دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی

مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی

مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسیدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 117 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 64

مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی

توضیحات: 64صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه کشاورزی و خاک شناسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

مواد مادری

به طور کلی مواد مادری شامل سنگ ها و مواد حاصل از تجزیه و تخریب آن ها می باشد که خاک  از آن ها تشکیل می گردد.گرچه ممکن است بتوان سنگ مادر را به طریقی از هم جدا نمود اما از نظر تاثیر روی پیدایش خاک و خصوصیات آن معمولا این دو با هم تحت عنوان مواد مادری خاک ها مورد بررسی قرارمی گیرند. در خاک هایی که به صورت موضعی یا درجا تشکیل شده و مواد حاصل از هوازدگی سنگ ها به ندرت انتقال یافته و در همان محل تشکیل خاک را داده است افق های  Rو C منعکس کننده مواد مادری و سنگ مادر این گونه خاک ها می باشند. چنانچه مواد تشکیل دهنده خاک انتقالی باشد ممکن است سنگ بستر (R) با خاک تشکیل شده روی آن سنخیت نداشته باشد.

...................

توپوگرافی

پستی  بلندی یکی از 5 فاکتور خاکسازی است که سبب ایجاد انرژی جنبشی و پتانسیل برای تغییر در سیستم خاک می گردد. با تغییر توپوگرافی، سرعت حرکت مواد و انرژی تغییر نموده و سبب تغییر آب نفوذی گردیده که این امر بر بسیاری از فرآیندهای دیگر خاکسازی از جمله عمق تشکیل افق کلسیک، افق آرجیلیک، میزان ماده آلی و الگوی توزیع و نوع پوشش گیاهی اثرگذار می‌باشد (جعفری و همکاران، 1390 ).

...................

کانی‏های رسی و انواع آن

ترکیبات کانی شناسی اساس پتانسیل تولید را در تمام خاک‌های موجود در جهان تشکیل می‌دهند. شناخت و مطالعه انواع کانی‌های خاک و روند تکامل آن علاوه بر دست‌یابی به چگونگی پیدایش و تغییر و تحول خاک، می‌تواند دیدگاه علمی گسترده‌ای را در نحوه استفاده از آن در پیش روی ما بگشاید.

..................

ایلایت

ایلایت میکای آبدار موجود در رسوبات رسی است که در خاک‌های جوان بیشتر از خاک‌های هوادیده مشاهده می‌شود و معمولاً با افزایش عمق میزان ایلایت افزایش می‌یابد. چیچستر[1] و همکاران (1969) در مطالعاتی که روی خاک‌های حاصل از مواد آتشفشانی در منطقه مازاما انجام دادند ایلایت را به عنوان یک از کانی‌های موجود در این خاک‌ها گزارش دادند که مقدار آن بسته به عمق و رطوبت خاک منطقه مورد مطالعه دست‏خوش تغییر قرار می‌گرفت.

.................

اسمکتایت:

اسمکتایت‏ها به طور کلی در خاک‌های مسطح تا کم شیب دیده می‌شوند. سلطانی و ابطحی (1380) در مطالعات کانی‏شناسی خاک‌های دشت سپیدان به این مطلب اشاره کردند که کانی اسمکتایت در نقاط پست حضور فروان و در..............

..............

ورمی کولایت

...............

کائولینایت

.........................

تحولات کانی‏های رسی

................

آهن

.....................

-اشکال آهن در خاک 

..................

اکسیدهای آهن

................

-خصوصیات کلی ویژگی های اکسیدهای آهن

...................

-گئوتایت

..................

- هماتیت

.....................

-لپیدوکروسایت

................

- مگنتایت(Fe3O4) و ماگهمایتFe2O3) ץ (

..................

- فری هیدرات

..................

- تشکیل و ترکیب اکسیدهای  Feدر خاک

..................

- اثر  pHبر اکسیدهای آهن

.................

- تعیین اکسید آهن

................

