دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

دانلود پلان و نقشه ساختمان با کاربری های متفاوت

دانلود نقشه,دانلود پلان,نقشه ساختمان


دانلود پلان و نقشه ساختمان با کاربری های متفاوت

سایت سازه برتر یک سایت تخصصی با محوریت عمران و معماری می باشد و روزانه با مطالب خبری ، آموزشی ، دانلودی و ... بروزرسانی می شود. سایت سازه برتر از اسفند 91 فعالیت خود را با هدف ارتقای خدمات اطلاع رسانی در حوزه عمران و معماری و همچنین ایجاد فضایی برای دسترسی آسان علاقه مندان به فایل های مرتبط با این رشته ها آغاز کرده است و در طی این چهار و نیم سالی که از فعالیت آن می گذرد همواره سعی بر افزایش کیفیت خدمات خود به کاربران عزیز داشته است.

یکی از بخش های این سایت مربوط به دانلود پلان های ساختمانی با کاربری های متفاوت است که این امکان را به مخاطبان خود می دهد که نقشه ساختمان مورد نظر خود را بصورت رایگان دانلود نمایند. انواع پلان ساختمان های مسکونی ، اداری ، تجاری ، کتابخانه ، موزه ، آتشنشانی ، هتل ، مسجد و ... در این سایت برای دانلود رایگان قرار داده شده و به راحتی می توانید فایل های مورد نیاز خود را دانلود نمایید.

همچنین شما نیز می توانید از طریق بخش "ارسال مطلب" در این سایت ، نقشه ها و پروژه های خود را ارسال کنید تا با نام خودتان در سازه برتر منتشر شود و سایر مخاطبان نیز بتوانند از آن بهره ببرند. ضمنا در انتهای هر مطلب بخشی برای ارائه نظرات شما در مورد آن مطلب وجود دارد که می توانید با ثبت نظرات خود ، مدیران سایت را در ارائه خدمات مطلوبتر یاری نمایید.


دانلود پلان , نقشه ساختمان , پلان ساختمان

 

ارسال مطلب در سازه برتر

 

دانلود پلان و نقشه ساختمان

 

دانلود پلان و نقشه ساختمان , دانلود پلان , نقشه ساختمان , دانلود پلان ساختمان , دانلود نقشه ساختمان , پلان ساختمان , ساختمان , معماری , عمران , دانلود معماری , دانلود پلان معماری , دانلود نقشه معماری ,

 

مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری

مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری

مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوریدسته: علوم انسانی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 124 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 45

مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری

توضیحات: 45صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- دولت الکترونیک

دولت الکترونیک شیوه ای است برای دولت ها به منظور استفاده از فناوری جدید که تسهیلات لازم را برای دستیابی مناسب به اطلاعات و خدمات دولتی با کیفیت بالا فراهم می آورد و فرصت های بیشتری را برای مشارکت مردم در فرایندهای دموکراسی ایجاد می‌کند. دولت الکترونیکی دارای چهار اصل راهنماست: 1( تأمین خدمات بر مبنای افزایش حق انتخاب برای شهروندان، 2( در دسترس قرار گرفتن بیشتر دولت و خدمات آن، 3( تأمین شمول اجتماعی در زمینه‌های مختلف و 4( استفاده بهتر از اطلاعات [27].

....................

- تحقق دولت الکترونیکی:       
یکی از الزامات اساسی برای ورود دولت به عصر دیجیتال آن است که فناوری ارتباطی و اطلاعاتی جدید جانشین جریان مکاتبات بین هرم دولت و دریاف‌ت‌کنندگان خط‌‌مشی و مشتریان خدمات دولتی شود. همکاری گسترده بین دولت و مشتریان نه تنها مساله‌ای مربوط به مراوده الکترونیکی است بلکه هدف کیفیت بیش‌تر و قابل اعتماد بودن خدمات است . تمام دولت‌ها در تلاش هستند تا خود را برای اقتصاد دیجیتالی و جامعه اطلاعاتی آماده کنند . طبق نظریه 'کارو' برای تحقق دولت الکترونیکی در جامعه اقدامات زیر ضروری است:
1- رهبری جامعه از بالای هرم
..................

- مراحل پیاده سازی دولت الکترونیکی:
کشورهایی که امر پیاده سازی دولت الکترونیکی را شروع کرده‌اند ، بنا به تجربه، مراحل ضروری این کار را از قرار زیر دانسته‌اند:
1- اطلاع رسانی : اطلاعات مورد نیاز در اختیار مشتریان و کاربران قرار داده می‌شود . مانند اطلاعات لازم برای کسب مجوز شکار یا صدور گواهینامه رانندگی.        ....................

- مشکلات دولت الکترونیکی:
دولت الکترونیکی با وجود مفهومی ساده، مشکلات زیادی برای دولت‌ها دارد. مشکل اصلی در روش طراحی نیست بلکه ارایه خدمات به روش مناسب، معضل اول دولت‌هاست. دولت‌ها باید به عنوان یک مجموعه، قادر باشند اطلاعات دیجیتالی را به خوبی دریافت کنند و زمینه‌های فنی لازم را برای ارتباطات واحدهای مختلف کشوری با همدیگر، و همکاری بخش خصوصی و دولتی فراهم سازند. مشکل دیگری که وجود دارد، فرهنگ و ذهنیت مردم است. تغییر ذهنیت و فرهنگ سنتی در مورد استفاده از خدمات، هزینه زیادی خواهد داشت. فراهم کردن فضای مناسب، دور نگه داشتن آن از استفاده‌های نامناسب، و فقدان تخصص لازم در انجام تغییرات سریع در فناوری اطلاعات از مشکلات دیگر به حساب می‌آید .
.....................

- شهر الکترونیک

شهر الکترونیک حاصل توسعه فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی و در واقع موج سوم است. اجلاس جهانی سران درباره جامعه اطلاعاتی که تاکنون دوبار [ژنو 2003 و تونس 2005] به منظور تحقق جامعه اطلاعاتی جهانی برگزار شده است، شهرهای الکترونیکی را که بخشی از جامعه اطلاعاتی را می‌سازند، شامل شده است.

شهرهای الکترونیکی نرم‌افزار و سخت‌افزار مورد نیاز را برای دسترسی شهروندان در تمامی اوقات شبانه روز به پایگاه‌های داده، خدمات دولتی و بخش خصوصی بر روی اینترنت فراهم می‌آورند. ایجاد شهر الکترونیک تاثیرات بسیار سودمندی را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اداره شهر و شهروندان به دنبال خواهد داشت.

..................

- تاریخچه دولت الکترونیک و شهر الکترونیک جهان

اینترنت به عنوان نقطه عطف گذر از جامعه صنعتی که شهر نشینی در آن رواج داشت، به جامعه اطلاعاتی که زمینه‌های ظهور آن در قالب موضوعاتی مانند شهر الکترونیک نمایان شده، می‌باشد. حضور اینترنت از اوایل دهه 1960 میلادی در وزارت دفاع آمریکا شروع و در سال 1969 با همکاری دانشگاه کالیفرنیا توسعه یافت.

در سال  1983 عملاً کار غیر‌نظامی اینترنت با سرویس پست الکترونیکی آغاز شد و به سرعت توانایی آن در ارسال داده‌ها با سرعت بیشتر فراهم شد. در اواسط سال 1990 در سراسر جهان 46 هزار شبکه اطلاعاتی، 2/3 میلیون دستگاه رایانه و 25 میلیون کاربر از طریق اینترنت امکان تبادل اطلاعات یافتند.

.................

