دسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38
مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی
توضیحات: 38صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون و مقاله انگلیسی و کتاب های داخلی و خارجی، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و پایان نامه
خلاصه ای از کار:
- تعریف رسانه
برای شناخت و معرفت بیشتر درباره یک موضوع بهترین و اولین مرحله تعریف جامع و مانعی از موضوع است از این رو در مقوله رسانه ها ابتدا به تعریف(رسانه) یا(رسانه های عمومی) می پردازیم؛ تا حیطه آن ها را به طور کامل مشخص نماییم. رسانه های جمعی یا عمومی و به تعبیر دیگر وسایل ارتباط جمعی اصطلاح فارسی شده واژه لاتین«Medium» است می باشد و منظور از آن دسته ای از وسایل هستند که مورد توجه تعداد کثیری می باشند و از تمدن های جدید بوجود آمده اند.(ساروخانی، 1380)
.........................
- تاریخچه رسانه های عمومی
در حدود 160 سال قبل با منتشر شدن کاغذ اخبار به مدیریت میرزای شیرازی، ایران وارد جهان رسانه ای شد و این در حالی است که در غرب این تاریخ به 400 سال پیش برمی گردد و این مسأله از قدمت بحث رسانه ها در کشورهای غربی حکایت می کند و به نسبت همین قدمت، کار رسانه ای بیشتری انجام شده است و طبعاً پیشرفت های قابل ملاحظه ای صورت گرفته است.
..................
- کارکرد رسانه ها
ویژگی اصلی رسانه ها(همه جا) بودن آن هاست. بر خلاف مدرسه و دیگر ارکان حیات انسانی، رسانه ها امری فراگیرند آن ها می توانند یک کلاس بی دیوار با میلیاردها مستمع تشکیل دهند. رسانه ها وظیفه حراست از محیط را به عهده دارند آن ها باید همبستگی کلی را بین اجزاء جامعه در پاسخ به نیازهای محیطی ایجاد کنند و مسئولیت انتقال میراث.................
- رسانه های نوین و اهمیت آنها
انسان از بدو پیدایش به شکل های گوناگون به گسترش ارتباط خود با همنوع اندیشیده است و حاصل چالش وی با محیط و انسان های پیرامونش،از تحول ارتباط رو در رو به ارتباط از راه دور و از ارتباط محدود به ارتباط جمعی منجر گشته است. آثار به جای مانده از دوران پارینه سنگی، در غارها و بر صخرهها، زبان ها و خطوط نخستین، بازگو کنندة تمایل انسان به یافتن حلقههای اتصال میان خویش و جهان پیرامون بودهاست. پیدایش چاپ و مطبوعات تلاش دیرینة بشر برای ارتباط با دیگر انسانها در وسعت دلخواهتر را نشان داد و تولد سینما، رادیو و تلویزیون ارتباطات دیداری و شنیداری انسان را وسعت بخشید. پیدایش رسانه های جمعی به پیدایش تئوری ها و مناسبات جدیدی در ارتباط انسان با انسان منجر شد. وسعت و سرعت نشر پیامهای انسانی توامان ممکن گشت و جهان به زعم عدهای به سوی یک دهکده جهانی رهسپار شد. دهههای گذشته با پیدایش مثلث تلماتیک، یعنی پیوند کامپیوتر،رسانههای جمعی و ارتباط از راه دور نحوه جدیدی از ارتباط پدیدار شد که هم ویژگی های رسانه های جمعی را دارا بود و هم برخی از آن ویژگی ها را فاقد بود و البته برخی صفات خاص خود را به پدیدة ارتباط افزود. پیدایش رسانههایی مانند شبکة جهانی وب به نامگذاری آنها به عنوان رسانههای نوین[1] منجر شد (بهرامپور، 1383).
.........................
- تأثیرات رسانه های بر افراد جامعه
دنیای صنعتی امروز که عصر تکنولوژی نامیده می شود، با پدید آمدن و گسترش تکنولوژی وسایلی مانند ماهواره، اینترنت، موبایل و بازی های رایانه ای، زندگی افراد جوامع مختلف را با چالش های فراوانی روبرو کرده است. تکنولوژی مرزهای فرهنگی و اجتماعی و حتی جغرافیایی را دستخوش تغییرات می کند، به نحوی که از تکنولوژی های نام برده در برخی کشورها به عنوان انفجار اطلاعاتی یا بحران اطلاعات یاد می شود.
...............................
بررسی نظریه های مربوط به مطالعه
نظریه ساختار بندی گیدنز
رابطه بین عاملیت وساختاردر حوزه جامعه شناسی از زمانهای بسیار دوریکی ازمسائل اساسی حاکم برنظریات روش شناسی و اپیستمولوژی و انتولوژی بوده است . پرداختن به ساختارها وکارگزاران سیاسی لازم است که به هر دوی این مسائل پرداخته شود.درطول تاریخ بشراکثر متفکرین غیرازچندی بین این دوحوز ه یعنی ساختاروعاملیت جدایی قائل بوده اند.عده ای اصالت را به عاملیت وعده ای اصالت رابه ساخت داده اند .
..................................
نظریه رایزمن
..................
- خودتنظیمی و اهمیت آن
یکی از مفاهیم مطرح در روانشناسی تربیتی و شناختی معاصر یادگیری خود تنظیمی است. خود تنظیمی نقش مهمی در فرایندها و پیامدهای یادگیری و آموزش دارد. از یادگیری خود تنظیمی تعاریف متعددی ارائه شده است. یادگیری خود تنظیمی شامل راهبردهایی است که دانش آموزان به کار می برند تا شناخت هایشان را تنظیم کنند و همچنین راهبردهای مدیریتی است که آنها برای کنترل یادگیری شان به کار می گیرند (پینتریچ، 1999).
...................
- مؤلفههای خودتنظیمی
یکی از مسائل مهم در بررسی یادگیری خودتنظیمی، توجه به اختلاف نظر در نوع مؤلفههای تشکیل دهنده آن است. لذا قبل از هر چیز، بررسی این اختلاف نظرها ضروری است. بعضی از نظریهها، به تفکیک و طبقهبندی راهبردهای خاص یادگیری به عنوان مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی میپردازند (مانند پینتریچ، 1999)، بعضی دیگر، مؤلفههای انگیزشی و خود تعیینگرانه خودتنظیمی مورد بررسی قرار دهند (مانند طرفداران نظریه خودتعیینگری، گرونلیک، دسای و ریان، 1997)، برای برخی دیگر از نظریههای جدیدتر، یکپارچه کردن مؤلفههای شناختی، انگیزشی، عاطفی و محیطی مؤثر بر خودتنظیمی (مانند پینتریچ، 2004) و یا فرآیندهای چرخهای خودتنظیمی (مانند زیمرمن[2]، 1999) مهم است.
