دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاصدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 77 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 42

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص

توضیحات: 42صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

مقدمه

یکی از آرزوهای دیرینه بشر در علم پزشکی مسأله ی پیوند اعضای سالم به جای اعضای فاسد و فاقد کارآیی بوده است. علم پیوند اعضا هم چنان روبه جلو در حرکت است و امیدهای تازه ای برای حیات دوباره بخشیدن به افرادی که به دلیل نقص یکی از اعضای اصلی بدن با بیماری و مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند، ایجاد کرده است. از طرف دیگر مسأله ی قابلیت یا عدم قابلیت اجرای قصاص نفس از طریق اهدای اعضا از جمله ی مباحث نوپدید و مستحدثه می باشد که استفاده و جای گزینی این شیوه به جای شیوه ی سنتی اعدام نیازمند بررسی و کاوشی جدی در مبانی و آراء فقها و حقوق دانان است.

از آن جایی که اعمال چنین شیوه ای از مستحدثات زمانه می باشد و نمی توان از آیات و روایات دلالتی صریح بر جواز یا عدم جواز این شیوه اتخاذ کرد ضروری می نماید که نگاهی دقیق تر به مبانی و ارکان تاثیر گذار فقهی و اصولی بر استخراج حکم انداخته و از طریق فهم بهتر و باز خوانی متناسب با زمان این مبانی، در حد توان به حکم یا لوازم یا مقدمات یا فضای آن نزدیک شد. با بررسی های انجام شده به این نتیجه می رسیم که معظم مباحث و لوازم آن ها در جواز یا عدم جواز، مستقیم یا غیر مستقیم به سه مبحث زیر مرتبط اند:

الف- مبحث مماثلت در قصاص نفس (منظور از مماثلت چیست؟ و محدوده و قلمرو مماثلت تا کجا دانسته می شود و ...).

ب- مبحث سهل گیری در اجرای قصاص نفس (میزان سهل گیری تا چه اندازه می باشد؟ و سایر سوالاتی در این زمینه).

ج- مبحث هوشیاری در هنگام اجرای حکم (آیا میزان هوشیاری در هنگام اجرای حکم لازم است؟ اگر لازم است این هوشیاری باید تا چه اندازه باشد؟ و ...).

...............

1- مبحث مماثلت

الف- بررسی لغوی مماثلت

ضرورت بررسی لغوی

................

مقایسه­ی  مماثلت با مترادفات

..................

مماثلتی فراتر از طور عقل

..................

ج- بررسی اصطلاحی مماثلت

جای گشت های مماثلت در نظام فقهی حقوقی

............

1- مماثلت در ضمان

در کتاب تحریر الروضه فی شرح اللمعه ضمان را چنین تعریف کرده است :

(هو التعهد بالمال أی الالتزام به من البریءِ من مالٍ مُماثِل لِما ضَمَنَه المضمونِ عنهَ، و بِقیدِ المالِ خَرجتِ الکَفالهُ فإنَّها تعهدٌ بِالنفسِ، وبِالبریءِ الحوالهُ بناءً علی اشتراطِها بِشغلِ ذمه المُحالِ علیه للمحیلِ بما أحالَ به)(شهیدین، 1385، ج2، ص235)..............

.................

2- مماثلت در غسل دادن، کفن و دفن

....................

3- مماثلت در قصاص

.........................

آلت قتل

................

آلت قصاص

.................

مماثلت در فرهنگ قصاص

محدودیت های اجرایی قاعده­ی مماثلت

.................

بررسی دیدگاه قایلان به مماثلت تام در اجرای کیفر قصاص

.......................

تمسک به معنای لغوی قصاص

...................

تمسک به آیات قرآن

.................

تمسک به روایات

این گروه برای اثبات دیدگاه های خویش از تعدادی از روایات نیز استفاده کرده اند که در زیر به آن ها می پردازیم:

1- در تفسیر منسوب به امام عسکری(ع) آمده‏است: (عَن آبَائِهِ عَن عَلیّ‏بِن الحُسَینُ(ع) قَالَ: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنوُا کُتِبَ عَلَیکُمُ القِصاصُ فی‏القتلی یَعنِی المُسَاوَاَةَ وَ انَّ یُسلَکَ بِالقَاتِلِ فی‏طریق المَقتُولِ المَسلَکَ الَّذِی سَلَکَهُ بَه‏مَنَ قَتَلَهُ)(حرعاملی، 1414ق، ج19، ص39)..............

