دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 61 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 44
مبانی نظری گیاه جو، تنش سرمازدگی، ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری گیاه جو، تنش سرمازدگی، ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما
توضیحات: 44صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
- گیاه شناسی جو:
جو گیاهی است از خانواده غلات1، جنس هوردیم2 و گونه ساتیوا3 و گیاهی یک ساله است. ریشه جو سطحی و افشان بود و شامل :
1- ریشه های جنینی که به تعداد 5 تا 9 عدد از گره جنین بیرون می آیند. در استحکام و تغذیه گیاه جوان در دوران اولیه رشد نقش مهمی دارند.
...................
- بذر جو:
دانه جو دارای یک شیار است که در جوهای چهار و شش ردیفه کوتاه می باشد. رنگ دانه که مربوط به آلورون و پریکارپ می باشد معمولا سفید یا آبی روشن و در ارقام دیگر با رنگهای قرمز، بنفش، سیاه نیز دیده می شود که رنگ سیاه مربوط به ماده رنگی به نام ملانین و رنگ آبی آن نیز مربوط به ماده رنگی به نام آنتوسیانین می باشد. بعضی از ارقام جو، دانه های سخت و عریان دارند که گلومل به دانه نچسبیده و این صفت ارثی می باشد و تابع شرایط محیط نمی باشد (تاج بخش، 1382 و کاظمی اربط، 1378).
................
- طبقه بندی زراعی جو:
از نظر زراعی جو را به سه دسته تقسیم می کند.
1- جوهای بهاره : طول دوره رشد و نمو حدود 100-120 روز بوده، احتیاجات از نظر سرما، نور و مواد غذایی کمتر بوده و دارای سیستم ریشه ای ضعیفی هستند و عملکرد کمتری نسبت به جوهای پاییزه دارند و اکثرا در صنایع مالت مورد استفاده قرار می گیرد.
..................
- سازگاری
..............
- تنش
..............
- تنش سرمازدگی
..................
- مدیریت سرمازدگی
................
- دما
...............
- درجه و شدت تنش
کورکلا و فرانک (1995)، گیاه علف گوش موشی یا علف تال را به عنوان گیاهی که قادر به سازگاری به سرما باشد را معرفی کردند. آنها دوره هایی با 4 درجه سانتی گراد به سرما را آزمایش کردند و دریافتند مقاومت به سرما برای دامنه 8- تا 3+ درجه سانتی گراد می تواند برای این گیاه مناسب باشد. مقاومت به سرما در روزهای اولیه تنش بیشتر مشاهده شد و بیشترین سطح بعد از هفت روز به دست آمد. مقاومت به سرما در گیاه برنج یک صفت کمی است و اهمیت زیادی دارد. البته روابطی بین صفات فیزیولوژیکی و مورفولوژیک مانند ارتفاع بوته، طول خوشه و تعداد دانه و پنچه و تعداد خوشه با مقاومت به سرما در گیاه برنج وجود دارد ( توریاما 1962، باردهان و همکاران 1982، گوپتا و همکاران، 1993).
................
- اثر یخ زدگی بر گیاهان
خاصیت سازگاری و در نتیجه مقاومت به سرما معمولا در میان گیاهان مناطق معتدله رخ می دهد به نحوی که آنها را قادر می سازد سرما و دوره های یخبندان در فصل پاییز و زمستان را تحمل کنند. دامنه وسیعی از افزایش مقاومت به.................
- اثر دما و طول روز
............
- زمان کاشت
.............
- تحمل به یخبندان
به منظور تحمل به تنش سرما بایستی ژنوتیب هایی را انتخاب نمود که در طول سرمای زمستان دارای نمو بطئی آغازه های سنبله و رشد سریع پس از برطرف شدن سرما باشند (هاشینو و همکاران، 1987).........................
.................
- تاثیر تنش سرما روی غلات
تحمل غلات با تیپ پاییزه به دماهای پایین به فرآیندهای فیزیولوژیکی شناخته شده در تنش سرما وابسته است. تغییرات فیزیولوژیکی و بیوشیمیایی متعددی در طی تنش سرما رخ می دهد که این تغییرات نظیر فعالیت آنزیمی، انباشت محلولهای سازگار، تغییرات در پایداری غشا و القا ژنهای خاصی تحت تنش می باشند (کاتیولی و بارتلس، 1992)...............