اکسید های آهن با دو روش شیمیایی تعیین می­شود:

 - دیتیونایت سیترات بیکربنات (DCB)

روش دیتیونایت سیترات بیکربنات هر دو شکل متبلور و غیر متبلور اکسیدهای آهن را استخراج می­کند، به هر حال عصاره­ها ممکن است شامل آهن ترکیب شده با ماده آلی و مقدار محدود سیلیکات­های آهن­دار باشد. دیتیونایت، بیکربنات سدیم و سیترات سدیم به ترتیب به عنوان احیاء کننده، بافر کننده سیستم (9-7=pH) و مانعی از رسوب مجدد آهن تلقی می­شود (وحیدی و همکاران، 1391).

.................

- استفاده از اکسالات آمونیوم اسیدی

..................

- رابطه شکلهای مختلف آهن با ویژگیهای خاک

..........................

تاثیر شوری، بافت خاک و مواد آلی بر اکسیداسیون و احیاء آهن و منگنز خاک

.....................

آهن مغناطیس

....................

منابع

1)   احمدی ، ح .1374. ژئومورفولوژی کاربردی. جلد اول فرسایش آبی. انتشارات دانشگاه تهران.

2)   امیری نژاد ع، ا و م، باقرنژاد. 1376. اثرات توپوگرافی روی تشکیل و تکامل خاکهای منطقه کرمانشاه. مجله علوم  کشاورزی ایران


[1]. Chichester

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی , مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی , مبانی نظری عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل , مبانی نظری عوامل خاکساز , مبانی نظری , عوامل خاکساز و اثرات آن‏ها بر تکامل و تغییر‏های کانی‏های رسی

مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآن

مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآن

مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآندسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 45 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 28

مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآن

 

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

 

مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآن

 

توضیحات: 28صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه معارف، فقه، علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

دوستی از دیدگاه قرآن

سنجری (1391) در پایان نامه تحفه الهی: دوستی از دیدگاه قرآن و سنت، پیامدهای فردی و اجتماعی آن چنین می نویسد:..............

................

- خصوصیات دوست خوب وشایسته در قرآن:

یکی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستی ها و روابط دوستانه با یکدیگر است. انسان از انتخاب دوست ناگزیر و محتاج به دوست است. نکته‎ مهم در این میان، تأثیر بسیار زیاد دوست بر شخصیت انسان است که در آیات قرآن کریم و روایات معصومان علیهم‌السلام، به این موضوع اشاره شده است.

خداوند حال برخی ظالمان را این‌گونه بیان می‎دارد: وَیَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلَى یَدَیْهِ یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا (فرقان:28) ؛ روز قیامت روزی است که می‎بینی ظالم (از شدت حسرت) دست خود را می‌گزد و می‎گوید: یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا(فرقان:28)؛ ای‌کاش با فلان شخص دوست نمی‎شدم.

.............

الف: ایمان:

...................

ب: احترام به مقدسات و مسائل دینی: 

..................

ج: راستگویی:

یکی از مصادیق مهم اخلاق در زندگی انسان، صداقت و راستگویی است؛ چرا که در حقیقت دروغ خود نوعی نفاق است و در آیات و روایات بسیار مذموم شمرده شده است و حتی در برخی از روایات کلید تمامی گناهان، دروغ بیان شده است. در رفاقت و دوستی نیز انسان یکی از ملاکهایی که باید در نظر داشته باشد، صداقت و راستی دوست است:

..................

د: دوستی دوطرفه:

...............

ه: هماهنگی ظاهر و باطن:

.................

و: طرح دوستی با جنس مخالف ممنوع:

...................

ز:  سربلندی در آزمایش­ها:

.................

ح: خیرخواه بودن:

................

- ویژگی­های دوستان شایسته:

.................

1. داشتن ایمان و پرهیز کاری:

..................

2. مؤدب بودن به آداب اجتماعی و متخلق بودن به اخلاق نیک و پسندیده:

.................

3. داشتن آگاهی و بینش صحیح در همة امور، به­ویژه در امور سیاسی:

..................

4. یار و مددکار بودن در هر زمان:

..................