........................

بررسی دیدگاه قایلان به صرف ازهاق نفس در اجرای کیفر قصاص

...............

نقد مثلیت و هم گونی تام میان جنایت و کیفر

..............

دلایل قایلین به اقتفاء الاثر:

..............

نفی دلایل قایلین به مماثلت تام

.................

ارایه دلایل مثبت

..............

نقش مماثلت در تاثیرات قصاص

پیش گیری از تجاوز

.................

کنترل انتقام جویی

انتقام به عقوبتى خاص اطلاق مى‌شود، یعنی فرد در برابر کسى که به او بدى کرده به همان اندازه یا بیشتر بدى کند (طباطبایی، 1376، ج12، ص86)،.................

..................

تعیین میزان مماثلت از وظایف حکومت

.................

مماثلت و نسبیت

.................

حکم اولیه

..................

حکم ثانویه

................

فهرست منابع

1. قرآن کریم.

2. نهج البلاغه.

3. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (1404ق)، المغنی، 12جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.

4. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، 15جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.

5. انصاری، شیخ مرتضی (1389)، مکاسب، پدیدآورنده محسن غرویان، 2 جلدی، قم، انتشارات دارالفکر.

6. انیس، ابراهیم و دیگران (1384)، المعجم الوسیط، ترجمه محمد بندر ریگی، 2 جلدی، تهران، انتشارات اسلامی.

..................

..................

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص , مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام، مماثلت، قصاص , مبانی نظری استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام , مبانی نظری مماثلت، قصاص , مبانی نظری , استخراج حکم (قصاص به روش اهدای اعضا) در نظام فقهی و حقوقی اسلام , مماثلت , قصاص

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری،اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری،اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری،اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهریدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 62 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری

 

 

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری،اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری

توضیحات: 39صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و حقوق و علوم قرآنی، اقتصاد، جامعه شناسی، مدیریت، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری

از دیدگاه شهید مطهری، اسلام، مکتبی جامع‌گرا و جامعه‌ساز است که داعیه رهبری انسان‌ها و هدایت آنان را در زندگی اجتماعی دارد. و برای انجام این منظور در جهت برقراری روابط سالم اقتصادی، در جامعه، احکام و قوانین اقتصادی بسیاری را وضع و یا امضاء نموده است.

از این رو به اعتقاد وی، اسلام از دو طریق با اقتصاد رابطه و پیوند دارد، یکی از راه مستقیم و بدون واسطه، بدین صورت که اسلام یکسری مقررات اقتصادی درباره‌ی مالکیت، مالیات‌ها و غیره دارد که در حقیقت می‌توان گفت بخش عظیمی از آموزه‌های دینی را مباحث اقتصادی تشکیل می‌دهد. و این چیزی نیست که کسی بتواند به انکار آن به پردازد، زیرا: کتب فقهی که در این زمینه‌ی سالیان متمادی در حوزه‌ی‌های دینی مورد نقد و بررسی دانش‌پژوهان علوم اسلامی قرار می‌گیرد، از قبیل کتاب البیع، کتاب الاجاره، کتاب الوکاله، کتاب الرهن، کتاب الدرث، کتاب الهبه، کتاب الوقف و کتبی دیگر از این نوع بسیار است. با توجه به این انبوه کتب و ما بحث مربوط به اقتصاد است که به اعتقاد وی« اصل« نؤمن ببعض و نکفر ببعض» که قرآن برآن تصریح دارد و مؤمنین را از آن برحذر می‌دارد، مانع از این است که برخی از آموزه‌های اسلام پذیرفته شود و برخی دیگر مورد بی‌مهری قرار گیرد. » (مطهری: 1368، 16). ……..

................

- تفکیک میان روابط طبیعی و روابط اعتباری

............

- واقع‌گرایی در نظام اقتصادی اسلام

بدون تردید می‌توان اذعان داشت که غایت‌مندی زندگی انسان و نگرش واقع‌گرا به سعادت و خیر از بارزترین ویژگی‌های فلسفه اجتماعی بارز ضیافت دینی و اسلامی است.

