دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژهدسته: روان شناسی
بازدید: 4 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 1485 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه شامل 36 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

 

 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه شامل 36 اسلاید است که با پاورپوینت 2016 طراحی شده وقابل ویرایش می باشد. این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

مطالعه در چگونگی بدست آوردن توانایی تثبیت ذهنی کمیت‌ها که پیاژه آن را نگهداری ذهنی نامیده‌است، بطور تجربی و با روش بالینی ، تنها توسط ژان پیاژهانجام شده و دیگران آن را ادامه داده‌اند. پیاژه گستره روانشناسی بالینی ، دیدگاهی را ارائه داده‌است که طی آن به پدیدآیی و چگونگی تحول فرآیندهای روانی توجه جدی شده‌است.

در نظر او بین تحول در زمینه شناختی و تحول در زمینه انفعالی (احساسی و هیجانی) ، همگامی وجود دارد.

در نظر پیاژه ، ساختمان روانی فرد به تدریج و در اثر تعامل با محیط بنا می‌شود. نظام روانی و ذهنی از پیش ساخته‌شده‌ نیست، بلکه تعامل زمینه زیستی و تعامل‌های محیطی و تفویض‌های اجتماعی ، آن را به تدریج در فرد بنا می‌کند.

در واقع ، یک نوع هماهنگی و همسازی بین عوامل داخلی و خارجی ، تحول روانی را هموار می‌سازد. پیاژه یک روانشناس شناخت نگر است. او انسان را به در برخورد با محیط ، منفعل فرض نمی‌کند. بلکه مطرح می‌کند که انسان بر محیط اثر می‌گذارد و اثر نیز می‌پذیرد.

ادوار تحولی

در طول تحول ، ساخت‌های روانی و ذهنی یکی پس از دیگری در فرد تهیه و به استقرار می‌رسد. نکته مهم در تبیین تحول روانی- ذهنی کودک ، توجه به تحول تدریجی و ساخته شدن ساخت‌ها و توانایی‌ها در طی مراحل است. پیاژه دوره‌‌های تحول روانی را به سه دوره اصلی تقسیم کرده ‌است:

دوره حسی و حرکتی ، از تولد تا 2 سالگی

دوره پیش عملیاتی و عملیاتی ، از 2 سالگی تا 12 - 11 سالگی.

دوره انتزاعی ، از 12 - 11 سالگی به بعد

نگهداری ذهنی

در دوره دوم ، در نیم‌دوره دوم این دوره ، در زمینه روانی و ذهنی فرد ، ظرفیت جدیدی بوجود می‌آید که طی آن ، کودک به خصوصیات و مشخصات اشیا ثبات می‌بخشد. تثبیت کمیت و ثبات بخشیدن به خصوصیات اشیا در نظر پیاژه ، نگهداری ذهنی نامیده‌ می‌شود.

در نیم‌دوره قبلی ، نیم دوره پیش عملیاتی ، خصوصیات اشیا اعم از خصوصیات فیزیکی و هندسی برای کودک وضع ثابتی ندارد. پیشرفت بزرگی در نیم‌دوره عملیاتی در کودک حاصل می‌شود که بر اساس آن می‌تواند به دنیای خارج و به خصوصیات اشیا ثبات و دوام ببخشد.

این ثبات ، نشانه ساخته شدن ملاک‌های ثابت و نامتغیرها در ساخت فکری کودک می‌باشد. وقتی در شکل ظاهری اشیا و در ترتیب قرار گرفتن و ارتباط عناصر با یکدیگر ، تبدیل بوجود بیاوریم، کودکی که واجد نگهداری ذهنی است، انسجام و تغییر ناپذیری در جریان تبدیل را حفظ می‌کند، در غیر این‌صورت تحت تاثیر شکل ادراکی قرار می‌گیرد و نمی‌تواند خصوصیات شی را درست در ذهن نگهداری کند.

و ...

فهرست مطالب

مقدمه
ادوار تحولی
نگهداری ذهنی
پایه و اصول نگهداری ذهنی
استدلال‌های کودک در نگهداری ذهنی
روش آزمایش در مورد ارزیابی نگهداری ذهنی
بالا بردن بهره هوشی

عنوان : نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه

فرمت : پاورپوینت

حجم : 1.45 مگابایت

تعداد صفحات : 36

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه

 

قیمت فایل فقط 7,900 تومان

خرید

برچسب ها : پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه , پاورپوینت نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه , پاورپوینت نگهداری ذهنی چیست , دانلود پاورپوینت نگهداری ذهنی چیست , دانلود نگهداری ذهنی چیست , نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه , روانشناسی رشد , پاورپوینت روانشناسی رشد , تحقیق نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه , دانلود تحقیق نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه , پروژه نگهداری ذهنی از نظر ژان پیاژه , دانلود پروژه نگهداری ذهنی از

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.