........................
الف) چارچوب مفهومی الگوی یادگیری خودتنظیمی پینتریچ
پینتریچ (1999) در تحقیقی با هدف بررسی نقش باورهای انگیزشی در بهبود و تقویت یادگیری خودتنظیمی، مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی را نیز مطرح میکند. او معتقد است در اکثر الگوها، یکی از جنبههای مهم یادگیری خودتنظیمی، کاربرد راهبردهای شناختی و فراشناختی گوناگون توسط دانشآموزان برای کنترل و تنظیم فرآیند یادگیریشان است. الگوی یادگیری خودتنظیمی او شامل سه قسمت راهبرد کلی است: راهبردهای شناختی، راهبردهای خودتنظیمی برای کنترل شناخت و راهبردهای مدیریت منابع.
1) راهبردهای یادگیری شناختی
یک دسته مهم راهبردهای یادگیری خودتنظیمی، راهبردهای شناختی است. این راهبردها در خدمت ایجاد و افزایش دانش و فرآیندهای شناختی هستند. راهبردهای یاد شده شامل چندین راهبرد است که وین اشتاین و مایر (1986، به نقل از پینتریچ، 1999) آنها را شامل یادآوری[3]، بسط[4] و سازماندهی[5] میداند. این راهبردها با عملکرد تحصیلی رابطه دارند (مک کیچ، پینتریچ، لین، 1985، پینتریچ، 1989، پینتریچ و دی گروت، 1990، به نقل از پینتریچ، 1999) و میتوان آنها را برای تکالیف حافظهای ساده یا تکالیف پیچیدهتری که مستلزم درک متن است به کار برد (وینستون و مایر، 1986؛ به نقل از پینتریچ، 1999).
....................
2) راهبردهای فراشناختی
..................
3) راهبردهای مدیریت منابع
......................
ب) مؤلفههای یادگیری خودتنظیمی از دیدگاه زیمرمن
به باور زیمرمن (1999) یادگیرندگان خودتنظیمی نیاز به توجه کمتری از طرف معلمان دارند. آنها میدانند چگونه راهبردهای یادگیری را به کار گیرند، آنها از تواناییهایشان در حیطههای خاص، ادراکاتی دارند و خود را متعهد و ملتزم به رسیدن به اهداف تحصیلیشان میدانند. این دانشآموزان اراده دارند و به همین دلیل میتوان آن ها را
.....................
منابع
آذین، ا و پیرمحمدی، ک. 1388. بررسی نقش رسانه های نوین با تأکید برماهواره واینترنت برهویت فرهنگی دانشجویان ( مطالعه موردی :دانشجویان استان چهارمحال وبختیاری). پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال دوم، شماره دوم، صص 139-157.
بهرامپور، ش. 1383. فناوری های نوین ارتباطی و چالش های فرهنگی در ایران . نشریه علمی، پژوهشی فناوری آموزش، سال اول.
.....................
..........................
[1]- New Media
[2]- Zimmerman
[3]- Remembering
[4]- Elaboration
[5]- Organization
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی , مبانی نظری رسانه های نوین و خودتنظیمی , مبانی نظری رسانه های نوین , مبانی نظری خودتنظیمی , مبانی نظری , رسانه های نوین , خودتنظیمی
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 47 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 33
مبانی نظری کارکنان بانک و مشتریان، مشکلات کارکنان صف بانک
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
مبانی نظری کارکنان بانک و مشتریان، مشکلات کارکنان صف بانک
توضیحات: 33صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه مقاله انگلیسی و کتاب های داخلی و خارجی مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و پایان نامه
خلاصه ای از کار:
- تقابل کارکنان با مشتری در بانک
نزدیک به دو دهه از فعالیت بانکهای دولتی در ایران میگذرد. این بانکها تلاش کردهاند تا به عنوان اهرم اقتصادی در سرمایهگذاریهای کلان کشور و همچنین، در خدمترسانی به مردم نقش پویایی را ایفا کنند، اما با توجه به تغییر و تحولات جامعه،رشد سواد مردم و تغییر وضعیت زندگی آنها، پیشرفت روزافزون تکنولوژی،بانکهای دولتی نیز دریافتهاند که تنها ارایه خدمات فعلی و فعالیتهای روزمره کنونی کافی نیست و باید برای ماندگاری این بنگاههای اقتصادی،در جلب و جذب و حفظ مشتری کوشش نمایند و شیوههای بازاریابی را در فعالیتهای خود اعمال کنند (خورشید و محسنی، 1389).
.....................
- مدیریت ارتباط با مشتری در بانک ها
امروزه دگرگونیهای زیاد، همراه با گسترش رقابت، به ویژه در بازارهای پول و سرمایه مشاهده میشود که موجب بروز تغییرات شگرف توام با فرصتها و تهدیدهایی برای زمینههای مختلف شغلی،از جمله بانکها میگردد. لذا این موسسات نیز باید تمام تلاش خود را بر بهتر شدن شرایط موجود متمرکز کنند و حضور آگاهانهای در بازار داشته باشند. تا با بازارگرایی، بازارشناسی، بازارگردی، و بازاریابی سهم بیشتری از بازار را به دست آورند (مومنی و همکاران، 1385).
...................
- تاثیر مدیریت ارتباط با مشتری بر رضایت مشتری
در دنیای امروز ، سازمان ها و یا بانک هایی موفق خواهند بود که بتوانند رضایت مشتریان خود را بیشتر تامین کنند چرا که مشتری مهمترین دارایی هر سازمان ، بنگاه و یا بانک می باشد. موفقیت و ایستایی در عرصه حوزه های مختلف مستلزم بر آورده نمودن نیازهای مشتریان به گونه ای مطلوب و اقتصادی است و مشتریان شاه کلید موفقیت بنگاه های اقتصادی در بازارهای رقابتی به شمار می آیند . در شرایط کنونی ، مشتری مداری ، حفظ مشتری و کسب رضایت مشتری در سازمان ها از اهمیت فزاینده ای برخوردار است (رنجبریان و براری، 1388).