از این رو، برخلاف تصور برخی که تحت تأثیر مکاتب عزلت‌گرا، جامعه‌ی اسلامی را به اعراض از دنیا و مظاهر مساوی آن و روی‌گردانی از مواهب الهی متهم می‌کنند، قرآن کریم امنیت و توانایی اقتصادی را از ویژگی‌های بارز جامعه ایمانی دانسته و در برابر آن فقر و ناامنی را کارکرد کفر و عصیان معرفی می‌کند. قرآن کریم با بیان مثلی در سوره مبارکه نحل این حقیقت را این گونه مطرح می‌کند:

ضرب اللهُ مثلاً: قریه کانت آمنه مطمئنه... (نحل 112).

..................

- نگاه آرمانی به انسان در‌اندیشه‌ی توحیدی

.................

- توسعه‌ی انسانی

.................

-توسعه‌ی اقتصادی

..............

ب- در بخش تولید:

«در رابطه، تولید، راهکارهای کارآمد ایجاب می‌کند که فراوان‌ترین نهاده‌ها که به طور طبیعی ارزان‌ترین هم هستند، بیش‌تر مورد استفاده قرار گیرند. از این رو در ترکیب نهاده‌ها برای تولید رعایت عدالت، که همان تناسب میان آن‌ها باشد، شده است. چنین ترکیبی با توازن و تناسبی که مصلحت تولیدکننده در شرایط رقابت کامل ایجاب می‌کند نیز همراه است، زیرا: عواملی که از شرایط اشتغال کامل برخوردارند و در نتیجه دارای هزینه فرصت بالایی هستند، کمتر از عواملی که در اشتغال کامل نیستند و هزینه‌های فرصت کمی دارند، بیش‌تر مورد استفاده قرار گرفته است» (صدر: 1362، 168)

................

- اهداف نظام اقتصادی از منظر شهید مطهری

...............

- نقش و جایگاه حکومت در فرآیند نظام اقتصادی

...................

- مبانی نظام اقتصادی اسلام از نظر شهید مطهری

...................

- اصالت داشتن فرد و جامعه

..............

- مالکیت مختلط

نحوه‌ی موضع‌گیری در قبال مسأله‌ی مالکیت نیز از ویژگی‌های دیگر نظام‌های اقتصادی است. به طوری که در مبحث پیشین (اصالت فرد یا جامعه) مورد اشاره قرار گرفت، بر دیدگاه هر نظام مبتنی است. نظام سرمایه‌داری لیبرال بر اساس اصالت قایل بودن برای فرد و اعتباری شمردن اجتماع، مالکیت خصوصی بر عوامل تولید (زمین، کار، سرمایه) را به صورت مطلق و بدون محدودیت، مجاز و اعتباری دانستن فرد، هرگونه مالکیت فردی بر ابزار تولید را نفی کرده و به منظور قطع ریشه نا برابری‌های اقتصادی که از درآمد بدون کار پدید می‌آید، مالکیت دولت بر ابزار تولید را پیش‌نهاد می‌کند (نمازی: 1374، 70 و 160). ......

.............

-تفسیر دیدگاه‌های گوناگون درباره‌ی آزادی اقتصادی

.................

- رعایت مصالح در فعالیت‌های اقتصادی

..............

- هم‌یاری

................

- اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری

.............

- تربیت و هدایت جامعه

اصلی‌ترین هدفی که پیامبران برای آن برانگیخته شده‌اند، تربیت و هدایت انسان و رساندن او به جوار قرب الهی است. شهید مطهری این مطلب را در بحثی که آیا هدف اصلی پیامبران قرب الهی است یا برقراری عدالت، مطرح می‌کند (مطهری: 1372، 30)............

................

- برقراری امنیت

...............

- استقلال اقتصادی

................

- اقتدار اقتصادی

...............

- رشد اقتصادی

یکی از اهداف اصلی همه‌ی نظام‌های اقتصادی؛ تحقق رشد و توسعه‌ی اقتصادی به معنای افزایش تولید ناخالص ملی است. در نظام اقتصادی اسلام نیز افزون بر این که تأمین رفاه عمومی و زدودن فقر از سطح جامعه، خود از اهداف نظام شمرده می‌شود و رسیدن به اقتدار و استقلال اقتصادی نیز مستلزم داشتن اقتصادی شکوفا و در حال رشد است.