................
- ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما
عادت دهی به سرما از روندهای بسیار مهم در غلات در طول فصل پاییز است که تغییرات مهم بیوشیمیایی و متابولیکی در طی آن دوره صورت می گیرد و در نتیجه گیاهان مواد محافظت کننده در برابر تنش سرما را انباشت می کنند تا برای مقابله با شرایط سخت زمستان آماده شوند (سرهان و همکاران، 1997 ؛ فولر و همکاران، 1999). به طور کلی وقتی..............
..................
- تاثیر تنش سرما در گیاهان
سریعترین تغییرات در 50LT (50 درصد گیاهچه های مرده) در مراحل اولیه سازگاری رخ می دهد (برول- بابل و فاولر، 1989). این ارتباط بین نسبت و مرحله سازگاری در دمای ثابت غیر خطی است. چاودار بهترین تحمل به دمای پایین در بین غلات داشته و در مرحله بعد گندم، تریتیکاله و گندم دوروم، جو و یولاف در مراحل بعدی از نظر تحمل به دمای پایین دارند (فاولر و کارلز، 1979).
....................
- افیونی، د.، ا. قندی.، و د، صادقی. 1380. بررسی اثرات تاریخ کاشت و میزان بذر بر عملکرد دانه و خصوصیات زراعی ارقام جدید گندم. گزارش طرح تحقیقاتی شماره 79084-12-103، ایستگاه تحقیقات کشاورزی کبوترآباد اصفهان. 9 صفحه.
- امام، ی. 1382. زراعت غلات. انتشارات مرکز نشر دانشگاه شیراز. 430 صفحه
..................
....................
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری گیاه جو، تنش سرمازدگی، ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما , مبانی نظری گیاه جو، تنش سرمازدگی، ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما , مبانی نظری گیاه جو، تنش سرمازدگی , مبانی نظری ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما , مبانی نظری , گیاه جو , تنش سرمازدگی , ارتباط ورنالیزاسیون (بهاره سازی) با تحمل به تنش سرما
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 49 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 32
مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختیرفتاری
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختی-رفتاری
توضیحات: 32صفحه فارسی (word) با منابع کامل
تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
- مقدمه
فوبی اختصاصی عبارت است از ترسی شدید، دایمی، افراطی و یا نامعقول که در صورت وجود و یا انتظار شیء یا موقعیتی معین (مانند بلندی، حیوانات، تزریق، دیدن خون، سوار هواپیما شدن) بروز می کند. در این بیماران به محض...............
فوبی اجتماعی
-تعریف فوبی اجتماعی و اهمیت آن
اختلال فوبیای اجتماعی که به عنوان اضطراب اجتماعی نیز شناخته می شود، اولین بار در اواخر سال های 1960 به عنوان یک تشخیص خاص و مستقل مطرح شد. مشخصه اصلی این اختلال، ترس مبالغه آمیز از موقعیت های عملکردی اجتماعی در حضور افراد ناآشناست. مبتلایان به این اختلال از این که در موقعیت های اجتماعی دچار خجالت زدگی شده یا مورد ارزیابی منفی دیگران قرار گیرند می هراسند. از میان موقعیت هایی که باعث اضطراب این افراد می شود می توان به صحبت کردن در جمع، گردهمایی های اجتماعی، ملاقات افراد جدید، خوردن در جمع، ترس از مخالفت با دیگران و نگرانی در ارتباط با صحبت با مراجع قدرت اشاره کرد (بروین و استین[1]، 2004).
..................
- شیوع فوبی اجتماعی و علائم آن
هراس اجتماعی معمولا در اواخر دوره کودکی و اوایل نوجوانی (10 – 20 سالگی) شروع می شود. سیر اختلال اغلب پیوسته و مزمن است که می تواند در طی سالیان متمادی مشکلات عمیقی در زندگی فرد مبتلا ایجاد نماید (ساراسون و ساراسون[2]، 2002).
...............