5. اهل دنیا نبودن:

همانطور که در حدیث شریف آمده است : حُبُّ الدنیا رَأسُ کلّ خطیئهٍ ( دوستی دنیا منشا همه ی گناهان است ) بر ما لازم است که از دنیا پرستی و کسانی که چنین ویژگی دارند اجتناب کنیم.(کلینی،1388: 315)..................

................

6. آینه یکدیگر بودن و عیب یکدیگر را دوستانه متذکر شدن:

...............

8. اهل عفو و گذشت بودن:

..................

- راه­های آزمایش دوست:

..............

- اهمیت دوستی در قرآن:

.................

- اهمیت دوستی وبرادری در احادیث و روایات:

.................

- مهم­ترین راه­های شناخت دوست عبارت است از:

...............

1- در هنگام گرفتاری و نیاز:

بهترین زمان ارزیابی دوست خوب, هنگام مشکلات و گرفتاری­هاست. در این چنین مواقعی دوستان حقیقی و وفادار و دلسوز از افراد دوست نما مشخص می شوند. امام علی علیه اسلام می فرمایند : در کشاکش روزگار افراد با ارزش و دوستان خوب شناخته می شوند.(نهج البلاغه،حکمت:208).

................

2- در هنگام خشم و ناراحتی:

..................

3- از دست رفتن قدرت:

..................

4- هنگام سفر:

..............

منابع و ماخذ :

1. قرآن کریم .(1387)، ترجمه مکارم شیرازی ، ناصر ، چاپ اول ، قم، نشرتابان.

2. ابن منظور، جمال الدین محمد ابن مکرم. (1387)، لسان العرب، قم، انتشارات دارالمعارف.

3. اراکی، مجتبی (1403 ه ق)، عوالی اللالی، قم، انتشارات سیدالشهداء.

....................

......................

 

قیمت فایل فقط 20,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآن , مبانی نظری دوستی از دیدگاه قرآن , مبانی نظری , دوستی از دیدگاه قرآن

مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن و روایات

مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن و روایات

مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن و روایاتدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 74 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 47

مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن و روایات

توضیحات: 47صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات

مقدمه:

آدمی در دوره های مختلف زندگی اش، از کودکی و جوانی تا دوران کهولت و پیری، همواره نیازمند دوستانی شفیق است تا در شادی و غم، شریک وغم خوار او باشند؛ زیرا او به تنهایی قادر نیست از سختی های زندگی رهایی یابد و برای چیره شدن بر مشکلات، ناگزیراست دوستانی داشته باشد. دوست خوب، جوان را از تنهایی می رهاند و پیر را هنگامی که نیازمند پرستاری و مراقبت است، یار و همراه می شود،همان گونه که هرچه شب تاریک تر باشد، نیاز به چراغ بیشتراست، آدمی نیز هرچه گرفتارتر باشد، به دوستان خوب نیازمندتر است و ارزش آنها را بهتر می فهمد؛ چراکه ارزش چراغ، در شب های تار بیشتر از شب های مهتابی است.

-آثار هم نشینی با نیکان:

خداوند متعال در قرآن مجید می فرماید: وَاصْبِرْ نَفْسَکَ مَعَ الّذینَ یَدْعونَ رَبَّهُمْ بِالغَدوةِ وَالْعَشِیِّ یُریدونَ وجَهُه ولا تَعْدُ عَیْناکَ عَنْهُمْ تُریدُ زینَةَّ الحَیوةِ الدُّنیا وَلا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِکْرِنا  و  اتَّبَعَ هَوایَهُ وَ کانَ أَهْرَهُ فُرُطاً (کهف:28) ؛ با کسانی باش که پروردگار خود را صبح و عصر می خوانند و تنها رضای   او را می طلبند و هرگز به خاطر زیورهای دنیا، چشمان خود را از آنها برمگیر و از کسانی که قلب شان را از یاد خدا غافل ساختیم، اطاعت مکن؛ همان ها که از هوای نفس پیروی کردندکارهایشان افراطی است.

