دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 134 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 56
مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی
توضیحات: 56صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و علوم قرآنی و احکام، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
حیطه های انحطاط مغرب زمین (غرب)
دیدن اروپای پرزرق و برق فعلی، شاید مجال کمتری به انسان بدهد که در مورد گذشته تاریک اروپا یا حقایق مخفی گذاشته شده در مورد انحطاط تمدن کنونی غرب، فکر کند؛ اما دیدن همین اروپا در قرون وسطی رقت برانگیز است؛ روزگاری که مسلمین از امپراتور روم در اوج عظمتش سرآمد بود و مردم در رفاه ، پاکیزگی و نظافت چه در شهر و چه از نظر بهداشت فردی و امنیت زندگی میکردند، صنایع بزرگی در آن به وجود آمده بود و در نهایت بودند، اما اروپایی ها ر لندن، حتی یک چراغ برای نمونه نمی سوخت، و در شهر پاریس خیابانی کشیده نشده بود[1] غرب در طی روزگار خوش خود، از رنج های بی شمار حاصل از دنیای سراسر غرق در پیشرفت علوم شاهد حوزه های انحطاط فراوانی میباشد، و ما به بخشی از آن می پردازیم:
الف- فرهنگی- علمی
....................
1- اومانیسم گرایی علمی
باشیوع گرایش شدید به علم و مرکز توجه قرار گرفتن حس و تجربه و عقل انسانی به عنوان تنها عوامل برای پیشرفت و ترقی انسان غربی کم کم در دام انسان گرایی افتاد. در این دیدگاه فرد به جامعه تقدم دارد. فرد نقطه مرکزی ست و آنچه حول محور او میچرخد، باید به گونه ای در خدمت او وتامین خواسته ها و نیازیهای او باشد[2]
..................
1) رنسانس
....................
2) دانشمندان هنجار شکن
............
3) عقل گرایی افراطی
................
2- علم و بحران محیط زیست
...........
ب- تربیتی- اخلاقی
ظاهرا قرار نیست هیچوقت انسان به این باور برسد که عقل او به تنهایی می تواند برای رسیدن به سعادتش کافی باشد؛ و در اوج عقل مداری این انسان یا به دست خود یا با فراموشی برخی خوبیها خود را..............
..............
1- سکولاریزاسیون
تعریف سکولاریزاسیون کاملا به دین وابسته است و سکولاریزاسیون فرایندی است که به عرفی شدن و عقلانی شدن نهادهای دینی و انفکاک دین از دنیا و به حاشیه راندن دین از عرصهی اجتماع اشاره دارد.[3] این نوع برداشت و برداشت از دین در غرب، به کنار نهادن نهاد دین منجر شده و عملا دین را به عنوان یک نهاد اخلاقی مهم به کنار نهاده و باعث بروز اخلاق خشک و عقلانی محض گشته. عقلی که همه خوبیها و اخلاق را درچارچوب نفع شخصی می نگرد.
واژۀ عرفی شدن (Secularization) در زبان های اروپایی در معاهدۀ صلح وستفالیا در 1648 به کار برده شد. در این معاهده از واژه ی عرفی شدن برای توصیف انتقال سرزمینهایی که قبلا تحت کنترل کلیسا بودند استفاده شد. این سرزمین ها به مراجع سیاسی غیر روحانی انتقال می یافتند. پیش از این معاهده، از واژه ی Secularis استفاده می شد و اهل کلیسا از تمایز میان امور دینی و عرفی برای طرح ادعای برتر بودن امور مقدس بهره می گرفتند.[4]
...........................
1) بحران معنویت
در بارۀ بحران معنویت موجود در غرب، می تون بسیار سخن راند؛ از جمله علامه جعفری، از زبان اندیشمند غربی، آورده که: « بر همه آشکار است که ما خود در راه نابود کردن فرهنگی هستیم، آنچه باقی می ماند دیگر ایمن و محفوظ نیست. و اگر هنوز برباد نرفته است بدین جهت است که در معرض فشار مخرب قرار نگرفته است اما پایهاش سست است و با یک لرزش فرو خوهد ریخت. ظرفیت فرهنگی انسان مدرن کاهش یافته است، زیرا شرایط سبب تنزل آدمی و صدمه روحی وی شده است».[5]
.............
2) مادی گرایی
...............
3) قوانین ضد اخلاقی
...............
2- فساد دستگاه دینی
............
1) فساد کلیسا
...................
2) ظلم کلیسا
.................
3- سست شدن بنیادهای اخلاق
.................
1) سقوط ارزش ها
..................
2) ضد ارزش ها ابزار تبلیغ کالا
..................
3) شیوع بیمارى هاى جنسی
...............
4) هم جنس گرایی
...................
4- اومانیسم
....................
آزادی افسار گسیخته
غرب، جهان و انسان را در مادّه خلاصه میکنند، مبنا و اساس آزادی را میل، خواست و اراده فردی میدانند و معتقدند هر کاری که انسان طبق قانون طبیعی میخواهد، بدون هیچ گونه رادع و مانعی انجام میدهد؛ تا حدی که قانون و دولت اجازه دهد، قانونی که براساس خواست و اراده بشری تدوین شده است. آنان معتقدند که آزادی انسان، به معنای توان همه جانبه او در انتخاب هر چیز و از جمله بردگی برای انسانهای دیگر است. در نگاه آنان، انسان، آزاد است که دین را بپذیرد یا نپذیرد، اگر نپذیرد ملامتی بر او نیست؛ زیرا هیچ حقیقتی را از دست نداده است. امّا در مکتب وحی، این رهایی مطلق، به معنای بردگی است؛ زیرا چنین آزادی مطلقی برای انسان، اسارت او در دست آرزوها و هوسها میباشد و او در واقع از هوای درونیاش پیروی میکند.[6]
.................