................
- بانک ها و مشکلات کارکنان آنها با مشتریان
سازمان ها در گذشته فقط در فکر یافتن مشتریان بودند و ارتقای مشتریان و حفظ آنها معنا و مفهومی نداشت. یافتن هر مشتری تازه برای سازمان یک پیروزی محسوب می شد و توجه خاصی به حفظ مشتریان نمی شد. در حال حاضر این وضعیت تغییر کرده و نگهداری و ارتقا دادن مشتریان جدید از اهداف سازمان ها است. امروزه در جوامع، مشتری عامل کلیدی و محوری سازمان های خدماتی تلقی می شود و جهت گیری تمام اهداف، راهبردها و منابع سازمانی ، جذب و نگهداشتن مشتریان سودآور است.
......................
- مشکلات و چالش های کارکنان صف بانک
کارکنان صف بانک معمولا پرکارترین کارکنان بانک می باشند و کمتر در حال استراحت دیده می شوند. هر گونه مشکل یا چالش بوجود آمده برای این کارکنان به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر مشتریان بانک اثرگذار می باشد. چرا که آنها از طرف بانک در ارتباط مستقیم با مشتریان هستند و نقل و انتقال پول را انجام داده و سایر مسائل درخواستی مشتریان را پیگیری می کنند و به همین جهت برای بانک رفع مشکل این کارکنان در اسرع وقت بسیار مهم می باشد. به طور کلی مشکلات این کارکنان در چند دسته تقسیم بندی می شود که شامل موارد زیر می باشد:
......................
1- ریسک بالا (کسری صندوق)
یکی از مهمترین دغدغههای تحویلداران، کسری صندوق است. اساساً سروکار داشتن با پولی که به امانت نزد فرد است، استرسزا است و جرات و جسارت خاصی را میطلبد. وقتی که صحبت از شمارش پول میشود، احتمال اشتباه در شمارش بهطور ناخودآگاه به ذهن فرد خطور میکند، لذا عدم اعتماد به نفس اولین عامل در بروز اشتباه است. تحویلداری که دریافت و پرداخت پول را در باجه انجام میدهد و در آن واحد باید پاسخگوی سوالات مشتریان و انجام کار آنان هم باشد، بهطور طبیعی دچار استرسهای بیشتری میباشد و همین امر باعث کاهش قدرت تمرکز فرد میگردد و احتمال اشتباه را به علت حجم زیاد کار افزایش میدهد. از طرفی دیگر، از لحاظ سازمانی و محیطی نیز مشکلاتی وجود دارد، از جمله نوع پولی که از اداره خزانه به شعب فرستاده میشود، یا مشتریان به بانک میآورند، چون معمولاً بیشتر این پولها ریز و فرسوده هستند و همین ریزی و فرسوده بودن پول، اولاً، باعث کندی عمل تحویلدار شده و ثانیا، موجبات نارضایتی مشتریان را فراهم میآورد، لذا موجب اعتراض و مشاجره از سوی مشتری میشود و باعث ایجاد فشار عصبی برفرد شده، ضریب اشتباهات وی را افزایش میدهد (رحمانپور، 1388).
........................
2- عدمپذیرش انتقادات و پیشنهادهای تحویلدارن
..................
3- وضعیت نامشخص ارتقای شغلی (پست)
......................
4- عدم تقسیم کار صحیح در شعبه
یکی دیگر از مشکلات در شعب، عدم رعایت تقسیم کار صحیح در بین کارکنان است. یکی از علل بهوجود آمدن این مشکل، عدم آگاهی مدیران شعب از اصول سازماندهی صحیح میباشد. علت دیگر، احساسی عملکردن مدیران شعب در تفویض اختیار و دادن مسئوولیتها به افراد است. بعضاً مدیریت احساس میکند که بعضی از افراد تندادن به کارها به دلایلی مختلف همچون ناتوان بودن، کم هوشی و ... پرهیز میکنند و همین امر باعث میشود که بیشتر کارها به افراد خاصی ارجاع داده شود و مدیریت ناخوادگاه دست به تبعیض میزند (رونقی و فیضی، 1390)....................
5- پایین درنظرگرفتن اضافه کار و پاداش کاری برای تحویلداران
....................
6- مبتلاشدن تحویلداران به بیماریهای گوناگون در طول زندگی کاری و بازنشستگی
...........................
7- برخورد نامناسب بعضی از مشتریان
........................
8- عدم اجرای چرخش شغلی در مورد تحویلداران
........................
9- فضای کوچک محل کار شعبه و نامناسب بودن امکانات
.......................
10- پایینبودن حق تحویلداری
.......................
11- کمبود نیروی کار تحویلدار در شعب
............................
12- نداشتن پرستیژ یا اعتبار اجتماعی
.......................
13- عدم تناسب شغل و شاغل
......................
14- عدم اطلاع از بخشنامهها و آییننامهها و...
..........................
منابع
ازمل، م و کلهر، ر. 1387. نوبت کاری و مشکلات کارکنان. مجله تدبیر، شماره 197، صص 44-48.
آشتیانی، پ. 1388. همپوشی بازاریابی رابطه مند و مدیریت ارتباط با مشتری. ماهنامه تدبیر-سال هجدم-شماره181 انتشارات نشر اندیشه.
اصیلی، غ و قدیریان، ع. 1389. مدیریت بر کارکنان نخبه؛ چالشهای علل ترک و ماندگاری در سازمانهای دانش مدار. چهارمین کنفرانس مدیریت.
..........................
..............................
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
دسته: علوم انسانی
بازدید: 3 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 94 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 34
مبانی نظری سبک های تفکر و اثربخشی مدیران
قیمت فایل فقط 24,000 تومان
مبانی نظری سبک های تفکر و اثربخشی مدیران
توضیحات: 27 صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه مقاله انگلیسی و کتاب های داخلی و خارجی مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و پایان نامه
خلاصه ای از کار:
- سبک تفکر
واژه سبک ، معادل style انگلیسی است. این واژه را به معنای شیوه ، روش ، خامه ، سبک نگارش ، سلیقه ، سبک متداول ، قلم و میله ترجمه کرده اند (آریان پور ، 1367). در فرهنگ لغت و بستر واژه سبک به معنای رفتار شاخص و متمایز و شیوه عمل و اجرا آمده است. در اصطلاح تخصصی سبک شناسی شیوه ای است که فرد اطلاعات را پردازش می کند و گویا نخستین بار این اصطلاح را روان شناسانی که در زمینه توانایی های حسی حرکتی تحقیق می کرده اند ، توسعه داده اند (استرنبرگ ، 1381).