حضرت علی علیه السلام نیز دل سوزانه هشدار می دهد: عَلَیْکَ بِاخِوانِ الصِّدْقِ فَأَکْثِرِ مِنْ اکْتسابِ هِم فَاِنَّهُمْ عُدَّةٌ عِنْدَ الرِّخا وَ جُنَّةٌ عِنْدَ الْبَلا. بر شما باد به دوستان راست گو و درست کردار. پس زیاد کن کسب چنین دوستی؛ زیرا چنین دوستانی کمک کار در زمان آسایش و سپر در هنگام بلا هستند.(نهج البلاغه،170).

......................

- از منظر قران دوستان خوب کسانی هستند که خداوند آن­ها را دوست دارد: در اینجا  به آیاتی در این مورد اشاره می نماییم:

1- انبیاء ، شهداء ، صدّیقان ( راستگویان در عمل و گفتار ) و صالحان:                                                                            وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ الرَّسُولَ فَأُولئِکَ مَعَ الَّذینَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَیْهِمْ مِنَ النَّبِیِّینَ وَ الصِّدِّیقینَ وَ الشُّهَداءِ وَ الصَّالِحینَ وَ حَسُنَ أُولئِکَ رَفیقاً (نساء:96)؛ و آنان که اطاعت خدا و رسول کنند البته با کسانی که خدا به آنها لطف فرموده یعنی با پیغمبران و صدّیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور خواهند شد ، و اینان نیکو رفیقانی هستند.

..................

2-پرهیزگاران:

..................

3-نیکوکاران:

................

4-شکیبایان:

....................

5-توکل کنندگان به خدا:

.................

6-عدالت پیشگان:

.................

- نقش دوست در سرنوشت انسان:

...................

- اهمیّت دوست خوب

عقل سلیم حکم می کند که دوستی با نیکان و افرادی که دارای صفات حمیده هستند، خوب و پسندیده است و دوستی با افرادی که دارای رذائل و انحراف اخلاقی هستند، ناپسند و مایه سرزنش آدمی میباشد. امیرالمومنین(ع) فرموده است: «صاحب السوء قطعۀ من النار» : دوست بد، پارهای از آتش است (تمیمی آمدی، 1366 :531) و یا رسول خدا(ص) می فرمایند: «ألرَّجُل عَلَی دین خَلیلِهِ فَلیَنظُر أحَدُکُم مَن یُخالِلُ.»: انسان بر دین دوستش است؛ پس هر یک از شما بنگرد که با چه کسی دوستی می کند (پاینده،1382: 507). امام علی(ع) می فرماید: «الصاحب کالرقعه فاتخذ مشاکلاً» ؛ دوست همانند وصله است، پس آن را همانند خود برگزین. (تمیمی آمدی، 1366: 423). بر اساس آنچه که از معصومین(ع) بیان شد، انسان باید در انتخاب دوست و یار و رفیق خود با کمال دقت رفتار نموده و جانب احتیاط را رعایت کند تا در قیامت ندای یَا وَیْلَتَى لَیْتَنِی لَمْ أَتَّخِذْ فُلَانًا خَلِیلًا(فرقان:28)؛ ای کاش فلان شخص را دوست خود نمی گرفتم سر ندهد.

..................

- سیمای دوست:

..................

- نوع رفتار با دوست از نظر قرآن وسنّت

..................

آثار منفی دوستان بد از دیدگاه قرآن و روایات

..................

-اوصاف دوستان ناشایست :

..................

1-  فساد کنندگان:

..................

2-خیانتکارن:

...........................

3-گردنکشان.................

...................

4-اسراف کنندگان:

..................

- از منظر روایات و احادیث :

1- امام سجاد علیه السلام به فرزند گرامی شان، امام باقر علیه السلام فرمودند:

پنج کس را در نظر داشته باش و با آن ها همراه و هم صحبت و رفیق راه مشو. من گفتم: پدر جان آنها چه کسانند؟ فرمود:

بپرهیز از همراهی و رفاقت با دروغگو؛ زیرا او به منزله سرابی است که دور را به تو نزدیک و نزدیک را از تو دور سازد؛

و بپرهیز از رفاقت با فاسق؛ زیرا او تو را بفروشد به لقمه ای از خوراکی یا کمتر از آن؛

و بپرهیز از رفاقت با بخیل؛ زیرا او تو را محروم می کند از مالش در وقتی که تو نهایت احتیاج را به او داری؛

و بپرهیز از رفاقت با احمق؛ زیرا او می خواهد به تو سود رساند (ولی به واسطه حماقتش) به تو زیان می رساند؛

و بپرهیز از رفاقت با کسی که قطع پیوند خویشاوندی کرده است زیرا من یافتم او را که در سه جای قرآن از رحمت خداوند به دور شمرده شده است (فیض کاشانی،1383: 320).