5- بیگانگى انسانها
..................
6- پوشاندن سقوط ارزشها با ماسک حقوق بشر
استفاده از تعریف نسبی حقوق بشر، برای غرب شعاری تبلیغاتی را پدید آورده که در لوای آن در رویکرهای مختلف به تعاریفی جداگانه از آن پرداخته و به بهره برداری میرساند. رینگر بروز حقوق جهانی بشر را در هنگام سقوط اخلاقی تمدن غرب چنین توضیح می دهد: «درست هنگام سقوط اخلاقی تمدن غرب، حقوق بشر مانند یک عقیده مقدس یا بهتر بگوییم قانون اکثریت و یا حق، پدید آمد که رفته رفته به یک همبستگی نیرومند مردمی انجامید... . در حکومت دموکراسی، مفهوم «حقوق بشر» تضمین حراست مرزها و آب و خاک است و این بهترین مستمسک برای جلب رضایت مردم است...» و در جواب از حل این مسأله ادامه میدهد: «از من مکرر سؤال می شود که آیا برای نجات تمدن غرب دیگر وقتی باقی نمانده است؟ آیا می توانیم روحیه و صفات اخلاقی گذشته خود را دوباره کشف کنیم و به دست آوریم؟ از نظر من، تنها راهی که می توانیم امیدوار باشیم این است که با توسل به آن نکات درست و اخلاقی تمدن غرب را دوباره کشف کنیم.» [7]
...................
ج- اجتماعی- سیاسی
در عرصۀ اجتماع و سیاست همان طور که غرب به موازات پیشرفت علم و صنعت به رشد دست یافت، اما پسرفتهایی نیز در همان حیطههای خود دارا استجریان صنعتی شدن جامعه که با رشد فزاینده شهرنشینی، کوچ به شهرهای بزرگ، افزایش جمعیت و پدیده های بسیار دیگری از این دست در غرب همراه بود، در قرن نوزدهم و..................
..................
1- بیماریهاى عصبى و روانى
...............
2- افزایش نا امنی
..................
3- فروپاشی نهاد خانواده، عامل فساد جامعه
با شروع انقلاب صنعتی، وقتی انتقال توده عظیم مردم از روستاها به شهرها شروع شد. عدۀ بیشماری کارگر به وجود آمد که از دارایی و سواد محروم بودند و برای امرار معاش مجبور بودند در کارخانهها کار کنند تا کاری به دست بیاوردند. کارمدام اعضای خانواده، در کارخانهها برای خانواده زهری بود که در عصر حاضر به گونه های مختلف در عدم استحکام خانواده به معنی عرفی آن انجامیده.
انقلابی که در صنعت صورت گرفت و باعث پدید آمدن طبقه جدید از کارگران و کارفرمایان شد؛ هر یک از آن دو طبقه برای منافع خود دست به کار شدند؛ کارگران برای درآمد بی زحمت و کارفرمایان برای کسب ثروت بیشتر؛ و چون برای کار با ماشین کمتر احتیاج به کار جسمانی و تجربه قبلی بود، زنان و بچه ها از 6 سال به بالا به تعداد زیاد استخدام می شدند و از آنها با بی رحمی استفاده می شد. زیاد در کارخانهها استفاده می شد.[8]
....................
1) افزایش طلاق و بروز ناهنجاریهای اخلاقی
پایه های خانواده در تمدن غربی به شدت سست شده است و شدت طلاق های صورت گرفته در غرب هم نتیجهای جز در اختیار نبودن فرزندان و از دست رفتن تربیت فرزندان توسط پدر و مادر نمی باشد. خانواده های تک والدینی به یکی ااز جنبه های دائمی و قابل توجه جوامع بشری تبدیل شده استوتغییر الگوی مرسوم زن و شوهری و فرزندان به الگوی بدون پدر و مادر ، فرزندان بدون سرپرست. فرزندانی که با پدر بزرگ و مادر بزرگ هایشان زندگی می کنند با زندگی مشترک بدون ازدواج هستند. در سال 2000م 13.5 میلیون نفر از والدین آمریکایی سرپرستی21.7 میلیون کودک زیر21 سال را برعهده داشتند در حالیکه یکی از آن ها درجای دیگر زندگی می کردند[9].
...................
2) سردی روابط خانوادگی
..................
3) ﻫﻢﺧﺎﻧﮕﻲ ﻳﺎ زﻧﺪﮔﻲ ﻣﺸﺘﺮک ﺑﺪون ازدواج
.................
4) جریان های ضد خانواده
با دقتی کم متوجه می شویم که جهت گیری در غرب جهت گیریای ضد خانواد است. که منجر به فروپاشی خانواده می شود. وقتی که خانواده فروپاشی نمود بر اساس آموزههای اسلامی جامعه نیز رو به اضمحلال می رود.[10]
..................
