دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

دانلود پروژه و پاورپوینت

دانلود پروژه و پاورپوینت های دانشجویی

مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان

مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان

مبانی نظری تنظیم شناختی هیجاندسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 56 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34

مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان (فصل دوم تحقیق)

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان (فصل دوم تحقیق)

مشخصات این متغیر:
منابع: دارد
پژوهش های داخلی و خارجی: دارد
کاربرد این مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
نوع فایل:wordوقابل ویرایش

می‌توان اصطلاح تنظیم شناختی هیجان را مترادف با اصطلاح سازگاری شناختی[1] به کاربرد. این دو مفهوم به طور کلی به راه‌ های شناختی اشاره دارند که افراد برای مدیریت هیجانات و عواطف خود به کار می‌گیرند. بدون شک چنین راه‌ ها و فرایندهای شناختی می‌توانند در تنظیم هیجانات افراد نقش مهمی ایفا کنند و باعث گردند تا افراد به هنگام تجربه رخداد های تهدید کننده و یا پس از آن، بر هیجانات خود کنترل داشته باشند (فانی،1388).

استراتژی های تنظیم هیجان بر رشد شخصیتی، هیجانی، شناختی و اجتماعی دلالت دارند. وقتی این عوامل تحت تأثیر قرار بگیرند در رشد و نگهداری اختلالات هیجانی نقش برجسته‌ای ایفا می‌کنند. در حقیقت مفهوم تنظیم هیجان بسیار گسترده است و حوزه وسیعی از فرایند های هشیار و ناهشیار روان‌شناختی، رفتاری و شناختی را در بر می‌گیرد (گروس،2007)

به عنوان مثال بعضی ازاستراتژی ها در سطح شناختی (از طریق فکر کردن) اجرا می‌شوند، درحالی ‌که دیگر استراتژی ها مداخلات رفتاری را از (طریق انجام کارها) درگیر می‌کنند، بسیاری از استراتژی ها به ترکیب سطح شناختی و سطح رفتاری بستگی دارد (پارکینسون وتوتردل[2]،1999). همچنین مشخص شده است که افراد در استفاده از استراتژی های تنظیم هیجان باهم متفاوت هستند و همین تفاوت‌های فردی، نتایج خاص عاطفی، شناختی و اجتماعی در بر دارد.

 

 

قیمت فایل فقط 27,000 تومان

خرید

برچسب ها : مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان , دانلود مبانی نظری تنظیم شناختی هیجان , مبانی نظری , پیشینه تحقیق , دانلود مبانی نظری , دانلود پیشینه تحقیق , تنظیم شناختی هیجان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.