- شهر الکترونیک در ایران

موضوع شهر الکترونیک در ایران به پیشنهاد دکتر علی اکبر جلالی [استاد دانشگاه علم و صنعت] و پذیرش آن توسط سازمان منطقه آزاد کیش بر می‌گردد. طبق تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه علم و صنعت ایران و سازمان منطقه..................

- شهروند الکترونیک

این مفهوم، ویژگی های یک  شهروند جامعه اطلاعاتی را بیان می کند. شهروند جامعه اطلاعاتی فردی است که از مهارت های لازم برای بهره گیری از فناوری های سخت‌ا فزاری و نرم‌ا فزاری برخوردار  می باشد. در بسیاری از کشورهای جهان، دولت الکترونیکى بر اساس چشم‌ا نداز شهروند الکترونیکى بنا شده است.

شهروندان در طول زندگی خود، نقش‌های متفاوتی ایفا می‌نمایند که در هر کدام از این نقش‌ها وظایفی بر عهده آن‌هاست.     .......................

- جایگاه شهروند الکترونیک در کشور

براساس آمار مستند، کشور ما در سال 2007 میلادی با 18 میلیون کاربر اینترنت، 53.7 درصد از کل کاربران خاور میانه را به خود اختصاص داده‌است. تمامی این کاربران به طور قطع از یک سطح مهارت‌های پایه و اولیه‌ای برای استفاده از کامپیوتر و اینترنت برخوردار می‌باشند که البته می‌توانند جزو کاربران بسیار حرفه‌ای اینترنت باشند، ولی مساله بسیار مهم این است که آن‌ها از حداقل دانش مورد نیاز برای استفاده از خدمات الکترونیک بهره‌مندند.
.......................

- شهرداری الکترونیک

همیشه شهر‌ها مرکز فعالیت-اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی می‌باشند. امروزه، انسان با افزایش میزان فعالیت‌هایی مانند: آموزش،‌‌ معاملات روزانه‌، عملیات بانکی و مانند اینها و در کل، رشد علم با افزایش حجم اطلاعات، آمار وارقام‌ مواجه شده است. این پیشرفت‌ها، مدیران را به فکر استفاده از رویکردهای نوینی مانند شهرداری‌الکترونیکی، ‌دولت‌الکترونیکی،‌ سرویس‌های الکترونیکی انداخته است تا بتوانند با بهره‌گیری از مزایای این رهیافت‌های مدرن و استفاده از اینترنت، نیازهای خود را با هزینه کمتر و سادگی بیشتر به مخاطبانشان ارائه دهند.‌ یکی از این سازمان‌ها که با حجم بالای مخاطبان که خدمات متعدد و مختلفی را طلب می‌کنند، در ارتباط است، شهرداری می‌باشد که باید به طیف گسترده‌ای از نیازهای گوناگون و در حال رشد شهروندان، خدمات متنوعی با کیفیت مطلوب ارائه دهد. از مزایای شهرداری‌الکترونیکی می‌توان به ایجاد بانک‌های ‌اطلاعاتی متمرکز و یکپارچه الکترونیکی به صورت شبانه‌روزی، تسهیل در هماهنگی بخش‌های مختلف شهرداری، ‌کاهش فساد اداری،‌ ارتباط تعاملی و مناسب بین شهرداری و شهروندان، امکان رفع مشکلات آنان با بیشترین سرعت و امکان پیگیری درخواست‌ها و انتقادات و پیشنهادات توسط شهروندان، ‌کاهش ترافیک شهر با کم شدن مراجعه..................

- جایگاه و رسالت شهرداری الکترونیک

امروزه ما در مقطعی  بسیار مهم از حیات  صنعتی  بشر  قرار داریم، که می توان آن را یک انقلاب  بزرگ  جهانی  نامید. این دگرگونی عظیم، می‌تواند سهم بسیاری در بهبود جایگاه و قدرت ارباب رجوع، مشتری و به طور کلی شهروندان و مردم در برابر سازمان‌های دولتی، عمومی وخصوصی ایفا نماید و دیوانسالاری سنتی را متزلزل سازد. اما نباید فراموش نمود که به موازات اثرات مثبت، اثرات منفی آن بر بخش عظیمی از کارمندان و نیروهای کار و کارگران در بخش خصوصی ودولتی نیز مطرح می‌باشد.

.....................

- برنامه­های راهبردی شهرهای مختلف جهان برای تحقق شهرداری الکترونیکی

شهرهای کنونی در مسیر پایه­گذاری شهرهای الکترونیکی، وقایع جدیدی را تجربه کرده­اندکه با گذشته آنها کاملا متفاوت است. از این رو تحلیل وضعیت موجود شهرها و توسعه زیرساختهای لازم شهر­الکترونیکی حائز اهمیت فراوانی است. شهرهای جهان از منظر و دیدگاه‌های مختلفی به تدوین برنامه شهرداری دیجیتالی پرداخته­اند که در این بخش برنامه­های راهبردی برخی شهرداری‌های الکترونیک دو شهر تورنتو و لندن مورد بررسی  قرار می­گیرد.

- شهرداری الکترونیک شهر تورنتو

شهر تورنتو بزرگترین شهرکشور کانادا و پایتخت ایالت انتاریا است. این شهر در سال 2007 میلادی در حدود......................

- شهرداری الکترونیک لندن

....................

- فناوری اطلاعات و اهمیت آن

از آنجا که در چند سال اخیر بحث استفاده از فن‌آوری اطلاعات در کشور به طور جدی مطرح گردیده و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی با حرکتی پر شتاب بکارگیری آن را در برنامه‌های خود قرار داده‌اند. و از طرفی دولت نیز در قالب طرح تکفا [توسعه و کاربرد فن آوری اطلاعات] سازمان‌ها و نهادهای خود را ملزم به ارائه برنامه‌های مدون جهت بکارگیری فن‌آوریهای ارتباطاتی و اطلاعاتی نموده‌است .اهمیت پذیرش فناوری اطلاعات از طرف استفاده‌کنندگان آن بیش از پیش مشخص شده و بایستی در تدوین راهبرد‌های زیر ساخت IT این مورد در نظر گرفته شود..................

- فرهنگ و فناوری

یکی از مسائل اساسی در توسعه فناوری در هر جامعه‌ای، ایجاد پیش زمنیه‌های مناسب فکری و فرهنگی برای پذیرش آگاهانه و مطابق با نیاز آن فناوری است. رویکرد فرهنگ سازی برای کاربری و توسعه فناوری نه تنها از بعد عمومی جای تامل و کار بسیار دارد بلکه از جنبه مدیریت کلان جامعه نیز نیازمند توجه و فراگیری و توسعه است. چرا که در عصر فناوری اطلاعات چهارچوب فرهنگ‌ها مبتنی بر الگوهای تعاملی شکل می‌گیرد و می‌توان آن را از بعد بالا به پایین و پایین به بالا بررسی کرد.

.......................

- آمادگی الکترونیکی

گسترش روز افزون برخی از کاربردهای تجارت الکترونیکی اهمیت این موضوع را بیشتر کرده‌است که ورود به عرصه تجارت الکترونیکی برای تمام سازمان‌هایی که در تامین نیازهای مشتریان خود در اسرع وقت، اهمیت می‌دهند ضروری به نظر می رسد و سیاست گذاران را در این فکر فرو برده است که آیا کشور یا سازمان متبوع آن‌ها پذیرای ابزارهای جامعه اطلاعاتی می‌باشند؟ این آمادگی‌ها با معیارهای مختلفی از قبیل زیر ساخت‌ها، اقتصاد، آمادگی پذیرش در جامعه مورد نظر و امادگی مجموعه دولت سنجیده می‌شود.