........................
- نظریه ی خودگردانی ذهنی
این نظریه بر این اصل استوار است که نوع و شکل حکومتی که درجهان داریم، تصادفی نیست بلکه بازتاب بیرونی افکاری است که در ذهن های مردم دارد. آنها راهکارهایی را جهت سازماندهی افکار ارائه می دهند بنابراین همه حکومت ها آئینه اذهان انسان ها هستند.
همان طوری که جامعه نیاز به اداره کردن دارد ما نیز باید خودمان را اداره کنیم مانند حکومت باید براساس اولویت ها تصمیم گیری کنیم و منابعی را بدان اختصاص دهیم و نسبت به تغییرات پاسخگو باشیم
.......................
- انواع خود گردانی ذهنی
1- فرد سالار، فردی با اراده و مصمم بوده و به کسی اجازه نمی دهد که در حل مسائل و مشکلات در کار او دخالت کند، او تصور می کند که ممکن است که دیگران ذهنیات خود را به او القاء کنند. کودکان فرد سالار در مدرسه با مشکلات مواجه هستند آنها مایلند کار دیگری به جزء آن چه به آنها گفته می شوند انجام دهند و هنگامی که تصور می................
.........................
- سطوح حیطه ها و تمایلات خود کنترلی ذهنی افراد
الف- افراد کلی نگر: مسائل را در حد بسیار وسیع و انتزاعی مورد بررسی قرار می دهند و به جزئیات توجه ندارند دوست دارند درختان در متن جنگل توجه کنند. آنها اغلب مجموعه درختان را که جنگل را تشکیل می دهند را از نظر دور می دارند.
........................
- متغیرهای موثر در شکل گیری سبک های تفکر
فرهنگ: اولین متغییر که در تحول بک ها نقش داردفرهنگ است بعضی از فرهنگ ها به بعضی از سبک های تفکر اهمیت می دهند مثال: درآمریکای شمالی بیشتر روی نوآوری تاکید دارند که باعث می شود که سبک های قانونگذار اهمیت بیشتری داشته باشند. در ژاپن بر سبک تفکر اجرایی و محافظه کارانه تاکید می شود وبه گونه ای برهم رنگی با جامعه و هم نوایی با آن.در چین والدین حساسیت زیادی دارند که کودکان آنها در رابطه با دین و حکومت سخن...............
.........................
- ارتباط بین سبک های تفکر با خلاقیت و هیجان مدیران
استرنبرگ و گریگورنکو در پژوهشی همبستگی بین سبک های تفکر دانش آموزان و معلمان را مورد بررسی قرار دادند و داده های آنها نشان داد که بین ویژگی های معلمان با سبک های تفکر آنها ارتباط وجود دارد. بدین صورت که معلمان...............
......................
- اثر بخشی مدیران در محیط کار
مدیران مدارس برهمه جنبه های مدارس مدرن تأثیر می گذارند. آنها سازمانهایی را اداره می کنند که تولیداتشان انسان است. این انسانها باید آنقدر ساخته و پرداخته گردند که به سهولت و با مهارت جذب بازارهای کارو زندگی شوند. بنابراین مدیران بیشترین تأثیر خود را بر اهداف مدرسه، یعنی دانش آموزان می گذارند و برای این منظور فعالیتهای گوناگون انجام می دهند. به تأمین نیروی کار آمد ، شایسته و سازنده مبادرت می ورزند، منابعی را که برای ساختن و پرداختن این انسانها ضرورت دارد ، فراهم می آورند، به هماهنگی هدایت و کنترل اجزا و عملیات گوناگون مدرسه میکنند و هر کار دیگری را که برای کسب اهداف آموزش و پرورش ضروری تشخیص دهند انجام می دهند. مع هذا، علی رغم این همه تلاش سخت ، جامعه است و پاسخگوی نیازها و انتظارات جامعه فرد این است به علاوه بدون وجود یک جریان منظم و پیوسته برای آموزش و آماده سازی مدیران توانا و پیشگام آینده آموزش و پرورش در پرده ابهام باقی خواهد ماند آینده مدارس و بهبود توسعه آن در گرو مدیریت اثر بخشی آنهاست. پیتر دراکر، یکی از دانشمند مشهور مدیریت ، براین باور است که مدیریت، اثر بخش احتمالاً عامل اصلی در کشورهای توسعه یافته و مورد نیاز عامل برای کشورهای در حال توسعه است . به همین سبب کشورهای در حال توسعه از قبیل کشور ما، بوجود مدیران اثر بخش در همه بخشها نیازمند است . در آینده با روندهای کنونی رشد جمعیت و کاهش منابع و بحران سازماندهی و مدیریت ، نیار به مدیریت اثر بخش آنچنان زیاد خواهد شد که بدون پیش بینی چنین نیرویی یا بهبود و توسعه آموزش و پرورش و مدارس در جامعه در حال توسعه ایران با مشکلات اساسی رو به رو خواهد بود. نقش مدیران اثر بخش و آموزش و پرورش و در توسعه و پیشرفت جامعه انکار ناپذیر است. تا آنجا که صاحب نظران بر این باورند که عملکرد یک ملت یا جامعه در گروه عملکرد مدیریتی آن است .(سلطانی ،1380)
......................
- مدیریت اثر بخش در مدارس
آموزش و پرورش عامل اصلی و کلیدی توسعه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هر جامعه ای محسوب می شود. تجزیه و تحلیل عوامل موثر در رشد وتوسعه جوامع پیشرفته بیانگر آن است که همه این کشورها، از آموزش وپرروش کار آمد و اثر بخش برخوردار بوده اند. نظام های آموزشی بدون مدیریت و رهبری موثر قادر نخواهد بود که پاسخگوی مسوولیت های روز افزون خویش باشند.
.....................
- وظایف مدیر آموزشی
هدف اصلی مدیریت آموزشی تسهیل وپیشبرد امر آموزش ویادگیری است که برای رسیدن به این هدف مدیران آموزشی باید وظایف زیر را انجام دهند.