4- رهبانیت و عزلت اجتماعی
..................
5- توحش
...................
1) جنگ های صلیبی
..................
2) جنگ های جهانی
..................
3) استعمار و بهره کشی
.....................
د- اقتصادی
یکی از کسانی که در خصوص انحطاط اقتصادی غرب سخن میگوید ژان فوراستیه است ؛ وی در کتاب تمدن سال 2001 به اختصار در پی تشریح و تبیین مشکلات تمدنی بشر در زمان حال و آینده است. واز نداشتن عقیدای ثابت درغرب گلایه می کند؛ و ضمن تشریح فراز و نشیبهای اقتصادی در قرن بیستم، به تشریح ناکامیهای بشر در قرن می پردازد از جمله عوامل و آثارذکر شده از نظر وی عبارتند از: افزایش جمعیت، هرج و مرج بینالمللی، بیکاری، آموزشهای غیرمسؤولانه، وجود انسانهای بیاحساس، و بیعشق و درد از جمله مشکلات غرب است و معنقد است.:« انسان متعارف ثروتمند امروزی، از انسان متعارف فقیر دیروزی خوشبختتر نیست. بدون تردید حتی از او بدبختتر هم هست»[11] در جای دیگر ادامه می دهد « . چرا که در گذشته کار سخت شبانهروزی، کمبود تغذیه، کمبود سوخت، و نبود امکانات رفاهی، زندگی را بر انسان دشوار میساخت. اما با تمام این مشکلات، بشر آن روز بیدغدغه بود و گاهی آهنگی و آوازی و خندهای نیز از در و دیوار زندگی به گوش میرسید. امروز آن مشکلات اقتصادی دیگر کمتر وجود دارد، ».[12]
.................
به هم بستگی اقتصاد بین المللی
..................
منابع:
قرآن
نهج البلاغه
1- آمدی ، عبدالواحد ابن محمد تمیمی، غررالحکم و دررالکلم، دفتر تبلیغات اسلامی، 1364
2-آشکار، ژیلبر، جدال دو توحش: 11 سپتامبر و ایجاد بینظمی نوین جهانی،مترجم:حسن مرتضوی، تهران: اختران، 1384
3- اگریدی، جوان، مسیحیت و بدعت ها، ترجمه عبدالرحیم سلیماانی اردستانی، قم، موسسه فرهنگی طه چ 2 ، 1384
4- الیاده، میرچا، فرهنگ و دین، ترجمه بهاء الدین خرمشاهی، تهران، طرح نو، 1374
................
....................
[1] - شریف، میان محمد، منابع فرهنگ اسلامی، صص 17-21
[2]- محمد حسن حیدری و دیگران ، فصلنامه اسلام و پژو هش های تربیتی، بررسی تطبیقی ارزش ها در اسلام و لیبرالیسم و دلالت های تربیت اخلاقی آن 1391، ص89
[3]- برایان ویلسون، دین اینجا و آنجا، مقاله ی عرفی شدن، ترجمه ی مجید محمدی، (نشر قطره، چ 1، 1377)، ص 19
[4]- پیشین، ص19
[5] - محمدتقی جعفری، فرهنگ پیشرو...، ص14
[6]- ر.ک: آیت الله جوادی آملی، ولایت فقیه ولایت فقاهت و عدالت، (قم: مرکز نشر إسراء، نوبت دوم، 1379 ه ش) ص 29 ـ 30
[7]- محمدتقی جعفری، فرهنگ پیرو، فرهنگ پیشرو، ، ص 112 و113
[8]- هنری نیلسون لیتل فیلد ، تاریخ اروپا از سال 1815 به بعد،ص 9و10
[9] - فروپاشی نهاد خانواده درغرب، روزنامه رسالت 3/5/91 شماره 7595... magiran.com
-[10] -فروپاشی خانواده در غرب، رسالت، 3/5/ 91 همان
[11] - ژان فوراستیه، تمدن سال 2001، ترجمه خسرو رضایی، سازمان انتشارات انقلاب اسلامی، 1368،ص103
[12]- پیشین
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی , مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی , مبانی نظری حیطه های انحطاط مغرب زمین , مبانی نظری , حیطه های انحطاط مغرب زمین، عوامل اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 92 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 43
مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی
توضیحات: 43صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و علوم قرآنی، احکام، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
حیطههای رشد مغرب زمین (غرب)
غرب در برههای از تاریخ قرار دارد که واقعا از جنبۀ علمی و فنی و صنعتی درخشیده است، و درخشش بسیار چشم گیر هم بوده است. فاصله بین عهد نوزایی تا شکوفایی صنعتی غرب شاید از دویست یاسیصد سال تجاز نکند، اما تفاوت میان این دو مرحله بسیار بارز و خیره کننده است. پیشرفت غرب در سده20 در زمینه های صنعتی و به خصوص در انتهای قرن بسیار اعجاب برانگیز است. و توانسته به تبع رشد علمیاش در سایر جنبه ها هم از باقی تمدن هها ر زمینه های سیاسی ،اقتصادی و در برخی مقام های تربیتی نیز پیشی بگیرد.
الف - فرهنگی- علمی
عرصه علم و فرهنگ، بی شک یکی از مهمترین حوزههایی است که غرب در آن حیطه به سرعت به رشد دست یافت.عمده دلایل این پیشرفت را می توان در عوامل زیر جستجو کرد.