.......................

- ضرورت‌های آمادگی الکترونیکی

سه عامل دولتمردان کشورها را تشویق می‌کند تا آمادگی الکترونیکی کشورشان را بهبود داده و موجبات توسعه فناوری  اطلاعات و ارتباطات را در کشورهای خود فراهم آورند:

...................

مولفه‌های آمادگی الکترونیکی

چهار مولفه عمده در آمادگی الکترو نیکی یک کشور نقش حیاتی دارند. این مولفه‌ها شامل شهروندان، بنگاه‌های اقتصادی، دولت‌ها و زیرساختار می‌شوند.

- دولت

- زیر ساخت ها

- شهروندان

- بنگاه های اقتصادی

................

- انواع مدل های پذیرش فناوری

در دهه های اخیر به تناسب پیشرفت فناوری اطلاعات و کاربری آن در عرصه های مختلف الگوها و مدل های متعددی در حوزه پذیرش فناوری پدید آمده است که شامل مدل پذیرش فناوری، مدل تلفیقی کاربرد و پذیرش فناوری، مدل تئوری عمل مستدل، تئوری رفتار برنامه ریزی شده و برخی مدل های کمتر مطرح در این زمینه می باشند که از تغییر مدل های اصلی بالا شکل گرفته اند.

...................

- مدل پذیرش فناوری [TAM]

مدل پذیرش فن آوری اطلاعات[تم] توسط دیویس و همکاران در سال 1989 ارائه شد [شکل 2-2]. این مدل...............

- تئوری عمل مستدل [کنش عقلایی]

................................

- تئوری رفتار برنامه ریزی شده

...................

- مدل تلفیقی پذیرش و کاربرد فناوری [UTAUT]

..........................

منابع

1- اسدی، ع و کریمی، ا. 1386. واکاوی سازه های موثر بر کاربردهای فناوری اطلاعات [IT] توسط آموزشگران مراکز آموزش علمی- کاربردی. فصلنامه اطلاعات و علوم فناوری. 2 [38]، صص277-289.

2- باقری، م.، بهشتی، م.، و علیدوستی، س. 1388. پذیرش بانکداری اینترنتی در ایران : بسط مدل پذیرش فناوری. فصلنامه اطلاعات و علوم فناوری، دوره 24، شماره3، صص 34-5.

..............................

.......................

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری , مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک، شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری , مبانی نظری دولت الکترونیک، شهر الکترونیک , مبانی نظری شهروند الکترونیک، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری , مبانی نظری فناوری اطلاعات، پذیرش فناوری , مبانی نظری دولت الکترونیک , شهر الکترونیک , شهروند الکترونیک , شهرداری الکترونی

مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور

مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور

مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیوردسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 223 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 80

مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور

توضیحات: 80صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

- مقدمه

در 4 دهه ی اخیر آنتی بیوتیک ها به عنوان افزودنی های غذایی برای فراهم سازی آسایش دام و منافع اقتصادی به شکل بهبود عملکرد دام و کاهش هزینه های پرورشی،در تغذیه دام استفاده شدند (حجتی و رضائی،2010)آنتی بیوتیک ها این نقش خود را از طریق ممانعت از پاتوژن ها و بیماری های مرتبط با طیور برای بهبود تولید گوشت و تخم مرغ ایفا می کنند (آواد و همکاران،2009). ولی بعدها متوجه شدند که

......................

- غذاهای فونکسیونل1:

طول چندین دهه ی اخیر شاهد تغییرات واضحی در درک  نقش مواد غذایی در سلامت انسان شده ایم.در جهان صنعتی شده، توجه مصرف[1] کنندگان به نقش فعال غذاها در آسایش و افزایش طول عمر و به علاوه ممانعت از رشد و توسعه ی سرطان و بیماری های قلبی عروقی و پوکی استخوان، افزایش یافته است. در نتیجه ، اصطلاح جدیدی " غذاهای فونکسیونل" مطرح شدند (برنر و ادونل،1998; دیمر و گیبسون،1998;

..............................

-فیبرهای جیره ای:

اخیراً فیبر جیره ای به عنوان موضوع مهم فعالیت تحقیقی در تغذیه انسان و دام بیشتر مورد توجه بوده است، زیرا می تواند نقش مهمی را در حفظ سلامت انسان ایفا کند( مکوون-ایسن و برایت-سی، 1984; ادواردز،1995; شنیم و تینکر، 1995 ) در حالت کلی چنین بیان می شود که فیبرهای جیره ای ویسکوزیته

..............

-پروبیوتیک ها:

پروبیوتیک ها میکرواورگانیسم های زنده ای هستند که در صورت استفاده ، اثر مثبتی را روی سلامت میزبان خواهند داشت. که اساساً شامل گونه های باکتریایی متعلق به جنس های متفاوت از جمله لاکتوباسیلوس[2]، انتروکوکوس[3]، پریکوکوس[4] و باسیلوس[5] هستند(گویلوت،2009). مکانیسم های عمل

................

-پری بیوتیک ها:

پری بیوتیک ها، به عنوان اجزای غذایی غیر قابل هضم معرفی می شوند که با تحریک انتخابی رشد یا فعالیت تعداد محدودی از باکتری های کولون ، اثر مثبتی بر روی میزبان می گذارد .به عبارتی دیگر، پری بیوتیک ها مواد اولیه را برای میکروب های مفید دستگاه گوارش فراهم می کنند. تعداد زیادی از باکتری ها

..................

-کیتوزان[6] :

-تعریف کیتوزان و ترکیب آن:

کیتوزان (پلی بتا 1و4-2 آمینو 2 دی اکسی بتا دی گلوکو پیرانوز) یک ماده ی فیبری ناشی از کیتین و همو پلیمر دی استیله از ان- استیل گلوکزآمین است(شفرد و همکاران،1997).  به عبارتی دیگر کیتوزان هتروپلی ساکاریدی از واحد های  ان-استیل گلوکزآمین و دی- گلوکزآمین متصل شده با پیوند گلیکوزیدی (4-1)β است.در شکل 2-2- ساختار شیمیایی کیتوزان نشان داده شده است(للو و همکاران،2011). کیتین[7]، ( 2

.......................

-ویژگی های کیتوزان ها:

کیتین و کیتوزان غیر سمی (آرای و همکاران، 1968) بوده و بسیار شبیه به فیبر گیاهی سلولز هستند(جاناک و همکاران،2002). همانطوریکه در شکل 2-3 نشان داده می شود، تنها تفاوت کیتوزان و سلولز از نظر

................

-درجه ی دی استیلاسیون[8]:

همانطور که در بالا ذکر شد، فرآیند دی استیلاسیون شامل حذف گروه های استیل از زنجیره ی مولکولی کیتین و ایجاد ترکیب کیتوزانی با گروه آمینی با قابلیت واکنش شیمیایی بالا است. همین باعث تبدیل درجه.

...............

- وزن مولکولی[9]:

کیتوزان پلی مری با وزن مولکولی بالا است. مثل ساختارش، وزن مولکولی کیتوزان با توجه به منبع خام و

....................

-ویسکوزیته[10]:

ویسکوزیته یک فاکتور مهم در تعیین وزن مولکولی کیتوزان و تعیین کاربردهای تجاری آن در محیطهای

............

-قابلیت انحلال[11] :

در حالیکه کیتین در بیشتر حلال های آلی نامحلول است، کیتوزان براحتی در محلول های اسیدی رقیق و در

................

-چگالی حجمی[12]:

چگالی حجمی کیتین در میگو و خرچنگ به ترتیب 06/0 و 17/0 گرم در میلی لیتر است (شهیدی و

....................