الف - وظایف عمومی
برنامه ریزی: عبارت است از تعیین اهداف وتدارک فعالیتها ، امکانات ووسایل برای تحقق اهداف لذا داشتن طرح وبرنامه کار هفتگی ، ماهانه وسالانه از وظایف مهم یک مدیر موفق آموزشی است
.....................
- اهمیت مدیریت آموزشی
اهمیت مدیریت آموزشی در پیشرفت و توسعه ملل توجه به مدیریت را در اولویت قرارداده است. امروزه در مقایسه با گذسته، ایفای نقش مدیریت، یا بر حسب تعریف هماهنگ ساختن فعالیت ها وامکانات سازماندر جهت حصول به اهداف سازمان به لحاظ وسعت ارتباط قلمرو و پیچیدگی اهداف و وظایف سازمان و نیز گسترش پیچیدگی افکار و انتظارات کارکنان ومهارتهای استفاده از تجهیزات بسیار دشوارتر شده است . بنابراین آموزش مدیران وآماده ساختن آنان برای ایفای نقش مدیریت ضروری است. مدیریت آموزشی در مقایسه با سایر مدیریت ها به لحاظ تأثیری که جریان و....................
.....................
- مدیر اثر بخش برتر از مدیر موفق
"مدیریت" به عنوان یک پدیده اجتماعی ضروری، در عصر کنونی چنان سیطره خود را بر عرصه های مختلف زندگی مردم تثبیت کرده که کمتر پدیده ای با چنین شتابی گسترش یافته است. "مدیریت" نه تنها در نظام مدرن و متمدن کنونی و در نتیجه تامین نیازهای بنیادین جوامع از لحاظ اقتصادی نهفته است، بلکه نشان دهنده ریشه های اعتقادی.....................
.......................
- ضرورت مدیریت اثربخش
اگر سازمان را مانند بدن انسان فرض کنیم، مدیر سازمان، به مثابه مغز انسان است. بدون مغز، انسان تنها دارای یک زندگی گیاهی است، زیرا فردی که سکته مغزی کرده است ممکن است اعضای بدنش فعالیت داشته باشند، اما این فعالیت روز به روز سیر قهقرایی را تا زمان مرگ بدن می پیماید.
..........................
منابع:
آریانپور، عباس و آریانپور، منوچهر (1367). "فرهنگ فشرده انگلیسی به فارسی، یک جلدی"، چاپ دوازدهم، تهران ،موسسه انتشارات امیرکبیر.
آقا حسینی، ت.، سبحلنی نژاد، م و عابدی، ا. 1385. عوامل مؤثر بر اثربخش سازی مدیریت مدارس دوره متوسطه از دیدگاه مدیران و دبیران. دوماهنامه علمی، پژوهشی دانشور رفتار. سال 13، شماره 18. صص 57-76.
استرنبرگ، جی. رابرت (1381). سبکهای تفکر، ترجمه: علاءالدین اعتمادی اهرمی و علیاکبر خسروی، چاپ دوم، تهران: نشر و پژوهش دادار.
...............................
........................
قیمت فایل فقط 24,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری سبک های تفکر و اثربخشی مدیران , مبانی نظری سبک های تفکر و اثربخشی مدیران , مبانی نظری سبک های تفکر , اثربخشی مدیران , مبانی نظری , سبک های تفکر , اثربخشی مدیران
دسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 123 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35
مبانی نظری تغذیه معلولان و ورزش معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
مبانی نظری تغذیه معلولان و ورزش معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی
توضیحات: 35صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه مقاله انگلیسی و کتاب های داخلی و خارجی مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و پایان نامه
خلاصه ای از کار:
- وضعیت تغذیه ای معلولین
افرادی که دارای ناتوانی های فیزیکی(معلولیت) هستند، در نتیجه یک نقص ، به طور کاملیا تا حدی توانایی مراقبت از خود را برای انجام کارهای ضروری ، انجام یک زندگی طبیعی و یا زندگی اجتماعی ، از دست می دهند. ناتوانی های بدنی وفیزیکی ، مشکلاتی در تغذیه این افراد نیز ایجاد می کند. اینگونه افراد ممکن است به هیچ عنوان توانایی خرید غذا را نداشته باشند یا حتی نتوانند غذا را در دهان خود نگه دارند ؛ همچنین برای تهیه غذای مناسب و خرید آن نیز ممکن است ، به دلیل داشتن مشکلات حرکتی، با سختی های بسیاری مواجه باشند. علاوه بر مشکلات فوق، دپرسیون( افسردگی) نیز باعث کاهش اشتها می گردد. این افراد ، ممکن است حتی توانایی عمل بلع یا جویدن غذا را نداشته باشند. در مراکز نگهداری معلولین نیز، معمولاً غذا جذاب نبوده و ظاهر دلپذیری ندارد و یا ممکن است سرد و یا کلاً باب میل افراد نباشد. امکان دارد برای غذا خوردن کمکی نداشنه باشند و یا فرد مددکار ، غذا را سریع یا آهسته داده و در نتیجه معلول نتواند زمان کافی برای خوردن کامل غذا داشته باشد (کریمی، 1388).
..................
- اصول مراقبت تغذیهای در معلولان فیزیکی
به طور کلی معلولیتها دو نوع هستند: 1) معلولیت فیزیکی 2) معلولیت ذهنی.
فردی دارای معلولیت فیزیکی است که توانایی مراقبت یا انجام کارهای ضروری زندگی خود را به علت نقص عضو نداشته باشد و زندگی اجتماعی او دچار نقصان شده باشد. معلولیتهای فیزیکی از طیف وسیع و متنوعی برخوردار است که شامل موارد زیر است: (قاسمی و همکاران، 1388).
..................
مشکلات تغذیهای معلولان فیزیکی:
1)سوءتغذیه: درجه و شدت سوءتغذیه باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد و مکملهای پرانرژی و مولتیویتامین و مینرال برای درمان اینگونه افراد درنظر گرفته شود.
........................
- ترکیب بدنی و اهمیت آن
ترکیب بدنی عامل مهمی در تندرستی و آمادگی جسمانی است. چاقی و لاغری مفرط امید به طول عمر را کاهش می دهد. چاقی منشا بیماری هایی از جمله سکته قلبی، دیابت نوع دوم، فشارخون، برخی سرطان ها، بیماری های مفصلی و ریوی است. عوامل ترکیب بدنی شامل مایعات بدن، مواد معدنی، پروتئین و چربی است که به توده چربی و توده بدون چربی تقسیم می شوند (امامی و همکاران، 1389).