1- شکل گیری دانشگاه ها و نظام آموزش کارآمد
........................
2- تغییر نظام آموزشی در غرب
توجه زیاد مردم به عقل و کارکرد کاربرد عقل ابزاری برای خدمت به انسان عصر دگرگونی فکری غرب، باعث شد رویکردی جدیدی به مقوله علم آموزی پیدا کند. و توجه مردم به سوی دانشگاه های مختلف غرب، تغییراتی در نظم و اهداف تدریس در دانشگاه ها داده شد عقل گرایی ابزاری به وجود آمد، که در طول زمان موجبات ترقی جامعه غربی را پدید آورد ؛ در قرون 16 و 17 تحقیقات علمی مردانی پون گالیله نیوتن و هایجنس و بویل چنان بنیان محکمی را تشکیل داد که توانستند به یاری مردم برای استفاده از این علوم بیایند. در واقع تحقیقات اینها، به گونه ای بود که دیگران میتوانستند از آنها بهره برداری کنند[1]
.................
1) سازمان حقوقی مستقل
...........
2) جای دادن رسمی علوم طبیعی و عقلی در آموزش
..................
3) نظام استاندارد ارزیابی و ارتقا علمی
..........
3- انقلاب های علمی در غرب
..............
1) نهضت ترجمه
..............
2) واردات علم از مسلمانان
.................
3) نهضت اصلاح دینی
............................
4) کشفیات جدید علمی
................
5) انقلاب صنعتی
................
6) تربیت نیروهای ماهر
...................
اهداف نظام آموزشی غرب
.................
ب- تربیتی- اخلاقی
امروزه مسلمین هم اعتراف میکنند که در برخی امور تربیتی مغرب زمین به رشد بیشتری دست یافته اند. حتی کسانی چون سید جمال ها با دیدن صفات مثبت مغرب زمین ، اعتقاد پیدا کردند که ، ما در غرب اسلام دیدیم گر چه مسلمان ندیدیم.
قبل از ظهور انقلابات گوناگون در غرب، زندگی سنتی اهالی مغرب زمین، همه چیزش شکل سنتی خود را داشت. جایگاه هر کس طبق همان زندگی سنتی تعریف می شد. پدر نقش محوری ای در این خانواده ایفا میکرد و مادر، از شأن و جایگاه همان زندگی های سنتی برخور دار بودند و در برههای هم که زندگی ها عقل گرایانه شده بود سعی در رفتارهایی می شد که به سنت کلیسایی نزدیک تر باشد.
1- مسیحیان، همزیستان مسلمانان
.................
2- نظم و انضباط اجتماعی
...............
3- حقوق بشر
..................
4- رشد اخلاق محیط زیستی
................
5- حقوق زنان
...................
ج- اجتماعی- سیاسی
در دنیای امروز دو عنصر، اقتصاد و علم هر دو بازویی برای کارایی، سیاستو حکومت هستند. مغرب زمین که از قدرت تکنولوژیکی و علمی و نظری بر سایر تمدنها فائق آمده، خواه ناخواه توانسته برتری سیاسی عظیمی را نیز نسبت به بقیه با خود داشته باشد؛ چرا که با توجه به تعریف اهالی سیاست از این واژه، غرب امروز، هر آن چه که مورد نیاز یک سیاست مقتدر است دارا می باشد. و با اقتدار سیاسی و اقتصادیاش هر زمان نظمی نوین برای جهان تعریف کرده و توسط این قدرت والاتر به جهانی سازی در همه عرصه های زندگی و موارد نیاز بشر مشغول شده.
دور زمانی تمام اقتدار و سیاست مردم به دست ارباب کلیسا بود ولیکن بروز برخی نهضتها باعث پیدایش سیاستی نوین در مغرب زمین گشت که بعدها نهضت اقتصادی و علمی نیز به بروز سیاست مردن امروزه به غرب کمک کرد.
1- نهضت های اصلاح طلبانه
.................
1) پروتستانتیسم
.................
2) دموکراسی خواهی
................
2- تاثیر انقلاب صنعتی بر سیاست و اجتماع
..................
1- رشد جامعه مدنی
.......................
2- کشف قاره های جدید
...................
3- شهر نشینی
.................
د- اقتصادی
تا پیش از آغاز قرن 18 در اروپا، صنعت کمتر از پنج درصد جمعیت اروپا را به خود مشغول داشته بود واقتصاد بیشتر مبتنی بر کشاورزی و یا بازرگانی بود و صنعت نیزبیشتر مبتنی بر تولیدات کشاورزی مانند پشم خام و پنبه بود. نظام خانگی صنعت تکاپوی بازارهای رو به گسترش مصرف و رشد اقتصادی اروپا را نداشت، وسرمایههای ناشی از استثمار سایر قارهها، تجارت بردهداری و بازرگانی گستردۀ کشورهای اروپایی ثروت هنگفتی را انباشته ساخت. سرمایهداران در پی آن بودند که ثروت خود را به کاری بزنند که باز هم پول بیشتری را برایشان فراهم آورد و از سوی دیگر نیازهای بازارهای جدید را جوابگو باشد.
...............
1- تجارت
..................