....................

...................

.................

12-  سخن چین:

امام صادق(ع) فرمود: احذر من النّاس ثلاثة: الخائن و الظّلوم و النّمّام لانّ من خان لک و من ظلم لک سیظلمک و من نمّ الیک سینمّ علیک، از سه گروه از مردم دوری کن، خائن، ستمگر و سخن چین؛ زیرا کسی که به نفع تو خیانت کند و به سود تو ستم روا دارد، به زودی در حق تو (نیز) ستم می‏کند و فردی که به سود تو سخن چینی نماید، به زودی علیه تو سخن چینی خواهد کرد (الحرانی، 1394: 316).

...................

- نتیجه دوستی های  نامناسب در قرآن:

در این بخش خطرات و زیانهای دوستی، با رفیقان نامناسب را از دیدگاه قرآن مورد بررسی قرار می‏دهیم.

1. حسرت ابدی:

«عقبه» و «ابی» با هم رفیق بودند. عقبه به حج مشرف شد و پس از بازگشت با دعوت پیامبر(ص) برای ولیمه حج خویش، اسلام اختیار کرد، ولی رفیقش ابی او را ملامت و تحریک نمود تا از اسلام برگردد. او نیز سخن رفیقش را پذیرفت و با اهانت به پیامبر اکرم(ص) از دین اسلام برگشت و مرتد شدو سرانجام در جنگ بدر کشته شد.(نهج البلاغه،634).

......................

-دوستی با چه کسانی حرام است؟

خداوند متعال در قرآن کریم و نیز اهل البیت (ع) افرادی را که دوستی با آنها مکروه، مستحب و واجب است مشخص نموده اند. در این اینجا فقط افرادی را معرّفی می کنیم، که دوستی با آنها حرام است:
الف- دشمنان خداوند متعال:

در این مورد، خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: لَا تَجِدُ قَوْمًا یُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ یُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ کَانُوا آبَاءهُمْ أَوْ أَبْنَاءهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِیرَتَهُمْ (مجادله: 22)؛ برای مؤمنان فرقی نمیکند که دشمنان خداوند، آباء و اجداد، فرزندان یا برادران و یا اقوام و عشیره آنها باشد؛ آنها با دشمنان خدا دوستی ندارند.

...................

- تبدیل دوستی باطل در قیامت به دشمنی:

الف- الْأَخِلَّاءُ یَوْمَئذِ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ إِلَّا الْمُتَّقِین(زخرف:67)؛ دوستان در آن روز دشمن یکدیگرند، مگر پرهیزگاران!

ب- وَ یَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى‏ یَدَیْهِ یَقُولُ یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلاً (فرقان:27)؛ و روزى که ستمکار (مشرک) دو دست خود را (از روى حسرت) به دندان مى‏گزد و مى‏گوید: اى کاش با پیامبر همراه مى‏شدم. یا وَیْلَتى‏ لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِیلاً (فرقان:28) ؛  ای وای بر من کاش فلانی را دوست نمی گرفتم لَقَدْ أَضَلَّنِی عَنِ الذِّکْرِ بَعْدَ إِذْ جاءَنِی وَ کانَ الشَّیْطانُ لِلْإِنْسانِ خَذُولاً(فرقان:29)؛ رفیق من بعد از آنکه حق از طرف خدا برای من آمد مرا گمراه ساخت و شیطان هنگام امید انسان را رها می سازد.

.....................