..........................
- آمادگی جسمانی و حرکتی
آمادگی جسمانی عبارت است از برخورداری از قلب، عروق خونی، ریه و عضلات سالمی که فرد بتواند به بهترین نحو، کارها و وظایف محوله اش را انجام داده و با شور و نشاط در فعالیتهای ورزشی و تفریحات سالم شرکت کند (امامی و همکاران، 1389). باید توجه داشت این تعریف شامل عامه مردم می شود. اما زمانی که صحبت از بخش ورزشی و ورزشکار در میان باشد،عواملی چون تغذیه مناسب و کافی، نوع کار، میزان استراحت، نداشتن اضطراب و فشارهای عصبی بسیار با اهمیت بوده و نمی توان نقش آنها را در برنامه یک ورزشکار نادیده انگاشت.
.....................
- توان هوازی و بی هوازی
استقامت قلبی و ریوی و یا به عبارت دیگرهمان نام آشنای "توان هوازی" یکی از فاکتورهای آمادگی جسمانی می باشد. یعنی جذب اکسیژن به مقدار کافی جهت فعالیت های طولانی، داشتن قلب قوی جهت رساندن خون کافی در هنگام فعالیت های سنگین و طولانی مدت مثل دوهای بلند (ماراتن) قایقرانی در مسافت های زیاد. پژوهشات زیادی نشان دادهاند،خط مرگومیر در افرادی که آمادگی هوازی پائینی دارند،بیشتر است در پژوهشی که روی آزمودنی سالم و بدون بیماریهایی مثل فشار خون بالاو دیابت انجام گرفته،دیده شده است،بعد از انجام آزمون تردیمل بیشینه و بعد از چندین سال،افراد دارای آمادگی هوازی در حد متوسط یا بالا،نسبت به افرادی که مقادیر پائینی از آمادگی هوازی داشتند،با خطر مرگومیر (به تصویر صفحه مراجعه شود) کمتر مواجه بودهاند (کارگرفرد و کشاورز، 1385).
....................
- منابع سوختی حین ورزش
سهم پروتئین ها هنگام فعالیت کمتر از یک ساعت حدود 2٪ میباشد، به هرنقش پروتئین ها در طول ورزش های طولانی مدت به عنوان منبع انرژی به آرامی افزایش می یابد. در طول ورزش طولانی مدت کل سهم پروتئین برای تآمین سوخت ممکن است به 10٪- 5٪ در دقایق پایانی فعالیت برسد، بنابراین پروتئین ها در مقایسه با کربوهیدرات ها و چربی ها تنها یک نقش جزئی را به عنوان سوبسترای انرژی هنگام فعالیت ایفا می کنند، اینکه چربی یا کربوهیدرات به عنوان سوبسترای اصلی انرژی هنگام فعالیت انتخاب شوند، توسط چندین عامل از جمله، رژیم غذائی، شدت فعالیت ومدت فعالیت تعیین می شود. برای مثال رژیم غذائی با چربی بالا و کربوهیدرات کم میزان متابولیسم چربی ها را افزایش میدهد، در رابطه با شدت فعالیت، فعالیت با شدت کم اساسآ برچربی به عنوان سوخت اصلی تکیه میکند، درحالی که درفعالیت با شدت بالا کربوهیدرات به عنوان سوخت اصلی استفاده می شود.انتخاب سوخت همچنین تحت تأثیر مدت فعالیت نیزمی باشد. درهنگام فعالیت با شدت پائین وطولانی ومدت اکسیداسیون چربی ها در عضلات فعال وجود دارد (باوم و همکاران[1]، 2006).
......................
-ورزش معلولین
نیاز به ورزش و تاثیر سلامتی آن در افراد معلول بسیار بیشتر از افراد سالم احساس میشود . بی تردید ورزش، عاملی است که معلولان را به سطح جامعه میکشاند و آنان را در انجام فعالیتها مستقل میسازد . امروزه افراد معلول در سطح وسیعی در فعالیتهای اجتماعی و مسابقات شرکت دارند و هویت خود را به جامعه شناساندهاند . هم اکنون ۱۰۰ سال از ابداع ورزشهای معلولین میگذرد . قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی زمانی بود که تاثیر ورزش در سلامت معلولین کاملا شناخته شده بود . بعد از جنگ جهانی اول فیزیوتراپی و ورزش درمانی به اندازه اورتوپدی و جراحی مهم شده بودند . در سال ۱۸۸۸ کلوپ ناشنوایان در برلین آغاز به کار کرد . سازمان جهانی ورزش ناشنوایان (CISS ) در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد ولی افراد ناشنوا با دیگر معلولین همراه نشدند و هم اکنون نیز مسابقات جهانی مربوط به خود را با نام " مسابقات خاموش" برگزار میکنند . بعد از جنگ جهانی دوم به دلیل تعداد زیاد معلولین جنگی، ورزشهای افراد معلول جسمی - حرکتی پا به عرصه وجود نهاد . در تحقیقاتی که برای سلامتی این افراد انجام شد، مشخص گردید که ورزش یکی از بهترین درمانهای معلولیت است . در سال ۱۹۴۴ دکتر" لودویگ گوتمن" بر اساس درخواست دولت بریتانیا بیمارستان "استوک مندویل " که یک مرکز جراحی نخاعی بود را تاسیس کرد . در این مرکز ورزش یکی از درمانهای موثر معلولین به حساب میآمد .
......................
منابع:
امامی، ع.، کردی، م و نجفی پور، ف. 1389. ارزشیابى و توصیف شاخص هاى ترکیب بدنى، فیزیولوژیکى و آمادگى جسمانى، حرکتى دانشجویان دانشگاه افسرى امام على. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران. سال نهن، شماره 1، صص 12-19.
....................
...................
[1] - Baum et al.