2- تشکیل اتحادیه ها و اصناف
اروپاییهایی که تجربه فعالیت های جمعی و صنفی را از دوران یونان و روم باستان به ارث برده بودند این بار به تشکیل اتحادیه بازرگانی دست زدند تا از منافع مشترک خویش دفاع کنند و موانع بازرگانی را از راه خویش بردارند. یکی از مهمترین اتحادیه ی هانسایی بود که در قرن 13 به وجود آمد و حدود صد شهر را در بر می گرفت و قوانین و مقررات خاص خود را داشت. ویل دورانت می نویسد: « اتحادیه هانسایی برای حل اختلافاتی که میان اعضایش پیش می امد به تاسیس محاکمی اقدام کرد. مدافع اعضای خویش در دعاوی حقوقی با کشورهایی شد که در اتحادیه عضویت نداشتند, و گاهگاهی مثل حکومت مستقل واحدی اعلان جنگ می داد. هم چنین این اتحادیه به وضع قوانین و مقرراتی برای معاملات بازرگانی و حتی سلوک اخلاقی شهرهای عضو و ساکنان آن پرداخت...اتحادیه هانسایی به مدت یک قرن به منزله سازمانی برای اشاعه تمندن بود.یورش دریازنان را از حوزه دریای بالتیک و دریای شمال دفع کرد. رودخانه ها و کانال ها را صاف گردانید. چزر و مد و جریان های آن را به دقت ضبط کردو...به طور کلی در عرصه بازرگانی اروپای شماالی نظم را جانشین هرج و مرج ساخت»[2]
...............
3- رونق کشاورزی
...................
4- ظهور بانکداری
...................
5- نتایج اقتصادی انقلاب صنعتی
...............
منابع:
قرآن
نهج البلاغه
1- آمدی ، عبدالواحد ابن محمد تمیمی، غررالحکم و دررالکلم، دفتر تبلیغات اسلامی، 1364
2-آشکار، ژیلبر، جدال دو توحش: 11 سپتامبر و ایجاد بینظمی نوین جهانی،مترجم:حسن مرتضوی، تهران: اختران، 1384
3- اگریدی، جوان، مسیحیت و بدعت ها، ترجمه عبدالرحیم سلیماانی اردستانی، قم، موسسه فرهنگی طه چ 2 ، 1384
4- الیاده، میرچا، فرهنگ و دین، ترجمه بهاء الدین خرمشاهی، تهران، طرح نو، 1374
..................
.....................
[1] - هنری نیلسون لیتل فیلد، تاریخ اورپااز سال 1815 به بعد، مترجم فریده قرهچه داغی،انتشارات علمی و فرهنگی ، تهران ، 1381، ص 3و 4
[2] - پیشین ؛ ص828
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی , مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی , مبانی نظری حیطه های رشد مغرب زمین , مبانی نظری , حیطه های رشد مغرب زمین، عوامل اقتصادی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، سیاسی
دسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 86 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 47
مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل
توضیحات: 47صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
بردگی در حقوق بین الملل
«رسم برده و کنیز داشتن از عهد باستان تا قرون اخیر در تمام اقوام شرق و غرب رواج داشته و منشأ آن جنگ و پیروزی و حق غنیمت و اسارت بوده است» (سنجابی، 1342، ص 323).
در مغرب زمین از یونان باستان و رم قدیم گرفته تا کشورهای جدید اروپا، بردگی همواره وسیله استثمار و استعمار بوده است. یعنی تودههای عظیمی از حقوق ملی و انسانی محروم میشدند و به عنوان برده و غلام در مزارع و معادن و کشتیها به اعمال شاقه اشتغال داشتند. در یونان قدیم حکیم بزرگواری مانند ارسطو در کتاب «سیاست» خود مینویسد: « بهحکم قوانین طبیعت برخی از آدمیان آزاد به جهان آمدهاند و گروهی دیگر برای بندگی ساخته شدهاند و. بندگی برای آنان هم سودمند است و هم روا» ( سنجابی، 1342، ص 323).......................
.....................
- پیشینه بردگی
- اکتشافات دریایی و آغاز بردگی
بردگی در عصر استعمار، با اکتشافات جغرافیایی دریایی که از قرن پانزدهم میلادی آغاز شده همراه و توأم است. در صدر استعمارگران بردهدار، دو کشور پرتغال و اسپانیا قرار داشتند که نخستین مکتشفین دریایی بودهاند و در اینجا به بررسی اقدامات هریک از این دو کشور در زمینه بردگی میپردازیم:
الف- پرتغال و بردگی- پرتغالیان نخستین اروپاییانی بودند که سواحل غربی آفریقا را پیموده و ایستگاههای تجاری برای خود بنا نموده بودند و نیز نخستین اروپاییانی بودند که مستقیماً برای بدست آوردن بردگان سیاه به آفریقا رفتند. پرتغالیان در حدود سنهی 1420 میلادی در آفریقا پیاده شدند و نظام بردگی را پی نهادند. «پرتغالیان برای دستگیری و بدام انداختن سیاهان، خود را پنهان میکردند و در کمین مردان و زنان سیاه مینشستند. همینکه سیاهان بیچاره از کلبههای خود بیرون میآمدند و در بیشهای برای اجابت مزاج میرفتند آنان را میربودند» (سیمونز،1362، ص104)................
......................
- اصل آزادی دریانوردی و داخل شدن دیگر کشورهای اروپایی در امر تجارت برده
.........................