- شرایط دوستی:

پایدارماندن نهال دوستی و رشد و نمو آن، در گرو رعایت برخی شرایط از طرف دوستان است. رعایت نکردن این شرایط، باعث خشکیدن این نهال یا رشد نکردن آن می شود. امام صادق(ع) شرایط دوستی را چنین بیان می فرماید:

نخستین شرط دوستی آن است که باطن و ظاهرش برای تو یکی باشد. دومین شرط این است که زینت و آبروی تو را زینت و آبروی خود بداند و عیب و زشتی تو را عیب و زشتی خود ببیند. سوم این است که مقام و مال، وضع برخورد او را نسبت به تو تغییر ندهد. چهارم این است که آنچه را در قدرت دارد، از تو مضایقه نکند و پنجم که جامع همه این صفات است آن است که تو را به هنگام پشت کردن روزگار رها نکند ( محمدی ری شهری،1362: 192).

........................

منابع و ماخذ :

1. قرآن کریم .(1387)، ترجمه مکارم شیرازی ، ناصر ، چاپ اول ، قم، نشرتابان.

2. ابن منظور، جمال الدین محمد ابن مکرم. (1387)، لسان العرب، قم، انتشارات دارالمعارف.

3. اراکی، مجتبی (1403 ه ق)، عوالی اللالی، قم، انتشارات سیدالشهداء.

4. بابایی، پرویز (1381)، دیوان حکیم سنایی غزنویی، تهران، نشر آزادمهر.

......................

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن و روایات , مبانی نظری نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات , مبانی نظری , نقش دوستان خوب در زندگی دنیوی و اخروی انسان از منظر قرآن وروایات , تبدیل دوستی باطل در قیامت به دشمنی , نتیجه دوستی های نامناسب در قرآن

مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیت

مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیت

مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیتدسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 66 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیت

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیت

توضیحات: 36صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- تعاریف لغوی پلیس

دربررسی فرهنگ لغات بویژه فرهنگ های معتبر فارسی واژه پلیس مترادف با کلماتی نظیر نظم ، پاسبان ،شهربانی، آجان، کلانتر ،ژاندارم و ...آمده است که اکثر این واژه ها در گذر زمان ودرطول تاریخ اهمیت خود را از دست داده اند . در مهم ترین موارد واژه پلیس اینگونه تعریف شده است:

- سازمانی درداخل کشور که متصدی حفظ نظم ومال افراد است (معین ،1375ص120).

...................

- تعاریف مفهومی پلیس

....................

-تعاریف قانونی پلیس (تعریف پلیس براساس قانون)

..................

- تعریف کارکردی پلیس

..................

- تعدد وتنوع وظایف پلیسی

....................

- پلیس و امنیت

..................

- پلیس ونفوذ اجتماعی

..................

- پلیس وانواع رویکردها                                                      

................

- پلیس و رویکرد جامعه محوری

..............

- ارتباط پلیس با جامعه

.................

- پلیس و اخلاق حرفه ای

...............

-دیدگاهها ونظریه های امنیت

................

نظریه مالر[1]

................

نظریه بوزان[2]

.............

نظریه ویور[3]

.................

نظریه مازلو[4]

.....................

نظریه چلبی

................

- برخی از نظریه های روانشناسی مربوط به احساس امنیت

..................

نظریه گوردن الپورت [5]

...............

نظریه کارن هورنای[6]

..................

نظریه اریک فرروم [7]

................

- تئوریهای امنیت

................

تئوری پنجره های شکسته[8]

.................

مراقبت وتنبیه (تولد زندان)

...............

تئوری های پیشگیری وضعی از جرم

..................

نظریه فضای قابل دفاع

....................

نظریه فعالیت روزمره

...................

مراقبت از محله

....................

گشت زنی شهروندان

.................

-استراتژی های تغییر محیطی

................

حذف آماج های جرم

...............

تقلیل وسوسه ها

....................

گشت زنی های پلیس

..................

اطلاع رسانی وهشدارهای پلیسی

..................

منابع

- قرآن مجید

– نهج البلاغه

- اسکندری ،مجید (1389) آبشارهای ایران،انتشارات ایران شناسی.

- آشوری، داریوش( 1366) دانش نامه سیاسی ،تهران ،انتشارات مروارید.                                                                        - اصفهانی ،راغب(1363)مفروات ،تهران ،انتشارات رضوی.