شهید مطهری داشتن رشد اقتصادی را یکی از اصول اولیه اقتصاد سالم دانسته، جامعه دارای اقتصاد غیر سالم و ضعیف را به بیمار مبتلا به کم خونی تشبیه کرده است. سپس در ادامه می‌گوید: « از نظر اسلام هدف‌های اسلامی بدون اقتصاد سالم غیر قابل تأمین است» (مطهری: 1368، 12). ...........

..........

- عدالت اجتماعی- اقتصادی

...............

- اختیارات دولت

................

- سیاست‌گذاری در جهت اهداف نظام

...............

- وضع مالیات

...................

- بهره‌برداری از زمین‌های عمومی

.................

- اداره‌ی انفال

.................

فهرست منابع

  •  قرآن کریم

1.  آمدی، عبدالواحد (1366) غررا الحکم و در راالکلم، تهران، انتشارات جامعه.

2.  بازرگان، مهدی (1374)، آخرت و خدا، هدف بعثت انبیا، نشریه کیان، تهران، ش 28.

3.  بی‌آزار شیرازی، عبدالکریم (1368)، نظام اقتصادی اسلام، تهران، دفتر نشر فرهنگ اسلامی.

.................

...............

..............

 

قیمت فایل فقط 25,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری،اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری , مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری , مبانی نظری , دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری , سیاست‌گذاری در جهت اهداف نظام , اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری , مبانی نظری دیدگاه‌های اقتصادی شهید مطهری،اهداف نظام اقتصادی از نظر شهید مطهری

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی


مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعیدسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 87 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

 

 

قیمت فایل فقط 24,000 تومان

خرید

مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی

توضیحات: 33صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت، جامعه شناسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

تاریخچه مشارکت:

اگرچه مشارکت به عنوان یکی از مفاهیم علوم اجتماعی از نیمه دوم قرن بیستم بطور جدی مورد توجه و بحث صاحبنظران علوم اجتماعی قرار گرفته است، ولی تاریخ دیرینه­ای دارد. مشارکت به معنای عام آن قدمتی به اندازه..............

...............

- معنا و مفهوم مشارکت:

مشارکت دارای مفهومی غنی در علوم اجتماعی است، در اینجا برای درک مناسب­تر فضای مفهوم مشارکت به برخی از تعاریف آن اشاره می­شود:

در لغت­نامه دهخدا مشارکت به معنای «شرکت کردن» تعریف شده است. فرهنگ انگلیسی آکسفورد نیز مشارکت یا participation را به عنوان «عمل یا واقعیت شرکت کردن، بخشی از چیزی را داشتن یا تشکیل دادن» دانسته است (رهنما، 1377: 115)............

...................

- انواع مشارکت:

انواع مشارکت از نظر سطح (خرد، میانی، کلان)، از نظر انواع بر حسب انگیزه­های ایجادی آن (درون­زا، برون­زا)، بر حسب چگونگی دخالت مردم (مستقیم ، غیر­مستقیم)، بر حسب سطوح فراگیری (محلی، منطقه­ای، ملی)،.............

....................

انواع مشارکت برحسب چگونگی عضویت یا کیفیت و همکاری مردم:

1. مشارکت طبیعی: این نوع مشارکت بر اساس عرف و عادت یا واقعیت موجود گروهی مانند گروه­های سنتی و مذهبی تحقق یافته و اعضای گروه ناگزیر از عضویت در آن هستند. این نوع مشارکت در گروه­های طبیعی نظیر گروه­های همبازی و گروه­های خویشاوندی وجود دارد. شرکت در مراسم عزاداری، عروسی و مراسم مذهبی از دیگر نمونه­های آن است (فردرو و رضوانی، 1381: 144).

..................