-رنگ[13]:

پودر کیتوزان در طبیعت کاملاً نرم است و رنگ آن از زرد کمرنگ تا سفید تغییر می کند و این در حالی

....................

-امولسیون سازی[14]:

اگرچه کیتوزان به تنهائی قادر به ساختن امولسیون نیست، چو و همکاران(1998) گزارش کردند که ظرفیت

...............

-استخراج کیتوزان:

کیتوزان با استفاده از دی استیلاسیون الکلی کیتین که جزء ساختاری پوشش خارجی سخت پوستان است،.

................

-کلیاتی راجع به پسماندهای پوسته ی سخت پوستان دریایی [15]

تولید جهانی پس ماندهای سخت پوستان دریایی حدود 44/1 میلیون تن به ازای هر سال بر اساس ماده ی خشک است (هال و دی سیلوا،1992). پوسته ی سخت پوستان عموماً حاوی 50-30% ماده ی معدنی است

.................

-روش های استخراج کیتین از پس ماندهای پوسته سخت پوستان دریایی

-روش های شیمیایی[16] :

یک روش سنتی برای تهیه ی کیتین از پوسته سخت پوستان (پوسته ی خارجی) شامل دو مرحله ی اصلی است (شکل1): (1) جداسازی پروتئین- چداسازی پروتئین توسط تیمار الکلی (2) جداسازی کربنات

..................

-روش های بیولوژیکی[17]:

..................

-کتواولیگوساکاریدها[18]:

کیتو اولیگوساکارید (COS) براحتی توسط هیدرولیز شیمیایی یا آنزیمی پلی کیتوزان، که دومین پلیمر

...............

-نقش کیتوزان ها:

- فعالیت های بیولوژیکی کیتوزان:

از نقطه نظر تکنولوژیکی ، تجدید محصولات فرعی به دست آمده از فرآوری غذاهای دریایی ، به دلیل غنی

.................

-فعالیت های ضد میکروبی:

ویژگی مستند کیتوزان، فعالیت ضد میکروبی آن در مقابل قارچ ها، مخمر ها و باکتری های گرم مثبت و

..............

-فعالیت های ضد قارچی:

بدیهی است که فعالیت ضد قارچی محصولات کیتوزانی تحت تأثیر وزن مولکولی شان است. وزن مولکولی

.......................

-ظرفیت آنتی اکسیدانی کیتوزان:

ممکن است آنتی اکسیدان های سنتتیک و عوامل کلیت به منظور ممانعت از اکسیداسیون چربی به فرآورده

....................

-فعالیت های  فیزیولوژیکی کیتوزان

توجه در حال افزایش به اثرات فیزیولوژیکی و تغذیه ای کیتوزان با توزیع اولین گزارش در مورد پاسخ

...................

-تأثیر کیتوزان ها بر روی کیفیت داخلی و خارجی تخم مرغ در مرغان تخمگذار:

تخم مرغ ها امروزه در سرتاسر جهان برای تأمین منبع پروتئینی با کیفیت بالا و دیگر مواد مغذی استفاده می شوند (کوک و بریگز،1986). درجه بندی تخم مرغ ها بر پایه ی وزن و فاکتورهای کیفیتی پوسته و بخش های داخلی تخم مرغ از جمله سفیده، زرده و برخی از شرایط غیر نرمال انجام می شود (استادلمن،1986a).

..........................

- اتلاف وزنی تخم مرغ:

........................

- واحد هاو:

واحد هاو اصطلاحی است که به وزن تخم مرغ و ارتفاع آلبومین ضخیم داخلی گفته می شود و برای اندازه

...............

- اندیس زرده:

.................

- رنگ زرده ی تخم مرغ:

رنگ زرده ی مطلوب بسته به شرایط جغرافیایی محل و عادات مردم تغییر می کند، ولی عموماً رنگ کمی روشن ترجیح داده می شود(بهال و همکاران،2003).

- رنگ پوسته تخم مرغ:

................

-آنالیز های مهم مرتبط با زرده ی تخم مرغ:

-کلسترول زرده:

بیماری های قلبی عروقی (CVD) منجر به مرگ در آمریکا و بیشتر کشورهای غربی می شود (براون و همکاران،1999(.

.....................

-خاصیت آنتی اکسیدانی زرده ی تخم مرغ:

زرده ی تخم مرغ حاوی اجزای لیپیدی زیادی است. از این اجزای لیپیدی، 65% تری آسیل گلیسرول،3/28،

................

-تأثیر کیتوزان ها بر روی پروفیل خونی:

.....................

-عوامل مؤثر در خصوصیات بیولوژیکی و فیزیولوژیکی کیتوزان:

..................

-کاربردهای کیتوزان:

.................

-تصفیه خانه ی فاضلاب:

اولین کاربرد تجاری کیتوزان در صنایع تصفیه فاضلاب است چون کیتوزان دارای بارهای مثبت بوده و به..................

-صنایع غذایی

صنعت فرآوری غذایی با هدف حذف خصوصیات کاربردی نامطلوب از جمله غلیظ شدن، ژلاتینه شدن،

.................

-در پزشکی:

در مطالعه ای که توسط کراتز و همکاران (1977) انجام شد، آنها بیان کردند که زمانیکه کیتوزان با بار مثبت

...............

-در وسایل آرایشی:

کیتوزان بطور وسیعی در سلامتی مو، بویژه در شامپوها و حالت دهنده ها به عنوان ترکیب اصلی و به دلیل

...............

-مقدار مصرف کیتوزان:

چنین گزارش شده است که کیتوزان یک غذای امن برای خوردن است (آرای و همکاران،1968) و به

.................

-خلاصه ای از مطالعات انجام شده راجع به کیتوزان

بالیکا رامیز و همکاران (2007) مطالعه ای با 80 مرغ گوشتی 6 روزه از سویه ی راس انجام دادند که این مرغان به 4 گروه تقسیم شدند (20 پرنده در هر گروه): 1)  گروه شاهد ; 2) گروه آلوده به سالمونلا.........................................

منابع:

Akiba Y, Takahashi K, Kimura M, H`1`irama S and Matsu- moto T.(1983). The influence of environmental temperature, thyroid status and a synthetic oestrogen on the induc- tion of fatty livers in chicks. British Poultry Science 24, 71-80

Aleksandra balicka-ramsiz, Anna Wojtasz-pajak1, Bogumilapilarczyk and Alojzy Ramsiz(2007) The effect of chitosan on body weight and protection against Salmonella gallinarum infection in broiler chickens (short communication). Arch. Tierz., Dummerstorf 50 3, 288-293


[1] Functional foods

[2] Lactobacillus

[3] Entrococcus

[4] Pericoccus

[5] Bacillus

[6] Chitosan

[7] Chitin

[8] Degree of deacetilation

[9] Molecular weight

[10] Viscosity

[11] Solubability

[12] Bulk specific gravity

[13] Color

[14] Emulsification

[15] Marine crustacean shell waste

[16] Chemical method

[17] Biological method

[18] Chetooligosaccahrides

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور , مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور , مبانی نظری کیتوزان، غذاهای فونکسیونل , مبانی نظری غذاهای فونکسیونل، کیتین، تغذیه طیور , مبانی نظری کیتین، تغذیه طیور , مبانی نظری , کیتوزان , غذاهای فونکسیونل , کیتین , تغذیه طیور

مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی

مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی

مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگیدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 85 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 75

مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی

توضیحات: 75صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

-سیاست فرهنگی و مشخصه های آن

سیاست فرهنگی به معنای ارزشها و اصول هدایت کننده امور فرهنگی است. با نگاهی دیگر نیز می توان گفت که سیاست فرهنگی مجموعه ای از تدابیر برای تعیین وظایف دولت و سازمانهای غیر دولتی، در زمینه فرهنگ برای رسیدن به اهداف مورد نظر است. در اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران سیاست فرهنگی اینگونه تعریف شده است: سیاست فرهنگی درحقیقت همان توافق رسمی واتفاق نظر مسئولان ومتصدیان امور درتشخیص ،تدوین وتعیین مهمترین اصول واولویتهای لازم الرعایه درحرکت فرهنگی است . سیاست فرهنگی رامی توان اصول راهنمای کارگزاران فرهنگی ومجموعه علائم ونشانه هایی دانست که مسیرحرکت رانشان می دهد به عبارت دیگر نوعی دستورالعمل فرهنگی است که روشنگر حرکت است. سیاست فرهنگی به معنای عام و عرفی آن مجموعه ای ازاهداف ،مبانی .اصول ، اولویتها وخط مشی اجرای را شامل می شود، هرچند به معنای خاص فقط قسمت اخیر رابه ذهن متبادر می سازد. به هر حال سیاستهای فرهنگی و سیاستگذاری فرهنگی در جوامعی مانند ایران که به دنبال ایده و آرمانی ویژه هستند و حفظ فرهنگ مورد تایید حکومت بسیار مهم تلقی می شود، از اهمیت وی ژه ای برخورداراست.سیاست های فرهنگی غالبا دو نوع هستند سیاستهای تشویقی و سیاستهای کنترلی. سیاستهای تشویقی برای رسیدن به اهداف خود از ابزار تشویق و اقناع استفاده می کننداین نوع از سیاست فرهنگی غالبا به منظور توسعه فرهنگی اتخاذ می شود. سیاست های توسعه ای به صورت عریان و واضح تبیین می شود .سازمان یونسکو به عنوان سازمانی که هدف آن توسعه فرهنگی است اهداف توسعه فرهنگی را اینگونه معرفی می کند.

- اتخاذ آن دسته از سیاستها، برنامه ها و استراتژیهای توسعه که جنبه های فرهنگی و هدف های فرهنگی و نیاز به آموزش نیروی انسانی را مد نظر قرار دهد و دولت مردان و مردم عادی را به اهمیت نقش فرهنگ واقف سازد.

- ایجاد تسهیلات برای شکوفا شدن استعدادهای بیشترین تعداد ممکن از مردم، حفظ ارزشهای معنوی، اجتماعی و انسانی که زندگی جوامع مختلف مبتنی بر آنهاست و تشویق مشارکت همه مردم درزندگی فرهنگی (کاوند و کاوند، 1387)).

................

- سیاست گذاری فرهنگی و مشخصه های آن

سیاست های‌ فرهنگی‌ هر چند اغلب توسط دولت ها و از پای‌ تخته‌سیاه‌های‌ مدارس‌ تا درون‌ ساختمان های‌ مجالس‌ قانونگذاری‌ وقوه‌ مجریه‌ تعیین‌ می‌شود اما تعداد بسیار زیادی‌ ازموسسه‌های‌ دیگر در بخش‌ خصوصی‌ همچون‌ شرکت ها و سازمان های‌اجتماعی‌ نیز در این‌ امر دخیل‌ هستند . سیاست های‌ فرهنگی‌اصول‌ راهنما برای‌ کسانی‌ که‌ تصمیمات‌ و اقدامات‌ آنها برزندگی‌ فرهنگی‌ تاثیرگذاراست،‌ فراهم‌ می‌کند.

....................

- سیاست‌های فرهنگی جهان سوم

راجع به سیاست های فرهنگی جهان سوم می توان گفت که کشورهای جهان سوم در برابر چالشها وفرصتهای فزاینده جهانی شدن می بایست، سیاست‌های فرهنگی را اتخاذ کنند که از این فرصتها حد اکثراستفاده را بکندودرمقابل آن از تهدید های که فراروی این کشورها گشوده می شود کمتر آسیب بیند ولی نکته اساسی این که کشورهای جهان سوم با توجه بوضعیت خاص که دارند؛ نتوانسته اند سیاست فرهنگی خاصی را در قبال جهانی شدن اتخاذ کنند. چون در این کشورها هیچ گونه توافقی برارزشهای فرهنگی وجود ندارد ولذا نمی توان انتظارداشت که این این کشورها یک سیاست فرهنگی مسجم وهم سویی را دربرابرامواج جهانی شدن اتخاذ نمایند اما در سطح ملی این کشورها می‌توان گفت که هریک از این کشورها با توجه به نیاز هاوالویت های فرهنگی خود سیاست‌های فرهنگی خاصی را می توانند درپیش گیرند امادرکل ما می توانیم این کشورهای به................

- تاثیر حقوق فرهنگی

حقوق‌ فرهنگی"‌ از پایه‌های‌ اساسی‌ سیاست‌ فرهنگی‌ است. درسال 1948 بلافاصله‌ پس‌ از تاسیس‌ سازمان‌ ملل‌ متحد، اعضای ‌این‌ سازمان‌ "اعلامیه جهانی‌ حقوق‌ بشر" را تصویب کردند که‌اعلام‌ می‌کرد: "هر فرد از حق‌ مشارکت‌ آزادانه‌ در زندگی‌فرهنگی‌ جامعه‌ برخوردار است‌." "رنه ماهیو"، دبیر کل‌ پیشین‌ یونسکو در سال1970 ‌در کنفرانس‌ بین‌المللی‌ یونسکو درباره‌ جوانب نهادی‌، اداری‌ و مالی‌ سیاست‌ فرهنگی‌ بر این‌ حق‌ تاکید کرد و گفت: معلوم ‌نیست‌ که‌ اهمیت‌ کامل‌ این‌ متن‌ که‌ حق‌ فرهنگی‌ را به‌ عنوان‌ یک ‌حق‌ جدید بشر اعلام‌ می‌کند کاملا در زمان‌ ما درک‌ شده‌ است ‌یا نه . اگر هرکس،‌ به‌ عنوان‌ یک‌ بخش‌ اساسی‌ از شان‌ انسانی خود، حق‌ مشارکت‌ در میراث‌ فرهنگی‌ و فعالیت های‌ فرهنگی‌اجتماع‌ را  داراست‌، پس‌ مسئولان‌ جامعه‌ وظیفه‌ دارند تا حدی‌که‌ امکانات‌ آنها اجازه‌ می‌دهد وسایل‌ چنین‌ مشارکتی‌ رابرای‌ او فراهم‌ سازند. همچنین‌ هر فرد دارای‌ حقوق‌ فرهنگی‌است‌ همان‌ طوری‌ که‌ او دارای‌ حق‌ آموزش‌ و حق‌ کارکردن‌ است‌ .این‌ بنیان‌ و اولین‌ هدف‌ سیاست‌ فرهنگی‌ است‌.

درک‌ وظیفه‌ فراهم‌ نمودن‌ وسایل‌ مشارکت‌ فرهنگی‌ طی‌ دهه‌های ‌اخیر باعث‌ شده‌ تا مقامات‌ دولتی‌ در سراسر جهان‌ بر سرعت ‌اقدامات‌ خود برای‌ تضمین‌ مشارکت‌ عموم‌ مردم‌ در توسعه ‌فرهنگی‌ بیفزاید (Jong,1998).

..................