1-Maler

1-Bozan

1-wiver

1-mazelo

1-GordonAlport

1-Caren Hornay

1-Erik Fererom

1-Broken Window

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیت , مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت، نظریه های امنیت , مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس، پلیس و امنیت , مبانی نظری پلیس، کارکرد پلیس , مبانی نظری پلیس و امنیت، نظریه های امنیت , مبانی نظری نظریه های امنیت , مبانی نظری , پلیس , کارکرد پلیس , پلیس و امنیت , نظریه های امنیت

مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای

مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای

مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ایدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 60 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 44

مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای

توضیحات: 44صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه علوم قرآنی و مدیریت انتظامی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- امنیت واحساس آن

-تعریف امنیت

امنیت از جمله مفاهیم، پیچیده ای است که ارائه تعریف واحدی از آن به سادگی میسر نیست «امنیت» پیش از آن که مقوله ای قابل تعریف باشد، پدیده ادراکی و احساسی است. یعنی این اطمینان باید درذهن توده مردم، دولت مردان و..............

...............

-مفهوم لغوی و اصطلاحی امنیت

الف) مفهوم لغوی امنیت

امن، امان وامنیت در لغت ،مقابل مفهوم «خوف»و«اضطراب» است وبه معنی ترس و هراس نداشتن و احساس آرامش نمودن آمده است. چنین تعریفی از امنیت ،در بسیاری از کتب لغت آمده است .که به برخی از آنها اشاره می گردد.

................

ب)مفهوم اصطلاحی امنیت

به خلاف ساده نمایی واژه امنیت و مانوس بودن آن در افواه مردم وکاربرد فراوان آن در علوم سیاسی و اجتماعی، دارای مفهوم متنوع و درعین حال مبهم است .

واحدهای سیاسی بیشتر از هرچیز به امنیت بها میدهند چرا که این امر منعکس کننده توانایی بقاء بعنوان واحدهای مشخص است بنابراین امنیت(ملی) مسئولیت اولیه حکومت به شمارمی آید. به هر حال اهمیت بدیهی این هدف با تعریف قابل اعتماد از این مفهوم پیوند خورده است. در نتیجه سیاست مداران، بدون آنکه با آزمایش های سخت منطقی و استدلالی روبه رو شوند، آن را به صورتهای مختلف مطرح میکنند.

جایگاه امنیت به عنوان یک ارزش سیاسی بحث انگیز و استعمال بعدآن را به طورمعمول به عنوان یک اصل، تحقیقات دانشگاهی را متوقف نموده واز این روح به عنوان یک مفهوم، ارزش ذاتی ندارد.

امنیت در نظرباری بوزان یک مفهوم توسعه نیافته است وجا دارد تا با آن قدرتمند تر و مفید تر از شان و منزلت فعلی آن برخورد شود(زاهدی، 1375ص138 ).

......................

- قرآن وامنیت

در تفسیر نمونه ذیل آیه82 سوره انعام که می فرماید:

"کسانیکه ایمان آوردند و ایمان خویش را به ستم (شرک)نیالوده اند امنیت مخصوص آنهاست."

با وجود جنگ ها ،تجاوزها،مفاسد و جنایات، امنیت وآرامش روحی تنها موقعی به دست می آید که در جوامع انسانی دو اصل ایمان و عدالت اجتماعی حکومت کند. بهترین راه شناخت دیدگاه اسلام راجع به مفهوم امنیت، رجوع به منابع اولیه اسلامی است . قرآن کریم اولین منبع احکام اسلامی است. قرآن ،امنیت را یکی از اهداف استقرار حاکمیت الله واستخلاف صالحان و طرح امامت می شمارد.

"وعدالله الذین آمنوا منکم وعملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض کما استخلف الذین من قبلهم"(سوره نور آیه55)

..................