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری تغذیه معلولان و ورزش معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی , مبانی نظری تغذیه معلولان و ورزش معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی , مبانی نظری تغذیه معلولان , ورزش معلولان و ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی , مبانی نظری تغذیه معلولان و ورزش معلولان , ترکیب بدنی و آمادگی جسمانی و حرکتی , مبانی نظری تغذیه معلولان و ورزش معلولان و ترکیب بدنی , آمادگی جسمانی و حرکتی
دسته: علوم انسانی
بازدید: 2 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 54 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 36
مبانی نظری خصوصی سازی، نظام های مدیریت منابع انسانی
قیمت فایل فقط 24,000 تومان
مبانی نظری خصوصی سازی، نظام های مدیریت منابع انسانی
توضیحات: 36صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه مقاله انگلیسی و کتاب های داخلی و خارجی مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و پایان نامه
خلاصه ای از کار:
- خصوصی سازی
اگرچه تئوری کلاسیک، پیوسته در جهت محدود بودن مداخله دولت در امور اقتصادی تأکید داشته است ولی طی دهههای پس از پایان جنگ جهانی دوم دخالت در اقتصاد به حدی افزایش یافت که دولت در اغلب اقتصادهای آزاد و مختلط مشابه اقتصادهای برنامهای، از طریق اهرمهای اجرایی خود ( بنگاههای دولتی ) نقش فعالی را ایفا کرد. کشورهای صنعتی با اجرای سیاستهای کلان و خرد اقتصادی در خلال دهههای 50 و 60 موفقیتهای نسبی بدست آوردند به همین دلیل به انتقادات محدود در آن مقطع زمانی نسبت به مداخله دولت در اقتصاد اهمیت چندانی داده نشد. با نزدیک شدن به پایان دهه 70،حداقل در جهان غرب، شاهد مشکلات عدیده اقتصادی و ناکامیهای مستمر سیاست های اقتصادی بودیم که زمینه طرح انتقاد و تردید نسبت به دخالت دولت در اقتصاد و تعیین اندازه مناسب دخالت، نظارت و هدایت دولت در اقتصاد فراهم شد (میرچوسکی[1]، 2012: 25).
...........................
- تعریف خصوصی سازی
از واژه خصوصیسازی تعاریف متعدد و گوناگونی شده است نظیر «خصوصی سازی فرآیندی است که طی آن دولت امکان انتقال وظایف و دارائیهای خود را به بخش خصوصی فراهم میکند» و «خصوصی سازی به معنی برقراری نظام جدید بر اساس مکانیزمهای بازار و در نتیجه دگرگونی و تحول در ابعاد مختلف اقتصاد است». خصوصی سازی در مفهوم اشاعه فرهنگی یعنی فراهم کردن زمینه افزایش مشارکت مردم در کلیه سطوح در امور اقتصادی جامعه. از این رو خصوصی سازی اصطلاحی فراگیر و متنوع است که به کنترل عملیاتی و مالی مؤسسات دولتی و واگذاری به بخش خصوصی اشاره میکند (آقاجانی، 1380). به عبارت دیگر خصوصی سازی حذف هر نوع کنترل و دخالت در برقراری مکانیزم عرضه و تقاضا است. انتقال مالکیت یا کنترل بنگاههای اقتصادی از دولت به بخش خصوصی را هم میتوان به عنوان تعریف خصوصی سازی پذیرفت (کمیجانی، 1382: 18).
..........................
- اهداف خصوصی سازی
در اکثر کشورها، خصوصی سازی به عنوان روشی جهت منطقی کردن ساختار اقتصادی، کاهش فشارهای مالی واحد های دولتی، بالابردن کارائی منابع، گسترش مالکیت، تجهیز منابع مالی، حداکثر استفاده از تخصصهای موجود، تقویت انگیزههای کاری، کاهش بوروکراسی، مقابله با کسری در تراز پرداخت ها، کسب درآمد و کاهش بار سنگین خدمات دولت پذیرفته شد بطوری که شمار کثیری از کشورها یا این سیاست را انجام دادند یا در حال اجرای آن هستند. اهداف خصوصی سازی در هر کشور با توجه به سیاستها، برنامههای اقتصادی و راهبردهای کلی جامعه اتخاذ میشود. از آنجایی که راهبردها و برنامه های اقتصادی در کشورها متفاوت است در نتیجه خصوصی سازی نیز در هر کشور به دنبال اهداف ملی و بومی خاص است و در هر کشور ممکن است اهداف خاص در اولویت قرار گیرد. در کشورهای صنعتی پیشرفته و توسعه یافته از نظر اقتصادی، فرآیند خصوصی سازی به دنبال اهدافی مانند افزایش کارائی، کسب درآمد و کاهش بار مالی دولت است در حالی که در کشورهای در حال توسعه با توجه به مشکلات و شرایط توسعه نیافتگی، خصوصی سازی به دنبال اهداف وسیعتری است و باید به مشکلات و تنگناهای بیشتری پاسخ دهد. در این کشورها، بالابردن کارائی تخصیص منابع، استفاده بهینه از منابع مالی شرکتها، کاهش حجم دخالت دولت در اقتصاد، سپردن تخصیص منابع به مکانیزم خود سامان بخش بازار، مقابله با نقدینگی سرگردان، ایجاد فضای رقابتی و امن برای سرمایه گذاریهای بلند مدت، دستیابی به فنون جدید مدیریت، دسترسی به سرمایه و تکنولوژی خارجی و در نهایت هدفهای توزیع ثروت و درآمد از مهمترین هدفهایی هستند که خصوصی سازی دنبال میکند (رضایی و همکاران، 1382: 38).
.......................
- خصوصی سازی در ایران
- سابقه خصوصی سازی در ایران
شروع برنامههای خصوصی سازی در ایران به پیاده سازی الگو و سیاستهای تعدیل اقتصادی صندوق بینالمللی پول و بانک جهانی در دوران سازندگی بر میگردد. پس از انقلاب (که منجر به دولتی شدن بخش عظیمی از اقتصاد ایران شد) به تدریج حجم دولت بزرگتر شد. در دوران سازندگی و با اجرای سیاستهای تعدیل اقتصادی و پیاده سازی الگوی خصوصی سازی دیکته شده از سوی سازمانهای بینالمللی برای برون رفت از بحرانها و دستیابی به رشد اقتصادی مناسب نخستین گامها در جهت کاسته شدن از نقش دولت در بازار و اقتصاد برداشته شد. برای یک خصوصی سازی موفق حداقل نباید توان و کارایی بخش خصوصی از دولت کمتر باشد چرا که در غیر این صورت هدف اصلی از خصوصی سازی که همان افزایش کارایی است محقق نمیشود (افجه و قاسملو، 1390: 17).
