحی، سیدحسین و کاظمی، بابک. بهره وری. انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی. چاپ چهارم 1382.
ادیب نیا ،اسد (1388).روش های تدریس پیشرفته:شوشتر دانشگاه آزاد اسلامی
آرمسترانگ، مایکل (2001)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی، ترجمه محمداعرابی و داود ایزدی، (1381). تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
......................
.....................
[1]- Sager
[2] - Jackson and Randal
[3] - Fisher and Gitelson
قیمت فایل فقط 20,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری خستگی روانی ناشی از کار معلمان، فرسودگی شغلی , مبانی نظری خستگی روانی ناشی از کار معلمان، فرسودگی شغلی , مبانی نظری خستگی روانی ناشی از کار معلمان , مبانی نظری فرسودگی شغلی , مبانی نظری , خستگی روانی ناشی از کار معلمان , فرسودگی شغلی
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 67 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 47
مبانی نظری آموزش کارآفرینی فارغ التحصیلان
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری آموزش کارآفرینی فارغ التحصیلان
توضیحات: 47صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
- مقدمه
در سال 1990 میلادی تحقیق در خصوص آموزش کارآفرینی همچون یک رشته جدید مورد توجه قرار گرفت و مواردی همچون توسعه روشهای تحقیق برای سنجش اثربخشی آموزش کارآفرینی ، محتوا و روشهای آموزش کارآفرینی ، قابلیت افرادی که در زمینه آموزش کارآفرینی، آموزش می بینند، قبول آموزش کارآفرینی در دانشگاه ها و نه درفعالیتها، وجود و توسعه یک چارچوب علمی مشترک در زمینه کارآفرینی، اثربخشی دیگر شیوه های آموزشی و نیازهای آموزشی کارآفرین تعلیم یافته در طول چرخه عمر شرکت، مورد توجه قرار گرفت (تقی پور، 1384).
...........................
مفهوم و اهمیت کارآفرینی
عصر جدید، عرصه رقابت بر سر منابع و سرمایه هاست، کشورهای بزرگ صنعتی که فاتحان این عرصه اند بهره وری از منابع و سرمایه ها را در سرلوحه کار خود قرار داده اند و در پرتو وجود افراد تحصیلکرده و متخصص، چرخ های رشد و توسعه را به حرکت در آورده اند و به ابداعات و نوآوری هایی دست یافته اند .دسترسی به این نوآوری ها که اقتصاد کشورهای توسعه یافته را از نو زنده کرده است منوط به کارآفرینی است. (شان،2003) کارآفرینی را به این دلیل که جامعه را به سمت تغییرات تکنیکی و مبتکرانه سوق داده و باعث رشد اقتصادی میشود و همچنین چون کارآفرینی دانش جدید را به خدمات و محصولات جدید تبدیل می کند حایز اهمیت است. سالازار(1383) نیز بر این اعتقاد است که کارآفرینی علاوه بر ایجاد اشتغال، موجب بالا رفتن کیفیت زندگی، توزیع مناسب درآمد، کاهش اضطراب های اجتماعی و بهره وری از منابع ملی میشود. کارآفرینی پدیده فنی- اقتصادی جدیدی است که در دو دهه اخیر جهان اقتصاد و صنعت را با پیامدهای شگفت خود متحول ساخته است. در حال حاضر که اقتصاد کشور ما گرفتار نارسایی ها، کمبودها، و سوء مدیریت هایی است که منجر به وضعیت ناهنجار بیکاری، کمبود تولید ناخالص داخلی، کاهش قدرت سرمایه گذاری دولت، ضعف در صادرات غیر نفتی و بیماریهایی از این قبیل شده است، نیم نگاهی به وضعیت جهانی اقتصاد ما را به سوی این باور می کشاند که رشد کارآفرینی و فرهنگ کارآفرینانه به شرطی که هنرمندانه، با فرهنگ، امکانات، تواناییها و سلیقه ایرانی آمیخته شود تنها راه بهبود بیماری امروز اقتصاد کشور و پیشگیری از وخامت حال فرداست (دهقانپور، 1381)..............
دولت و بهبود فضای کارآفرینی
اکنون که برنامه پنجم توسعه به قانون و نقشه راه پنج ساله توسعه کشور تبدیل شدهاست، ضرورت دارد تا به این پرسش، جدی تر اندیشیده شود که تأثیر سیاستهای کلاناقتصادی بر فضای کسب و کار چیست و چگونه می توان با شفاف سازی و ثبات سیاستهایاقتصادی راه را برای نقش آفرینی کارآفرینان هموارتر و بستر کسب و کار را برایفعالان اقتصادی مهیا تر ساخت؟
...............
- اشتغال و بهرهوری نیروی انسانی
حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید به عنوان 2 دغدغه اصلی دولتها برای مقابله با نرخ بیکاری همواره باعث شده تا سیاستهای مختلف و گاه متفاوتی برای تحقق اهداف یادشده در پیش گرفته شود؛ بیآنکه درنگی دقیق و کارشناسی درباره موانع واقعی پیش روی رونق کسب و کار صورت پذیرد.