- ریشه‌های‌ تاریخی‌ سیاست‌ فرهنگی

‌نظریات‌ شکل‌ دهنده‌ سیاست‌ فرهنگی‌ از منابع‌ متعددی‌ همچون‌رویه‌های‌ سنتی‌ در جوامع‌  مختلف‌، دیدگاه‌های‌ فلاسفه‌ و نظریه‌پردازان‌، تجربه‌های‌ تاریخی‌ و اندیشه‌های‌ یوتوپیایی ‌نشات‌ گرفته‌ است.

..............

- شیوه‌‌های‌ تقویت‌ دمکراسی‌ فرهنگی

روح‌ بخشیدن‌ به‌ اجتماع‌ و سرزنده‌ نگه‌ داشتن‌ آن‌ مهمترین ‌شیوه‌ در نظر گرفته‌ شده‌ شناسایی‌ و تایید‌ اهداف‌ دمکراسی ‌فرهنگی‌ است. در بسیاری‌ از جوامع‌ در قالب طرح های‌ روح ‌بخش‌سعی‌ برآن‌ است‌ تا یک‌ هنرمند.......................

- شرایط دمکراسی‌ فرهنگی

‌موانع‌ زیادی‌ برسر راه‌ عملی‌ شدن‌ اهداف‌ دمکراسی‌ فرهنگی‌وجود دارد . مهمترین‌ امر برای‌ طرفداران‌ دمکراسی‌ فرهنگی‌حفظ یک‌ تصویر بزرگ‌ در ذهن‌ است‌ .کارلوس‌ فوئنتس،‌عصر ما را به‌ عنوان‌ عصر" فرهنگ ها به‌ عنوان‌ بازیگران‌ عمده‌ تاریخ"‌ تعریف‌ کرده‌ است.

..................

- ابزارهای فرهنگی
ابزار فرهنگی برای اجرای این کارها بسیار زیادند، آموزش و پرورش، ارشاد، تربیت، دانش فلسفی، اجتماعی و انسانی، مذهب، هنر تجسمی، نشر کتاب، کارهای مربوط به کتابخانه و موزه، ایدئولوژی و تبلیغات، موازین و..................

- اصول تعیین ارزشها واهداف سیاست فرهنگی
مهمترین اصول تعیین ارزش ها و اهداف سیاست فرهنگی عبارت است از درک تضاد فرهنگی، اهمیت و................

- الزامات سیاست فرهنگی   
در همین راستا سیاست فرهنگی باید:
- بخش لاینفک تمام جهت‌گیری‌های سیاست دولت و منعکس کننده ارزش‌های معنوی و جنبه‌ها و شاخص‌های اخلاقی آن باشد.
.....................

- ‌برنامه‌ریزی‌ فرهنگی

مکانهای‌ فعالیتهای‌ فرهنگی‌ دسته‌ جمعی، آثار مهم‌ و پایدار زیبایی‌شناختی، اجتماعی، اقتصادی‌ و نمادین‌ بر شکل‌ و کارکرد شهرهای‌ بزرگ‌ و کوچک‌ دارند. هنرها، بویژه‌ وقتی‌ متمرکز و یکپارچه‌ اداره‌ می‌شده‌اند، نقشی‌ محوری‌ در حیات‌ جامعه‌های‌ گوناگون‌ در دوره‌های‌ مختلف‌ (کلاسیک، رنسانس، صنعتی‌ و پساصنعتی) و در..................

- سیاست فرهنگی: ضرورت توسعه پویا و همه جانبه

مرور بر آنچه درباره فرهنگ گفته شده است، نشان می دهد که درک واحدی از این مفهوم وجود ندارد. دست اندرکاران علوم اجتماعی با تاکید بر تعاریف متعدد، بر سردرگمی ها در این عرصه افزوده اند و دست یابی به تعریفی واحد را مشکل کرده‌اند، تا جایی که اغلب افراد صلاح را در این می بینند که بدون اینکه به تعریف فرهنگ بپردازند، درباره  آسیب ها، معایب، و وجوه گوناگون فرهنگ صحبت کنند.

..................

- روش مطالعه سیاست فرهنگی کشورها

مطالعه سیاست فرهنگی یک کشور به معنی مشخص نمودن اهداف تعیین شده توسط مسئولین ، طرح‌های به اجرادرآمده ، میزان موفقیت دربکارگیری آنان و میزان تغییراتی که در اثر پروژه‌های آن بوجود آمده ،می‌باشد .

بررسی نظری سیاست فرهنگی دردو مرحله پیاپی و مکمل همدیگر بعمل می‌آید :در مرحله نخست تحلیل عواملی که در شکل‌گیری سیاست مانند اهداف ،ابزارو منابع بکار رفته ونوع اقداماتی که مورد استفاده قرارگرفته مورد نظر خواهد بودو سپس ارزیابی نتایج واقعی حاصله. ضمن آنکه بین تغییرات بدست آمده ناشی از سیاست‌های فرهنگی و تغییرات متاثر از سایر عوامل، فرق اساسی قائل خواهیم شد.

..............

- طبقه بندی تعاریف فرهنگ

بطور کلی می‌توان دیدگاهای مختلف درباره فرهنگ را به 5 دیدگاه تقسیم کرد .

1_ دیدگاه مارکسیستی یا دیدگاه تضادگرایان :

این دیدگاه ، فرهنگ را روبنای می‌داند که بر اساس اقتصاد بنا شده و روابط اقتصادی، تعیین کننده نوع فرهنگ می‌باشد. پس برای برنامه‌ریزی فرهنگی بایستی رویکردی به برنامه‌ریزی اقتصادی داشت و کاری به روبنا یعنی خود فرهنگ نداشته باشیم. این دیدگاه از رنگ و بوی انسانی تهی می‌باشد و سبب می‌شود که برای فرهنگ برنامه‌ریزی مکانکی انجام گیرد. تجسم وجودی این چنین برنامه‌ریزی در شوروی سابق تحقق یافت و سبب شد که انحطاط فرهنگی و عدم تراکم فکری و فرهنگی درسطح خود فرهنگ بوجود آید .

...................

- ‌جایگاه‌ دولت‌ در برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ و دامنة‌ تأثیرگذاری‌ آن‌

جایگاه‌ دولت‌ در نظام‌های‌ اجتماعی‌ و محدودة‌ تصرفات‌ و دخالت‌های‌ منطقی‌ آن‌ در کلیه‌ حوزه‌های‌ سیاسی، فرهنگی‌ و اقتصادی‌ جامعه‌ ازجمله‌ مباحثی‌ است‌ که‌ افکار و اذهان‌ اندیشمندان‌ و تئوری‌پردازان‌ علوم‌ سیاسی‌ و اجتماعی‌ را به‌ خود جلب‌ کرده‌ و تاکنون‌ نظرات‌ گوناگون‌ را پیرامون‌ آن‌ مطرح‌ کرده‌اند. اما آنچه‌ که‌ ما را بر آن‌ می‌دارد به‌ بررسی‌ این‌ موضوع‌ بپردازیم، ضرورت‌ هماهنگی‌ و همسویی‌ هرچه‌ بیشتر صاحبنظران‌ و کارشناسان‌ و دولت‌ بعنوان‌ کانون‌ اصلی‌ برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ کشور است. جامعة‌ اسلامی‌ ما بعد از طی‌ دو دهه‌ پرفراز و نشیب‌ محتاج‌ یک‌ تصحیح‌ فرهنگی‌ در ساختارهای‌ کلان‌ فرهنگ‌ می‌باشد. «جامعه‌ رشید جامعه‌ای‌ است‌ که‌ بتواند نیازهای‌ فرهنگی‌ خویش‌ را در رهگذر حیات‌ و حرکت‌ اجتماعی‌ بازشناخته، از تظاهرات‌ وتمایلات‌ کاذب‌ و گذرا تفکیک‌ کند و قدرت‌ پاسخگویی‌ به‌ این‌ نیازها و بهره‌گیری‌ از آنها را در جهت‌ رشد و کمال‌ معنوی‌ و مادی‌ دارا باشد. شرط‌ لازم‌ برای‌ تحقق‌ چنین‌ مطلبی‌ آن‌ است‌ که‌ در هر کشور زمامداران‌ اصول‌گرا و واقع‌گرا بتوانند به‌ منظور همراهی‌ با جریان‌ عظیم‌ و عمیق‌ و اصیل‌ فرهنگ‌ در جامعه‌ حداکثر بهره‌گیری‌ از دریای‌ لایزال‌ اراده‌ و ایمان‌ معنوی‌ و الهی‌ مردم‌ به‌ طور هماهنگ‌ و همسو سیاستگذاری‌ و برنامه‌ریزی‌ کرده، اهم‌ محورهای‌ لازم‌ برای‌ این‌ حرکت‌ را تشخیص‌ داده‌ و تعیین‌ کنند

..............