انواع مشارکت برحسب موضوع:

1.  مشارکت سیاسی: به­طور کلی می­توان گفت مشارکت سیاسی، مشارکت در فرایند قدرت و انتخاب مسئولین و مداخله در امر تصمیم­گیری در نظام سیاسی است. آنچه در اکثر تعاریف صورت گرفته از مشارکت سیاسی مشترک است، خصیصه حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش است و این حاکمیت عمدتا به شکل مشارکت مردم در انتخاب­های مختلف و دخالت در نحوه اداره امور کشور می­باشد. مایکل راش در کتاب جامعه و سیاست، «مشارکت سیاسی را درگیر شدن فرد در سطوح مختلف فعالیت در نظام سیاسی از عدم درگیری تا داشتن مقام سیاسی رسمی می­داند و بر این اساس سطوح مختلف مشارکت را ذکر می­کند» (راش، 1381: 123)..............

.......................

- تعریف مشارکت اجتماعی:

برای تعریف این مفهوم باید ابتدا حوزه اجتماعی را توصیف کرد و آن را از دیگر حوزه­ها تمیز داد. زیرا معنای اصطلاح مشارکت اجتماعی اساسا در کلمه دوم آن یعنی اجتماعی نهفته است. باید دید لفظ اجتماعی به چه.............

...............

- نظریه ها و مدل های مشارکت:

در دیدگاه­ها و نظریه­های مشارکت دو رویکرد عمده را می­توان تشخیص داد: نگرش خرد و نگرش کلان؛ در سطح خرد، بر انگیزه­ها، گرایش­ها و رفتارها تأکید می­شود و در سطح کلان، زمینه­ها، شرایط و عناصر ساختاری مورد توجه قرار می­گیرد (ریتزر، 1373: 118)..............

................

فهرست منابع:

- آلموند، گابریل و پاول حی (1380)، "مشارکت و حضور شهروندان"، ترجمه علیرضا طیب، اطلاعات سیاسی – اقتصادی، شماره 164 – 163، تهران.

- اخلاقی­پور، منصور(1378)، "بررسی نگرش بومیان نسبت به غیر بومیان و تاثیر آن بر میزان مشارکت اجتماعی در شهر بندرعباس"، پایان­نامه کارشناسی ارشد جامعه­شناسی، اصفهان، دانشگاه اصفهان.

 

قیمت فایل فقط 24,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی , مبانی نظری مشارکت، انواع مشارکت، مشارکت اجتماعی , مبانی نظری مشارکت , مبانی نظری انواع مشارکت , مبانی نظری مشارکت اجتماعی , مبانی نظری , مشارکت , انواع مشارکت , مشارکت اجتماعی

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیراندسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 155 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 54

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران

توضیحات: 54صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت بازرگانی، اجرایی، منابع انسانی، تحول، کارآفرینی و سایر رشته های مدیریت، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

آموزش

- مروری اجمالی بر تاریخچه آموزش کارکنان

آموزش ضمن خدمت در مفهوم سنتی، که به معنای انتقال مجموعه‌ای از مهارت‌ها و فنون به شکل استاد - شاگردی است، دارای سابقه بسیار طولانی است. بررسی سوابق تاریخی در این زمینه نشان می‌دهد که آموزش ضمن خدمت سنتی به مراتب از آموزش‌های رسمی و کلاسیک دیرینه‌تر می‌باشد. آنچه که موجبات توجه...............

..............

- در ایران

در کشور ایران نیز همانند بسیاری از ممالک، آموزش ضمن خدمت به صورت استاد - شاگردی از گذشته وجود داشته است ولی آموزش ضمن خدمت نیروی انسانی به شیوه نوین و به صورت موسسه‌ای تا اواسط دهه 1310 مطرح نبوده است.

..............

- تعریف آموزش

سازمان ها، ساز و کار یا وسیله تحقق هدف های جامعه محسوب می شوند. سازمان ها در واقع به منزله تدابیر و وسایلی هستند که برای رفع نیازهای اساسی جامعه شکل گرفته و به فعالیت  می پردازند. بررسی شکل گیری و تحول سازمان ها نشان می دهد که در گذشته به علت ساده بودن زندگی بشری و تکنولوژی محدود، ساختار و کارکردهای سازمان ها ساده و ابتدایی بوده و افراد برای انجام فعالیتهای آن نیاز چندانی به دانش و معلومات حرفه ای نداشتند. تغییر و تحولاتی که بعدها در شکل زندگی اجتماعی به وجود آمد موجب وسعت و گستردگی در ابعاد گوناگون سازمان ها شد و در نتیجه اهداف، وظایف و مسئولیت های آن پیچیده تر و اداره امور آن نیز به مراتب دشوارتر شد . در چنین شرایطی دیگر افراد بدون داشتن دانش و مهارت ها ی لازم قادر به انجام وظایف و فعالیت‌های سازمان ها نبودند. پیامد چنین تغییرات و تحولات عظیم صنعتی، تکنولوژیکی، اقتصادی و ... در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم ضرورت آموزش را در سازمان ها به امری حیاتی مبدل کرد. (سام خانیان، 1384، ص 11-13)

................