.............
آسیب شناسی فضای کارآفرینی ایران
از دیدگاه موسسه اطلاعات اکونومیست، افزایش ریسک بازارهای مالی و افزایش حمایت از تولیدات داخلی طی پنج سال آینده، حتی به محیط کسب و کار بزرگترین اقتصاد جهان آسیب خواهد رساند.
جذابیت محیط کسب وکار در ایالات متحده طی پنج سال آینده، به دلیل ریسک های اقتصادی و مالی، افزایش حمایت از تولیدات داخلی، نگرانی از رکود اقتصادی و مسایل امنیتی در روابط بین الملل، آغاز سقوط به یک سراشیبی را نشان میدهد. رتبه بندی واحد اطلاعات اکونومیست برای محیط کسب و کار طی...............
اهمیت و ضرورت آموزش کارآفرینی
تحقیقات نشان می دهد که کارآفرینی امری آموزش پذیر، تقویت پذیر و پرورش پذیر است. اولین کشورهایی که در زمینه آموزش کارآفرینی فعالیت هایی را انجام دادند، کشورهای آلمان، انگلیس، امریکا و ژاپن بودند(فیض، 1386). امروزه آموزش کارآفرینی به یکی از مهمترین و گسترده ترین فعالیت های دانشگاهی تبدیل شده است. طی دهه 1980، دانشگاهها بر حسب ویژگی گروه های تحت آموزش و نیازهای................
ضرورت کار آفرینی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی
ضرورت پرداختن به مبحث کارآفرینی در مراکز آموزشی به هدف اصلی تأسیس این مراکز معطوف میگردد. هدف اصلی از ایجاد مراکز، تربیت افرادی است که ضمن آموختن علوم بتوانند دانستههای خود را در صحنهی کسبوکار بهکار بندند. همچنین این مراکز ویژگیهایی دارند که ضرورت پرداختن به آموزش کارآفرینی را بیشتر میکند. تعدادی از این ویژگیها عبارتند از:
..............
آموزش های مناسب و کارآفرینی
در نظریه های غیراقتصادی از چهار جنبه مختلف، متغیرهای مربوط به کارآفرین و کارآفرینی مورد مطالعه قرار می گیرند که عبارتند از:
- نگرش شخصیتی : در این نگرش، فردی نمودن یا نسبت دادن تمامی فعالیت های حوزه کارآفرینی به شخص می باشد. به عبارت دیگر هدف شناسایی افرادی است که قادر به تأسیس شرکت های جدید و موفق باشند . در تحقیقات مختلف سعی می شود تا ویژگی مشترک بین کارآفرینان و شرکت های آنها شناسایی شود.
............
فضا و امکانات و کارآفرینی
برای ایجاد فضای کارآفری نیاز چهار مؤلفه پیشنیاز نام برده می شود:
- نظام ارزشی و اعتقادی حاکم بر جامعه : اولین مؤلفه قابل توجه این است که ارزش های حاکم در آن جامعه چگونه است و نحوه برخورد آن با نظام علمی به چه نحو است . بحث دانشگاه، مدرسه و تعلیم و تربیت در این حوزه قرار دارد.
...................
ویژگی های شخصیتی و کارآفرینی
یکی از روشهای گسترش قابلیت کار و فعالیت مؤثر دانشآموختگان ایجاد روحیه و توانایی کارآفرینی دانشجویان می باشد. در حقیقت آنها باید بتوانند فرصت های موجود و آینده را شناسایی و برای بهره برداری از آنها با استفاده از دانش و تخصص خود درآمد کسب نمایند . از ویژگی های اصلی فعالیت های کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری است . کارآفرینانمیتوانندخودرابا محیطهماهنگنموده،ازفرصتهابهرهبرداریو
...............
کارآفرینی برای فارغ التحصیلان
تعاریف و مفاهیم کارآفرینی در بخشهای مختلف (کشاورزی، صنعت و خدمات) از نظر اصول و بنیاد یکی هستند. اگرچه کارآفرینی در کشاورزی در اصل و ماهیت خود تفاوتی با کارآفرینی در نواحی شهری و یا سایر بخشهای اقتصادی ندارد، اما در واقع دروندادهای مورد نیاز جهت توسعة کارآفرینی نظیر سرمایه، مدیریت، آموزش، تکنولوژی، مؤسسات و نهادها، زیرساختهای حملونقل، دسترسی به بازار، شبکه توزیع.................
..............
منابع
احمد پور داریانی، محمود و مقیمی، سید محمد، 1385، مبانی کارآفرینی، نشر فرا اندیش، تهران، ص 16.
احمدپور داریانی، محمود و مقیمی محمد، 1380، نقش آموزش کارآفرینی در بهبود دانش صاحبان کسب و کار کوچک»، تدبیر شماره 113. صص 14-19.
..................
......................
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری آموزش کارآفرینی فارغ التحصیلان , مبانی نظری آموزش کارآفرینی فارغ التحصیلان , مبانی نظری , آموزش کارآفرینی فارغ التحصیلان