-نظریه‌ عدم‌ دخالت‌ دولت‌ در برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌

اندیشة‌ عدم‌ دخالت‌ دولت‌ در تنظیم‌ امور اجتماعی‌ از جمله‌ فرهنگ‌ دارای‌ یک‌ پیشینه‌ تاریخی‌ است‌ که‌ ریشه‌ در فلسفه‌ حاکمیت‌ ماده‌گرایی‌ و نظام‌ سرمایه‌داری‌ دارد. البته‌ نظریه‌ عدم‌ دخالت‌ دولت‌ در حوزه‌ «اقتصاد در دهه‌ هشتاد با نام‌ خصوصی‌سازی‌ یعنی‌ واگذاری‌ امور از نهاد دولت‌ به‌ مردم، در برخی‌ از کشورها به‌ وقوع‌ پیوست‌ و واحدهای‌ بزرگ‌ و متوسطی‌ که‌ در اختیار دولت‌ها بود، با انگیزه‌ افزایش‌ کارآیی‌ اقتصادی‌ و با برنامه‌هایی‌ خاص‌............

-اصالت‌ سرمایه‌ قانون‌ حاکم‌ بر جریان‌ فرهنگ‌

بنابراین، پیدایش‌ نظریه‌ عدم‌ دخالت‌ دولت‌ در امور مختلف‌ از جمله‌ فرهنگ‌ ریشه‌ در بنیان‌های‌ نگرش‌ سرمایه‌داری‌ غرب‌ دارد، و اما عمده‌ترین‌ دلیل‌ عدم‌ دخالت‌ دولت‌ را در برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ در راستای‌ پاسداری‌ از اصل‌ دموکراسی‌ و آزادی‌ فکر و عقیده‌ مطرح‌ می‌سازند. لذا دخالت‌ دولت‌ را در امور فرهنگی‌ به‌ هر میزان‌ که‌ محدود و ناچیز باشد مضر به‌ آزادی‌ تفکر و بیان‌ انسان‌ها دانسته‌ و بعنوان‌ مانعی‌ جدی‌ در مقابل‌ آزاداندیشی‌ قلمداد می‌گردد.

...............

- دامنه‌ تأثیرگذاری‌ قطب‌های‌ اقتصادی‌ بر برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌

بنابراین، دامنه‌ تأثیرگذاری‌ قطب‌های‌ اقتصادی‌ بر برنامه‌ریزی‌ فرهنگی‌ تا زیربنایی‌ترین‌ سطوح‌ تولید فرهنگی‌ بر پایه‌ توسعه‌ تکنولوژی‌ صورت‌ می‌گیرد و به‌ عبارتی، توسعه‌ تکنولوژی‌ حاکم‌ بر سفارشات‌ تولیدات‌ فرهنگی‌ است، یعنی‌ صاحبان‌ سرمایه‌ هستند که‌ جهت‌گیری‌ سفارشات‌ فرهنگی‌ جامعه‌ را تعیین‌ می‌کنند و اصناف‌ مختلف‌ در راستای‌ تأمین‌ آن‌ سفارشات‌ اقدام‌ می‌نمایند و مردم‌ نیز تنها در بعد مصرف‌ آن‌ آزادند. البته‌ قدرت‌ مصرف‌ نیز متناسب‌ با کیفیت‌ نظام‌ توزیع‌ ثروت‌ جامعه‌ انجام‌ می‌پذیرد.

.............

دیپلماسی فرهنگی

به طور معمول در زمان جنگ یا هنگامی که ملتها درگیر تقابلهای قدرت هستند، شاهد نگاه تحقیر آمیز سیاسی به فرهنگ و دیپلماسی فرهنگی هستیم. ماموران فرهنگی در بخشهای مربوط به امور خارجی و یا وابستگان فرهنگی در سفارتخانه ها از محبوبیت کمتری برخورداند. بودجه های روابط فرهنگی در رقابت با هزینه های مربوط به کوششهای دیپلماتیک یا استراتژی اولین ضربه ها را دریافت می کنند و یک مذاکره کننده سرسخت سیاسی و یا متخصص مصمم امورنظامی، دیپلماسی فرهنگی را دوره مداومی از کنسرتهای موسیقی و جلسات چای بعد از ظهر می داند که ارتباط چندانی به عصاره روابط بین المللی ندارد.

................

ابزارها و روشهای دیپلماسی فرهنگی

جستجو برای یافتن ابزار و روشهای اعمال دیپلماسی فرهنگی، ما را به فرهنگ و سنن ملتها باز می گرداند. زیر بناهای نهادهای سیاست فرهنگی، مفاهیم و تعهداتی است که ملتها برای خویستن در مقابل جهان قابل شده اند.

................

شاخص های انتخاب مدیران فرهنگی در ایران

الف) شاخص های عمومی:

1.آگاه به امور فرهنگی

...............................

منابع

آشنا، حسام الدین. 1384. از سیاست تا فرهنگ: سیاست های فرهنگی دولت در ایران (1304-1320).
تهران: انتشارات سروش.

آگوستین. ژ. 1373. سیاست فرهنگی. ترجمه علی هاشمی و پروانه سپرده و عبدالحمید زرین قلم. تهران: مرکز پژوهشاهی بنیادی.

...................

....................

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی , مبانی نظری سیاست فرهنگی، برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی , مبانی نظری سیاست فرهنگی , مبانی نظری برنامه ریزی فرهنگی، دیپلماسی فرهنگی , مبانی نظری دیپلماسی فرهنگی , مبانی نظری , سیاست فرهنگی , برنامه ریزی فرهنگی , دیپلماسی فرهنگی

مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن

مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن

مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارندسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 83 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن

توضیحات: 36صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

دیدگاههای مرتبط با نحوه تأثیر را بطه با نظام بین الملل بررشد اقتصادی

یکی از سوالات بسیار مهم در اقتصاد سیاسی بین الملل امروز این است که آیا با توجه به شدت همگرایی اقتصادی فراملی در حوزه‌هایی نظیر تجارت بین‌الملل و جریان‌های بین‌المللی سرمایه, ما در واقع شاهد یک مرحله جدید کیفی و بی سابقه در تحول اقتصاد جهانی هستیم؛ چیزی که از آن بعنوان جهانی شدن اقتصاد یاد می‌شود؛ یا اینکه سطوح قابل مقایسه و مشابهی از همگرایی اقتصادی در دوره های قبل (مثلا از اواخر قرن نوزده تا اوائل قرن بیستم) نیز قابل مشاهده بوده است؟ (31).

......................