- آموزش کارکنان

آموزش کارکنان کلیه کوشش هایی است که در جهت ارتقای سطح دانش، آگاهی، مهارت های فنی، حرفه ای و شغلی و همچنین ایجاد رفتار مطلوب در کارکنان یک سازمان به عمل می آید و آنان را آماده انجام وظایف و مسئولیتهای شغلی خود می نماید (ابطحی، 1373، ص17). تافلر، مهمترین فعالیت و راه رویارویی با تحولات............

................

-اصول آموزش کارکنان

آموزش ماهیتاً در بسترهای متفاوت، کارکرد انتقال اطلاعات، دانش، معلومات و مهارت های خاصی را به فراگیران بر عهده دارد. ولی این کارکرد، در شرایط متفاوت از سازوکارها و اصول متفاوتی پیروی می کند. هرچه این سازوکارها و اصول با شرایط و زمینه های مربوط هماهنگی بیشتری داشته باشند، آموزش را کاراتر و موفق تر خواهند نمود...........

................

...............

کاربردی بودن آموزش ها

هدف اصلی آموزش کارکنان برآوردن نیازهای آموزشی فردی، شغلی و سازمانی کارکنان است. انجام وظایف مشاغل بنابر ماهیت عملکردی و کاربردی آنها نیازمند آموزش هایی است تا افراد بتوانند مهارت ها، دانش و اطلاعات عملی و کاربردی لازم را برای انجام فعالیتهای شغلی ارائه نمایند. لذا اینگونه آموزش ها باید علاوه بر توجه به دانش نظری، برکاربرد دانش و اطلاعات در زمینه های شغلی متمرکز باشند(صدری، 1383، ص31-33).

..................

- آموزش ضمن خدمت

آموزش ضمن خدمت عبارت است از کوشش نظام مند به منظور هماهنگ کردن آرزوها، علایق و نیازهای آتی سازمان، در قالب کارهایی که از افراد انتظار می رود. با وجود این، به هر نحوی که بخواهیم آموزش ضمن خدمت را تعریف کنیم، جوهره اصلی آن در همه سازمان ها و نهادها عبارت است از افزایش کارایی کارکنان و ایجاد سازش با محیط و در نتیجه، افزایش خدمات. اما کارکنان در یک سازمان با توجه به میزان گستردگی موسسه، عمدتا از لحاظ گروههای مختلف اجتماعی و اقتصادی هستند و این افراد از لحاظ جنس، سن، زمینه شهری یا روستایی، میزان درآمد و حتی رفتار اخلاقی با هم متفاوتند. مطالعات نشان می دهد که استقبال از دوره های آموزشی در مواردی که افراد دارای تحصیلات بالا باشند، به نحو چشمگیری افزایش می یابد؛ در حالی که این امر در مورد مردان، افراد مسن تر و با سابقه ی بیشتر، پایین است(فتحی واجارگاه، 1383،ص174). با این روشنگری، آموزش ضمن خدمت چیزی نیست جز تلاش هایی که در جهت ارتقای دانش و آگاهی و مهارت‌های فنی، حرفه ای و شغلی و نیز استقرار رفتار مطلوب در کارکنان یک موسسه یا سازمان صورت می گیرد و آنان را برای انجام بهینه وظایف و مسئولیتهای شغلی آماده می‌کند(چایچی،1381،ص14-13)............

.........................

- اهداف آموزش ضمن خدمت

کرل و کوزمیت : شش هدف مهم آموزش را بدین ترتیب بیان می کنند :

................

-مزایای آموزش کارکنان

...........

- چالش ها و موانع استقرار نظام آموزش ضمن خدمت

- عوامل سیستمی و ساختاری

در ادامه به چالش ها و موانع سیستمی و ساختاری تاثیرگذار براستقرار نظام آموزش حین کار اشاره می شود.