- برده و تجارت مثلث
در قرن 18تجارتی که بهنام تجارت مثلث معروف است پردر آمدترین تجارت برای دولت انگلیس بود. کشتیهای انگلیسی پر از کالاهایی نظیر شیشه شکسته، آهنپاره، پارچههای رنگارنگ ولی کم قیمت. .. از بنادر انگلیس بسوی سواحل آفریقایی رفته و از آنجا این کالاها را با برده مبادله میکردند و از آنجا به جاماییکا رفته و بردهها را به قیمتهای گزاف فروخته و مجدداً با کالای جدیدی از قبیل نیشکر، شکر، توتون و تنباکو، پنبه و آهن و سایر مواد اولیه که فوقالعاده برای صنعت انگلیس لازم بودند مراجعت میکردند. بسیاری از اوقات کشتیها راهشان را طولانیتر کرده و از آفریقا به هند رفته و از هند به جاماییکا میرفتند که این راه تجارتی معروف به تجارت مثلث کوچک خیلی پردرآمدتر بود. سالیانه 100 هزار برده آفریقایی به آمریکا حمل میشد. بازارهای عمدهی برده، خلیجگینه و آفریقای غربی، شرقی و گرمسیری بودند. در حالیکه خلیج کوچک بنین و بخشهای خط ساحلی، ساحل طلا، کنگو، آنگولا و برخی نواحی دیگر مناطق صدور برده بهشمار میآمدند (ذاکرحسین، 1369، ص254)................
............
-داغ کردن برده
....................
- بارگیری
............
- بستهبندی محموله
...............
-پایان سفر دریایی و ورود بردگان به آمریکا و چگونگی رفتار با آنان
...................
- فروش در آمریکا
«زمینداران به محض اینکه از ورود کشتی بردگان به بازار آگاه میشدند در اسکله اجتماع میکردند. آنها توسط پوسترهایی که سیاهان سالم و زیبا را تبلیغ میکرد جذب میشدند. تلاش و تقلا آغاز میشد. جاشویان، کشتی را با آویختن بادبانهایی در اطراف عرشه مانند چادری میپوشاندد. خریداران قیمتهای ثابتی را میپرداختند و سپس برای بهچنگ آوردن بردهای به عرشه کشتی هجوم میبردند. برای اینکه خریداران دیگری بردههای منتخبشان را نربایند، حتی آنها را با دستمال به یکدیگر گره میزدند» (ذاکرحسین، 1369، ص257).
.............
- بردگی پلانتاسی (کشتزارهای روستایی)
................
- پارهای از نظرات حقوقدانان غربی راجع به بردگی
................
- علل و موجبات الغای و امحای بردگی
..................
- اقدامات و استناد به حقوق طبیعی جهت لغو بردگی
............
- جنبش ضد بردگی در صحنه بینالمللی
........................
- قیامها و شورشهای بردگان آفریقایی بین قرنهای شانزدهم و نوزدهم
.......................
- بردگی در متون حقوق بین الملل
- اعلامیهی جهانی حقوق بشر
................
- کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل متحد
..................
-جنایات علیه بشریت درمنشور نورنبرگ
...................
- اساسنامهی دیوان بینالمللی کیفری
......................
- بردگی در تعهدات بین المللی
................
فهرست منابع
قران کریم
- منابع عربی
1. ابن ابى الحدید (1378ق)، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، قم، دار احیاء الکتب العربیه.
2. ابن اثیر جزرى، محمد (1364)، النهایه فى غریب الحدیث و الأثر، تحقیق طاهر احمد زاوى و...، چاپ چهارم: قم، اسماعیلیان.
......................
......................
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل , مبانی نظری بردگی در حقوق بین الملل , مبانی نظری , بردگی در حقوق بین الملل
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 994 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 31
مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان
توضیحات: 31صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه زیست شناسی، علوم پایه، پزشکی، فیزیولوژی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
شناخت ساختمان پستان:
پستان عضوی است که از غدد تولید کننده شیر و مجاری شیر تشکیل شده است بافت پستان شامل غدد خاصی به نام لوبول است واطراف این غدد و مجاری را بافت چربی وبافت نگهدارنده در بر گرفته اند که تعداد آن ها 20-15عدد است هر لوب شامل تعداد زیادی غدد کوچک تر به شکل خوشه ایی است که وظیفه تولید شیر دارند(عطایی, 1390)..............
...............
-سیستم لنفاوی در پستان:
................
-توده های پستانی:
تود ه های پستان یکی از شایع ترین تغییرات غیر طبیعی این عضو است و به نسبت زیادی در زنان دیده می شود( قاسم زاده, 1387).
توده پستان به دو دسته تقسیم می شوند
...................
-تود های خوش خیم :
...........
-توده های بدخیم:
..............
-کارسینوم غیر مهاجم
.................
-ریسک فاکتورهای موثر در ایجاد سرطان پستان:
..................
-سابقه فامیلی :
...............
-سن:
................
-سن اولین قاعدگی:
............
-سن شروع یائسگی:
..............
مدت زمان شیردهی:
.................
سقط جنین:
..............
- استفاده از قرص های ضد بارداری :
...........
اضافه وزن:
................
استفاده از درمان های جایگزین با هورمون :
..............