اثرات همگرایی اقتصاد سیاسی بین الملل نوین

در باب اثرات همگرایی اقتصاد سیاسی بین الملل سه دیدگاه اصلی مطرح است. یک گروه از صاحبنظران معتقدند در مقایسه با دهه‌های 1950 و 1960, همگرایی اقتصاد بین‌الملل یا به عبارتی جهانی شدن اقتصاد بوضوح سیاست های اقتصادی خودمختار, حمایت گرایانه و ملی گرایانه را تحلیل برده و در واقع آن را غیر ممکن ساخته است. بر این اساس یک ملت که مواجه با بیکاری است, ممکن است در گذشته در صدد افزایش اشتغال از طریق سیاست کسر بودجه عظیم و گسترش عرضه پول در اقتصاد بر می‌آمد ولی الآن همین کشور باید نگران این باشد که چنین سیاست هایی ممکن است به فرار سرمایه و کاهش قابل توجه ارزش پول ملی بیانجامد. متشابهاًَ و متقابلاً اقتصاد جهانی ممکن است به کشورها فشار بیاورد تا به سیاست های رفاه ملی و زیست محیطی توجه بیشتری داشته باشند, فشاری که شاید در سی سال پیش جدّی گرفته نمی شد (29).

........................

لیبرالیسم

لیبرالیسم : در این جهان بینی ضمن اعتقاد به انجام اصلاحات در وضع موجود بر تغییرات و دگرگونیهای فزاینده از طریق یک فرآیند تکاملی بسیار تاکید می شود ، اکثر نظریه هایی که بر اساس سنت لیبرال بنا می گردند غالبا به منافع مشترکی که از طریق وابستگی متقابل در روابط بین الملل حاصل می شود عنایت خاصی دارند از این منظر کسب ثروت اقتصادی به صورت مطلق آن ، از کسب قدرت با اهمیت تر است .

طرفداران این دیدگاه سعی دارند تا زمینه های رشد خود را از طریق رشته اقتصاد سیاسی بین الملل فراهم کنند که در این روند با توجه به بهره برداری دولت از اصل مزیت نسبی در تولیدات و خدمات خاص امکانات بالقوه را برای تامین منافع مشترک در تجارت و مبادلات با سایرین در نظر می گیرند . در این رویکرد بر آزادی ( بویژه تجارت آزاد و مبادله ی آزاد عقاید و نظریات تاکید می شود  (2).

.................

لیبرالیسم و تحولات آن

. لیبرالیسم مبتنی بر این مفروضه هاست :

1- لیبرالها معتقدند همه انسان ها موجوداتی عقلانی هستند و عقلانیت را می توان به 2 شکل به کار برد:

الف – به شکل ابزاری به عنوان توانایی شکل دادن و تعقیب منافع

ب – توان فهم و اصول اخلاقی زندگی بر اساس حکومت قانون

2- لیبرالها به آزادی فردی بیش از همه چیز بها می دهند

3- لیبرالیسم برداشتی مثبت از سرشت انسان دارد ومعتقدند می توان  به تغییراتی در روابط بین الملل دست یافت

4- لیبرالها بر امکانات کارگزاری انسانی برای تاثیر بر تغییر تاکید دارند

5- لیبرالیسم به طرق متمایزی تفکیک میان قلمرو داخلی و بین المللی را به چالش می کشد

.................

وابستگی متقابل

در پایان دهه 1970 در ویژگی های اصلی نظام بین الملل تغییراتی ایجاد شد که شاخصه آن عبارت بود از پیچیدگی روابط متعدد و متداخل ، کشاکش و همکاری اتحادیه های جنگ سرد ، بر اثر تنش زدایی کمرنگ شدند ، در این دهه راههای سیاست خارجی متعدد و گزینش ها دشوارتر و نتایج آن هم روشن نبود.خطر بروز جنگ هسته ای بین ابر قدرت ها تحولات انقلابی در ارتباطات ، حجم عظیم مبادلات اقتصادی ، سیاسی  شدن مسائل اقتصادی و اهمیت فزاینده آلودگی های زیستی و خطرات آن برای کلیه جوامع کم و بیش ابزار نظری نوینی را برای درک روابط بین الملل طلب می کرد و به نظر برخی از دانشمندان روابط بین الملل ، مفروضات نظریه ی  واقع گرایانه روابط بین الملل قادر به تبیین همه مسائل جهانی نبودند و لازم بود نظریه جدیدی که بتواند با تلفیق و پیوند دادن سیاست و اقتصاد مدل جدیدی در کنار مدل واقع گرایانه روابط بین الملل مطرح کند . نظریه وابستگی متقابل را یکی از نظریه هایی می دانند که ریشه در طرز تفکر بین الملل گرایانه یا انتر ناسیونالیستی دارد که برمبنای آن امور دنیا به طور عینی در جهت جهانی شدن است این جریان عینی ، درروندهای سیاسی به شکل همکاری میان دولت ها منعکس می شود و در عین حال جریان مثبت و در راستای صلح و رفاه بیشتر جهانی است. (8)

....................

قدرت :

مفهوم دیگری که در رابطه مستقیم با وابستگی متقابل قرار دارد قدرت است کیون ونای                         (Keohane and Nye ) قدرت را چنین تعریف می کنند « توانایی یک بازیگر به انجام کاری که طرف مقابل در صورت عدم وجود قدرت آن را انجام نمی داد .

.......................

تقارن و عدم تقارن :

تقارن ( Symmetry ) در وابستگی متقابل به معنای شرایطی است که وابستگی دو جانبه به طور مساوی و در حالت توازن قرار می گیرد ، مثل رابطه ای که میان کشورهای شمال دیده می شود عدم تقارن ( Asymmetry ) نیز به معنای شرایطی است که یک طرف کاملا به طرف دیگر وابسته باشد ، مثل وابستگی که در بسیاری از روابط شمال وجنوب دیده می شود نظریه وابستگی متقابل مبتنی بر فرض هایی است که درقالب  مجموعه ای از شرایط ویژگی های یک نمونه ناب وابستگی متقابل پیچیده را تعریف می کند عبارتند از:

........................

نهادگرایی نو لیبرال

در دهه 1980 کثرت گرایی به نهادگرایی تغییر شکل داد ، در اینجا به نهادگرایی نو لیبرال اشاره می شود . اصولا نهادگرایان لیبرال دولت را به عنوان نماینده مشروع جامعه مسلم فرض می کنند و برخی از آنان بازیگران غیر دولتی را تابع دولت میدانند همچنین آنها وضعیت ساختار آنارکی ( فقدان اقتدار مرکزی ) را درنظام بین الملل می پذیرند ولی از نظر آنها وجود آنارکی به معنای غیرممکن بودن همکاری میان دولت ها نیست کما اینکه افزایش رژیم های بین المللی این موضوع را به ثبوت می رساند که بر این اساس رژیم ها ونهادهای بین المللی می توانند وضعیت آنارشی را تخفیف دهند . (4).

................

منابع:

1- محمود ،  سریع القلم ، عقل و توسعه یافتگی ، تهران : نشر سفیر 1370 ، ص13

2- عبدالعلی  ،  قوام، اصول سیاست خارجی و سیاست بین الملل ، تهران: سمت ، ، 1380 صص 339-341.

...........................

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن , مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی، همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن , مبانی نظری نظام بین المللی و رشد اقتصادی , مبانی نظری همگرایی اقتصاد سیاسی، لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن , مبانی نظری لیبرالیسم، تقارن و عدم تقارن , مبانی نظری , نظام بین المللی و رشد اقتصادی , همگرایی اقتصاد سیاسی , لیبرالیسم، , تقارن و عدم تقارن