نگاه سنتی به فرآیند آموزش

..................

........................

- عوامل فرهنگی

-       عدم وجود نگرش سیستمی: عدم وجود نگرش سیستمی در رویکرد آموزش و برخورد انحصاری با موضوع آموزش که حاصل آن نفی سازمان یادگیرنده و مستندسازی و انتقال تجربه است.

..................

..................

- عوامل انسانی

ضعف علمی برخی مربیان آموزش ضمن خدمت: مربی آموزش ضمن خدمت باید مسلط ترین فرد

..................

................

- منافع حاصل از نظام آموزش و بهسازی

.................

- روش های آموزش

...............

آموزش در حین انجام وظیفه [1]

.............

- آموزش و توسعه مدیران

..................

اهداف‌ آموزشی برای مدیران شامل موارد زیر است :

  • هدفهای اجتماعی
  • هدفهای سازمانی
  • هدفهای کارکنان .

هدفهای اجتماعی

اولین هدف که در ارتباط با آموزش مدیران مطرح می باشد این است که چگونه مدیر و سازمان را اثربخش‌تر............

................

هدفهای سازمانی

............

هدفهای کارکنان

.................

- برنامه های آموزشی

..............

-روشهای آموزشی و توسعه مدیریت و سرپرستی

هر سازمانی باید متناسب با هدف و مسایل داخلی و محیطی خود، دوره های آموزشی لازم را برای تعالی مدیران و سرپرستان خود طراحی کند و منابع تامین بودجه آن را مشخص سازد. سازمانهایی که معمولا برنامه های منظمی برای آموزش و توسعه مدیریت و سرپرستی دارند، از فنون گوناگونی براساس فلسفه و نگرش خود به مساله توسعه منابع انسانی، استفاده می کنند. در نمودار (2-1) همانگونه که ملاحظه می گردد، نیازهای چندی برای آموزش و توسعه مدیریت و برای تامین نیازهای آموزشی مذکور روشهایی توصیه شده است.(ابطحی، 1381، 138)

................

- مهارتهای تصمیم گیری

................

-مهارتهای ارتباطی

............

- مدلهای گوناگون از مراحل و فرایندهای آموزش

...............

1- مدلهای ساده وخطی

..................

2- مدل[2] T.D.L.B

...............

3- مدل پارکر

...............

4- مدل مبتنی بر تحول پذیر بودن سازمان

.................

5- مدل رویکرد سیستمی به آموزش

..................

-برنامه هایی برای توسعه مدیران

..................

روش مبتنی بر تحقیق موردی[3]

..................

مسابقه های مدیریت

............

گردهمایی های خارج از سازمان

...............

فهرست منابع :

-       ابطحی، حسین  1373، آموزش و بهسازی منابع انسانی . ویرایش 2. تهران: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش.

-       ابطحی، حسین 1383، آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. ویرایش 3. تهران: پیوند.

-       ابطحی، حسین و دیگران 1387، استراتژی های مدیریت منابع انسانی ، بررسی موردی، تهران:پیوند، آزادمهر.

................

...............


[1] On-the-Job Trraining (OJT)

[2] training and developmet lead body

[3] Case study method

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران , مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان، آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران , مبانی نظری آموزش، آموزش کارکنان , مبانی نظری آموزش ضمن خدمت، آموزش مدیران , مبانی نظری , آموزش , آموزش کارکنان , آموزش ضمن خدمت , آموزش مدیران

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشیدسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 118 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

 

 

قیمت فایل فقط 24,000 تومان

خرید

مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی

توضیحات: 30صفحه فارسی (word) با منابع کامل

دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت بازرگانی، دولتی، مدیریت تحول، مدیریت منابع انسانی و مدیریت سازمانی، مدیریت آموزشی، رفتار سازمانی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

یادگیری[1]

جامعترین تعریفی که تاکنون از یادگیری ارائه شده تعریف هلیگارد و مارکوئیز است این دو روانشناس، یادگیری را بدین گونه تعریف کرده اند. یادگیری عبارتست ازفرآیند تغییرات نسبتاً پایدار در توان بالقوه ناشی از تجربه (هرگنهان،ترجمه سیف،1386)

یادگیری سازمانی

موضوع یادگیری سازمانی در حدود دهه 1970 میلادی مطرح شد. یادگیری افراد در درون سازمان را یادگیری.............