مصرف ویتامین:
مصرف ویتامین ها به صورت تکی می تواند اثر محافظتی داشته باشد ویتامینA,D,Eاسید فولیکو سلنیوم نیز درکاهش خطر ابتلابه سرطان نقش دارد( عنصری و همکاران , 1390).
..................
-تأثیرمتقابل ژنتیک وزیست شناسی سرطان پستان:
..............
پرو انکوژن هاو انکوژن ها:
..............
ژن های سرکوب کننده تومورو ژن ترمیم کنندهDNA:
................
BRCA1,BRCA2
...................
ارتباط نماهای بافتی آسیب شناختی با بیولوژی سرطان پستان:
..................
پاتوفیزیولوژی سرطان پستان:
...................
-ارتباط زیست شناسی با خصوصیات متاستازی سرطان پستان :
................
-ویتامینD:
...............
-نقش اتوکراین ویتامین D در هموستازی پستان:
...............
-اثرات ضد سرطانی ویتامینِ (1,25(OH)2D3) D :
................
-تنطیم سیکل سلولی به وسیله ویتامین D:
...............
-اثرات ضد التهابی تهاجم ومتاستاز :
...............
-اثرات ویتامین D بر روی آپوپتوز:
..................
-اثرات ژنومی از 1,25(OH)2D3:
...................
-اثرات غیر ژنومی1,25(OH)2D3:
...................
-گیرنده ویتامینDVD (Vitamin D Receptor):
...............
منابع:
آگاه س,1390 , ارتباط پلی مورفیسمFokI گیرنده ویتامین D (VDR) با سرطان پستان ,پایان نامه کارشناسی ارشد, دانشگاه آزاد سنندج
خدیجه عنصری , س. ر. (1390). "سرطان سینه ونقش فاکتور های محیطی در ایجاد آن." تازه های بیوتکنولوژی سلولی مولکولی3: 59-70.
....................
.....................
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان , مبانی نظری ساختمان پستان، سرطان پستان، پاتوفیزیولوژی سرطان پستان , مبانی نظری ساختمان پستان , مبانی نظری پاتوفیزیولوژی سرطان پستان , مبانی نظری پاتوفیزیولوژی سرطان پستان , مبانی نظری , ساختمان پستان , سرطان پستان، , پاتوفیزیولوژی سرطان پستان
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 63 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33
مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها
قیمت فایل فقط 24,000 تومان
مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها
توضیحات: 33صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه، حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
اقسام جرایم و مجازات ها
جرم در لغت به معنای (گناه) آمده است (سیاح، 1377، ج1، ص569). در اصطلاح، علی رغم تعاریف زیادی که از جرم شده هنوز هم این موفقیّت بدست نیامده تا از جرم، آن چنان تعریفی به عمل آید که مورد قبول همه گان قرار گیرد و در زمان و مکان واجد ارزش باشد و دلیل این امر نیز این است که پدیده ی جرم بر حسب نظر دانشمندان و محققان دارای مبانی و صور گوناگون بوده، به سخنی دیگر، آن چه که از نظر یکی جرم محسوب میشود بر حسب دیگری نه تنها ممکن است عنوان جرم به خود نگیرد، بلکه امکان دارد که حتی عملی پسندیده به شمار آید (شامبیاتی، 1384، ج1، ص213)…………
.....................
بررسی لغوی و اصطلاحی حد
اصل لغت (حد) به معنای منع است. (حد) در لغت حداقل به دو معنا به کار رفته است، یکی مرز و انتها و دیگری منع (جوهری، 1407 ه.ق، ج2، ص462)...........
..............
ضرورت بررسی ادلهی حدود برای اثبات دردناک بودن یا نبودن کیفر
.................
1- حد زنا
...................
2- حد محارب
.............
3- حد سرقت
..............
4- حد قذف
..............
انواع حدود
...................
بررسی لغوی و اصطلاحی قصاص
قصاص بر وزن فعال مصدر است هم از باب ثلاثی مجرد گرفته میشود هم از باب ثلاثی مزید، قَصَّ یَقُصُّ قِصاصاً مثل کتب یکتب کتاباً مصدر کتب یکتب، الکتاب است این جا هم مصدر قص یقص قِصاصا، القصاص است از ثلاثی مزید هم آمده است باب مفاعله قاص یقاص مقاصة و قصاصا مثل ضارب یضارب مضاربة و ضرابا.
قصاص در لغت، اسم مصدر از ریشه ی «قصَّ یقُصُّ» به معناى پى گیرى نمودن اثر چیزى است.
قصصت الشى ء اذا تتبعت اثره شیئاً بعد شئٍ (ابن منظور، بی تا، ج11، ص 190)............
......................
دامنه ی شمول مجازات قصاص و حد:
..............
قصاص فرهنگ زندگی
لازم است متذکر شد که با توجه به مستحدثه و نوپدید بودن موضوع رساله و عدم منابع روایی، تاریخی مستقیم با موضوع مورد بحث، فلذا، در این بخش از پژوهش سعی بر این است با بررسی و تحلیل علمی در مقدمات و لوازم بحث مانند اهداف و اغراضی که در اصل و فرع نحوهی تشریع و اجرای قصاص نهفته است و هم چنین تاثیراتی که این نحوهی اجرا بر فرد جانی و جامعه خواهد گذاشت و سایر عوامل مرتبط با موضوع مورد بحث که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در پیش برد تحقیق مؤثر خواهند بود مورد بررسی قرار خواهند گرفت که در زیر به برخی از این مسایل به طور موجز و خلاصه اشاره خواهد شد.