- ولایت وامنیت

سیره پیامبر اعظم (ص) سیره نبی اکرم(ص) و پیشوایان اسلامی است که از حقوق مردم در برابر ستم و تجاوز دیگران و در مقام دفاع از امنیت مسلمانان و حفظ مرزهای سرزمین اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نمی کردند وهمواره به مردم یادآور می شدند که آمادگی خویش را در برابر دشمنان پاس بدارند. امیر مومنان علی (ع) اسلام را "امنیت مداوم وپایدار "می خواند ومی فرماید:"فجعله امنا لمن علقه وسلما لمن دخله"(خداوند اسلام را وسیله امنیت برای کسی قرار داده که آن را بپذیرد).

.................

-فقه واجتهاد وامنیت

استنتاج از سنت پیامبر واهل بیت (فقه واجتهاد)

مسئله امنیت بدون توجه به مبانی پایدارسازی آن دراسلام ناقص خواهد ماند اعتقاد امام(ره) بر این است که اسلام در همه زمینه ها از جمله نظام حکومتی ، که خود موضوع امنیت را نیز شامل می شود ،نظر و برنامه دارد. قبلا از پرداختن به اصول پایدار سازی امنیت در اسلام، لازم است تا مفهوم "امنیت ملی " یا "ضرورت پایدارسازی جامعه اسلامی "روشن گردد.

................

-  احساس امنیت[1]

..............

- تعریف لغوی احساس امنیت

...............

- تعاریف مفهوم احساس امنیت

................

-جایگاه مفهومی احساس امنیت

.................

- نیازبه امنیت و احساس امنیت

...............

- امنیت واحساس آن در فرهنگ دینی

ریشه امنیت در لغت از امن، ایمنی می باشد که مفهوم آن اطمینان و آرامش در برابر ترس، وحشت، نگرانی و نا آرامی است.که به دو صورت فردی واجتماعی از آن نیز می توان نام برد .

امنیت فردی را باید در ایمان واقعی و آرامش روحی و اطمینان و یاد خداوند متعال جستجو کرد.  قرآن کریم می فرماید: "الا بذکر ا...تطمئن القلوب :آگاه باشید که ذکر خدا آرام بخش دلهاست" (قرآن مجید سوره رعد ،آیه 28)

....................

- شاخص ها و مولفه های احساس امنیت

.................

-نشانه های تقابلی احساس امنیت

...................

- امنیت قابل قبول واحساس امنیت

..............

- عوامل موثر بر احساس امنیت

.................

- اقدامات و راه کارهای افزایش احساس امنیت

...................

- پیامد های احساس امنیت وناامنی 

.................

پلیس

- تعاریف لغوی پلیس

دربررسی فرهنگ لغات بویژه فرهنگ های معتبر فارسی واژه پلیس مترادف با کلماتی نظیر نظم ، پاسبان ،شهربانی، آجان، کلانتر ،ژاندارم و ...آمده است که اکثر این واژه ها در گذر زمان ودرطول تاریخ اهمیت خود را از دست داده اند . در مهم ترین موارد واژه پلیس اینگونه تعریف شده است:                                         ...........

............

-تعاریف مفهومی پلیس

.............

- تعاریف قانونی پلیس (تعریف پلیس براساس قانون)

.................

- تعریف کارکردی پلیس

.....................

- تعدد وتنوع وظایف پلیسی

.................

- پلیس و امنیت

.................

- پلیس ونفوذ اجتماعی

..................

- پلیس وانواع رویکردها                                                       

................

- پلیس و رویکرد جامعه محوری

...................

- ارتباط پلیس با جامعه

..................

- پلیس و اخلاق حرفه ای

...................

منابع

- قرآن مجید

– نهج البلاغه

- اسکندری ،مجید (1389) آبشارهای ایران،انتشارات ایران شناسی.

- آشوری، داریوش( 1366) دانش نامه سیاسی ،تهران ،انتشارات مروارید.                                                                        - اصفهانی ،راغب(1363)مفروات ،تهران ،انتشارات رضوی.


1-secure Feeling

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای , مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت،پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای , مبانی نظری امنیت، پلیس و امنیت، قرآن و امنیت , مبانی نظری پلیس ونفوذ اجتماعی،پلیس و اخلاق حرفه ای , مبانی نظری , امنیت , پلیس و امنیت , قرآن و امنیت , پلیس ونفوذ اجتماعی , پلیس و اخلاق حرفه ای