......................
- دلایل ناکامی در خصوصی سازی
نا آشنایی مدیران اقتصادی کشور با مقوله خصوصی سازی طی بیش از 10 سال گذشته و عدم استفاده از تجارب سایر کشورها در این زمینه، نوعی بدبینی به «خصوصی سازی» در افکار عمومی به وجودآورده است. به غیر از موارد...................
...................
- اهمیت نظارت در خصوصیسازی
یکی از برنامههای توسعه که در بسیاری از کشورهای جهان اجرا شده و یا در حال اجراست، تلاش در جهت خصوصیسازی میباشد. در این طرح دولتها با توجه به موارد مورد نیاز جامعه، سعی دارند عرضهی خدمات مختلف را به سمت شرکتها و نهادهای خصوصی و غیردولتی سوق دهند و به این وسیله در عین حالی که از مشغله و تراکم کاری خود میکاهند، فرصت یابند تا دایرهی فعالیتهای مدیریتی را افزایش دهند.
........................
- مدیریت منابع انسانی
رایت و فریس[2] (1996)، مدیریت منابع انسانی را اینگونه تعریف می کنند" ... مدیریت منابع انسانی با استفادة اثربخش از دارائی های انسانی جهت دستیابی به اهداف سازمانی، تداوم حیات و موفقیت سازمان سر و کار دارد." تعریف دیگرزی از استوری[3] (2001)، بیان می کند " مدیریت منابع انسانی، رویکردی متمایز به مدیریت کارکنانی است که هدف آن دستیابی به مزیت رقابتی از طریق توسعه استراتژیک نیروی کاری متعهد و بسیار کارآمد می باشد. " همچنین، ماندی و همکاران (2002) بطور خلاصه مدیریت منابع انسانی را اینگونه تعریف می کنند " ... بکارگیری افراد جهت....................
.................
- نظام های منابع انسانی و عملکرد سازمان
مطالعات تجربی گذشته نشان می دهد که کارکردهای مدیریت منابع انسانی ( کارمندیابی و انتخا، آموزش، ارزیابی عملکرد و توسعه کاررآهه، جبران خدمت/پاداش دهی و ارائه مزایا)، هر یک بطور مجزا و واحد ارتباط مثبتی با عملکرد سازمانی دارند. با وجود این روند مطالعه تاثیرات گروهی کارکردهای منابع انسانی بر ستاده ای سازمانی بیشتر دنبال می شود. مطالعه ای که از سوی پرمیوکس و همکاران (1997) انجام گرفت نشان داد که گروههای خاصی از کارکردهای منابع انسانی در کنار یکدیگر، تاثیر بیشتری بر بهره وری سازمانی در مقایسه با اثرات انفرادی هر یک از این کارکردها.....................
..................
- سیستم جذب و تامین نیروی انسانی
سیستم جذب و تامین نیروی انسانی شامل فعالیت های کارمندیابی، استخدام و توزیع نیروی انسانی لازم در بخش های مختلف سازمان می باشد (تمیمی و تیره کار، 1391: 94).
...............................
- سیستم آموزش و بهسازی نیروی انسانی
آموزش یکی از پیچیده ترین وظایف در اداره امور هر سازمان و به ویژه در مدیریت نیروی انسانی است . پس از نظام جذب ، نظام بهسازی و به کارگیری مناسب منابع انسانی قرار دارد. در حقیقت آموزش از مهم ترین اقدامات و برنامه های هر سازمانی بوده و نظام آموزشی تکمیل کننده نظام استخدامی به شمار می رود باعث توانمندی نیروی انسانی موجود شده و موفقیت های آتی را تضمین می کند آموزش و بهسازی باعث بینش و بصیرت عمیق تر دانش و معرفت بالاترو توانایی و مهارت بیشتر انسان های شاغل در سازمان برای اجرای وظایف محول شده و در نتیجه موجب نیل به هدف های سازمانی با کار آیی و ثمربخشی بهتر و بیشتر است (جهانیان، 1388: 12).
......................
- سیستم جبران خدمت نیروی انسانی
نظام جبران خدمت فقط پاداش های مالی نیست بلکه شامل کلیه مزایای مالی و غیرمالی می باشد. البته با توجه به این که فرهنگ و استاندارد زندگی جوامع مختلف، شاخص های خاصی برای کیفیت زندگی و کیفیت کاری دارند، لذا نظام جبران خدمت هر سازمان باید به تناسب شرایط محیط برون سازمانی و درون سازمانی طراحی وپیاده شود (خیراندیش، 1382: 152).
.........................
- سیستم انگیزش نیروی انسانی
موفقیت یک سازمان به وسیله تصمیماتی که کارکنان آن می گیرند و رفتارهایی که برای انجام آنها ترغیب می شوند، تعیین می شود. از این رو یک منبع حیاتی برای مزیت رقابتی غالبا نه از داشتن هوشمندانه ترین طراحی محصول یا خدمات، بهترین استراتژی بازاریابی، فن آوری آخرین مدل، یا مدیریت مالی با شم بسیار قوی است، بلکه به واسطه برخورداری از سیستم های متناسب برای جذب، انگیزش و مدیریت منابع انسانی سازمان است. نقش منابع انسانی در دنیای امروز اهمیت مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع، مدیران را با بکارگیری نیروهای متخصص و کارآزموده به چند برابر افزایش داده است (هاشمی و همکاران، 1389: 46).
.......................
منابع
افجه، ع و قاسملو، ح. 1390. بررسی تأثیرات رفتاری خصوصی سازی در حوزه منابع انسانی با استفاده از مدل سندرم بازماندگی بروکنر. مجله پژوهش های مدیریت، شماره 89، صص 15-23.
آقاجانی، ن. 1380. تأثیر خصوصی سازی بر ابعاد مالی جهت تداوم فعالیت شرکت ها. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
[1] - Mirchevski
[2] - Wright and Ferris
[3] - Storey
قیمت فایل فقط 24,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری خصوصی سازی، نظام های مدیریت منابع انسانی , مبانی نظری خصوصی سازی، نظام های مدیریت منابع انسانی , مبانی نظری خصوصی سازی , مبانی نظری نظام های مدیریت منابع انسانی , مبانی نظری , خصوصی سازی , نظام های مدیریت منابع انسانی