(وَلَکُمْ فِى الْقِصَاصِ حَیَاةٌ یَآ أُوْلِى الْأَلْبَابِ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ)(بقره/179).
اى صاحبان خرد! براى شما در قصاص، حیات (و زندگى نهفته) است. باشد که شما تقوى پیشه کنید.
..................
حرمت خون انسان
...............
حیات ناشى از تشریع قصاص
همان طور که در شأن نزول آیات 178-179 سورهی مبارکهی بقره آمده است یک قتل و جنایت از طرف شخصی، موجب انتقام جویی های بی حد و حصر از طرف قبیله و حامیان مقتول گشته و چه بسا قتل های پیاپی و خسارت های دیگری هم به بار بیاورد لذا قرآن با آوردن قانون قصاص با ایجاد ترس و دل هره در افراد تبهه کار و جانی، این جرم را تا اندازه ای کاهش داده است. انسان عاقل اگر بداند بکشد، کشته می شود از چنین کاری صرف نظر می کند. مهم ترین تاثیری که از یک قانون کیفری انتظار می رود همین ایجاد ترس در افراد جامعه است که در نتیجه منجر به کاهش ارتکاب جرم شود می باشد. یکی از اطمینان بخش ترین کاری که می توان افراد را از ارتکاب به جنایت باز داشت تهدید نمودن او به عملی مماثل با عمل خود اوست. بنابراین اگر قانون گذار از همان ابتدا در تشریع قوانین خود پیامدهای ناشی از انجام اعمال مجرمانه را بیان بکند از این رو چه بسا که اصلاً به آن مرحله نرسد که بخواهد آن قوانین را اجرا بکند.
(رسولُ اللّهِ صلى الله علیه و آله :یا أیُّها الناسُ، إنّما أنا بَشَرٌمِثلُکُم، ولَعلّهُ أن یکونَ قد قَرُبَ مِنّی خُفوفٌ مِن بینِ أظهُرِکُم، فَمَن کُنتُ أصَبتُ مِن عِرضِهِ أو مِن شَعرِهِ أو مِن بَشَرِهِ أو مِن مالِهِ شَیئا، هذا عِرضُ مُحمّدٍ وشَعرُهُ وبَشَرُهُ ومالُهُ فَلْیَقُمْ فَلْیَقتَصَّ ! ولا یَقولَنَّ أحَدٌ مِنکُم: إنّی أتَخَوَّفُ مِن مُحمّدٍ العَداوَةَ والشَّحناءَ، ألا وإنّهُما لَیسَتا مِن طَبِیعَتی ولَیسَتا مِن خُلُقی) (بانک احادیث شیعه، 1392).
..................
حیات ناشى از اجراى قصاص
..................
اجبار و اختیار در قصاص
................
عفو یا اجرای قصاص
................
اصول و ادلهی حاکم بر مجازات ها
امروزه یکی از دغدغه ها و موضوعات بحث برانگیز حقوق کیفری، اعمال مجازات، به خصوص مجازات های بدنی و سنتی بر مجرمان است که در این زمینه نظرات گوناگون و مختلفی مطرح شده است. یکی از مهم ترین دغدغه ها و کشمکش های ذهنی موجود، اعمال و یا عدم اعمال مجازات های کیفری و به ویژه اجرای حکم اعدام (حدی، قصاصی، تعزیری) به شکل سنتی و در سطح کلان تر اجرای اصل حکم اعدام بوده است.
در جوامع غربی، راهبرد و سیاست جنایی نظام قضایی، مبتنی بر نظریات متفکران و حقوق دانان این کشورها است و عقاید و باورهای اندیشمندان این کشورها در زمینهی تعریف و توجیه کیفر و گسترهی اعمال آن، مبنای شکل گیری قوانین و مقررات حقوقی و قضایی آن ها است. بر همین اساس در قرن اخیر، سیاست کیفری کشورهای غربی همواره در جهت تخفیف یا کاهش مجازات های بدنی و جسمانی بر مجرمان بوده است (هادوی تهرانی و هم کاران،1389، ش7).
....................
اصل قانونی بودن مجازات ها
..................
اصل تساوی مجازات ها
.................
اصل شخصی بودن مجازات
..................
فهرست منابع
1. قرآن کریم.
2. نهج البلاغه.
3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (1404ق)، المغنی، 12جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.
4. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، 15جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.
5. انصاری، شیخ مرتضی (1389)، مکاسب، پدیدآورنده محسن غرویان، 2 جلدی، قم، انتشارات دارالفکر.
6. انیس، ابراهیم و دیگران (1384)، المعجم الوسیط، ترجمه محمد بندر ریگی، 2 جلدی، تهران، انتشارات اسلامی.
قیمت فایل فقط 24,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها , مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت، قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها , مبانی نظری جرایم و مجازات ها، زنا، محارب، سرقت , مبانی نظری قذف، قانونی بودن مجازات ها، شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها , مبانی نظری شخصی بودن مجازات ها، اصل تناسب مجازات ها , مبانی نظری , جرایم و مجازات ها , زنا , محارب