..................

-انواع یادگیری سازمانی

آرجریس و شون سه نوع یادگیری سازمانی و یا به تعبیر دیگر، سه سطح یادگیری را به شرح زیر توصیف کرده اند:

1- یادگیری تک حلقه ای: یادگیری تک حلقه ای زمانی اتفاق می افتد که در بستر هدفها و سیاستهای جاری سازمان، خطاها کشف و اصلاح شوند. از یادگیری تک حلقه ای، سنگه با عنوان یادگیری انطباقی، فایول ولایلز با عنوان یادگیری سطح پائین و میسون با عنوان یادگیری غیراستراتژیک نیز نام می‌برند.

....................

- مراحل یادگیری سازمانی

.................

- مبانی یادگیری سازمانی:

.............

- نظریه های یادگیری

..................

- اصول یادگیری

.................

- فرآیند آموزش

................

تعیین نیازهای آموزشی

................

اهداف آموزش و توسعه منابع انسانی

...............

اصول و مبانی یادگیری (منحنی یادگیری)

................

- اهداف ارزشیابی از برنامه های آموزش

...............

- مراحل ارزشیابی از برنامه آموزشی

...................

- الگوهای ارزشیابی

...............

................

................

4- روش C.I.P.O

....................

5- الگوی آزمایش اجتماعی

....................

6-الگوی ارزشیابی مبتنی بر مدافعه:

..................

.................

8-روش T.V.S[2]

..................

- اثربخشی

..................

- مفهوم ارزیابی اثربخشی آموزش های سازمان

اگر نیل به اهداف را به صورت وضع مطلوب سازمان در آینده تعریف کنیم، اثربخشی سازمان عبارت از درجه یا میزانی است که سازمان به هدفهای مورد نظر خود نایل می آید(ریچارد دفت، 1377، 58)

پیتر دراکر، صاحب نظر شناخته شده در مدیریت،‌اثربخشی آموزشی را انجام دادن کار درست تعریف کرده است. اصلاح رویه های مدیریت، کسب موفقیت، تولید ایده های جدید، تقویت ارزشهای سازمانی، تفکر گروهی، مشارکت و مواردی مانند آن،‌از جمله تعابیری هستند که در مدیریت ، معادل اثربخشی به کار می روند(سلطانی، 1380، 44-41). تعابیری که با توجه به مفاهیم بالا می توان برای اثربخشی آموزشی بیان کرد، عبارتند از:.................

...........

- روشهای ارزیابی اثربخشی آموزش

.................

- دلایل عمده در تعیین اثربخشی دوره های آموزشی

.................

- عوامل موثر بر اثر بخشی آموزش

.................

-چگونگی اجرای ارزشیابی

.................

- کارآیی

کارآئی[3] از نظر فنی عبارت است از نسبت خروجی به ورودی نیرو( انرژی یا کار در واحد زمان)  این نسبت.................

...................

رابطه کارایی و اثربخشی

...............

رابطه کارایی و بهره وری

..................

فهرست منابع :

-       ابطحی، حسین  1373، آموزش و بهسازی منابع انسانی . ویرایش 2. تهران: موسسه مطالعات و برنامه ریزی آموزش سازمان گسترش.

-       ابطحی، حسین 1383، آموزش و بهسازی سرمایه های انسانی. ویرایش 3. تهران: پیوند.

-       ابطحی، حسین و دیگران 1387، استراتژی های مدیریت منابع انسانی ، بررسی موردی، تهران:پیوند، آزادمهر.

-       ابطحی، حسین ؛ پیدایی، میر شجیل1382، شیوه های نوین ارزیابی اثربخشی دوره های آموزش در سازمان‌ها. مدیریت و توسعه، 18

......................

...................


[1] Learning

[2] Training Validation System

[3]  Efficiency

 

قیمت فایل فقط 24,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی , مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی، آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی , مبانی نظری یادگیری، یادگیری سازمانی , مبانی نظری آموزش، اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی , مبانی نظری اثربخشی آموزش، کارایی، ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی , مبانی نظری ارزیابی و ارزشیابی دوره آموزشی , مبانی نظری یادگیری , یادگی