- شکل گیری فوبی اجتماعی
در زمینه چگونگی شکل گیری و تداوم اختلال فوبی اجتماعی نظریه های مختلفی وجود دارد. از جمله آنها نظریه های زیست شناختی، شرطی سازی کلاسیک، رفتارگرایی اجتماعی و نظریه شناختی الیس است، ولی می توان گفت یکی از نظریه های جدید مطرح در این زمینه نظریه ولز و کلارک[3] (1997) است. با توجه به نظریه های جدید در زمینه فوبی..................
- درمان فوبی اجتماعی
در درمان اختلال اضطراب اجتماعی، هم از درمان های دارویی و هم از درمان های روانشناختی استفاده می شود. هر چند مطالعات چندی در رابطه با تعیین برتری یکی از این ها نسبت به دیگری انجام گرفته، اما هنوز یافته های با ثباتی که بتواند نشان دهد کدام روش بر دیگری برتری دارد وجود نداشته و در نتیجه هنوز اتفاق نظر کافی در بین صاحب نظران وجود ندارد (تورک، هیمبرگ، و هوپ[4]، 2001؛ رووا و آنتونی[5]، 2005). مواجه و بازسازی شناختی هر کدام به تنهایی نیز در درمان اختلال اضطراب اجتماعی به کار می روند، اما با توجه به این که ترس از ارزیابی منفی به عنوان یک جزء شناختی مهم در اختلال پاسخ خوبی به درمان با بازسازی شناختی می دهد، انتظار می رود که ترکیب این دو روش به نتایج بهتری منجر شود (تیلور[6]، 1996؛ جاستر و هیمبرگ، 1995؛ تورک، هیمبرگ و هوپ[7]، 2001).
.......................
- درمان شناختی- رفتاری
- تعریف درمان شناختی-رفتاری و شکل گیری آن
درمان شناختی رفتاری (CBT)، نوعی رواندرمانی است که به بیماران کمک میکند تا به درک افکار و احساساتی که بر روی رفتارشان تأثیر میگذارد، نایل گردند. درمان شناختی رفتاری در حال حاضر برای درمان تعداد زیادی از اختلالات، از جمله هراسها (فوبیا)، اعتیاد، افسردگی و اضطراب به کار گرفته میشود.
....................
- تلفیق رویکردهای شناختی و رفتاری
نظریه لنگ درباره سه نظام پاسخی نسبتاً مستقل ، شالوده لازم برای پذیرش مفاهیم شناختی در رویکرد رفتاری را فراهم آورده بود. در زمینه روان شناسی رفتاری (که متفاوت از رفتاردرمانی است )، اهمیت متغیرهای .......................
- اصول درمان شناختی- رفتاری
فلسفهای که در پشت درمان شناختی رفتاری قرار دارد این است که افکار و احساسات ما نقش کلیدی و بنیادی در رفتار ما دارند. برای مثال، فردی که زمان زیادی را صرف فکر کردن به سوانح هوایی میکند ممکن است رفته رفته از مسافرتهای هوایی اجتناب کند. هدف درمان شناختی رفتاری آموزش این نکته به بیماران است که با وجودی که آنها نمیتوانند بر تمام جنبههای دنیای پیرامونشان کنترل داشته باشند اما میتوانند چگونگی تعبیر و تفسیر و پرداختن به چیزهایی که در محیطشان وجود دارد را کنترل کنند.
..................
-انواع درمان شناختی- رفتاری
طبق تعریف انجمن درمان شناختی رفتاری انگلستان، «رواندرمانی شناختی رفتاری، محدودهای از روشهای درمانی را در بر میگیرد که بر پایه مفاهیم و اصول برآمده از مدلهای روانشناختی هیجانات و رفتارهای انسان قرار دارند. این روشها شامل رویکردهای درمانی متنوعی برای اختلالات هیجانی میباشند.»
.................
- مولفههای درمان شناختی- رفتاری
مردم غالباً افکار و احساساتی را تجربه میکنند که باعث تشدید یا تقویت باورهای معیوب و نادرست در آنان میگردد. چنین باورهایی میتواند به رفتارهای مشکلزا منجر گردد و جنبههای مختلف زندگی فرد شامل خانواده، روابط عاطفی، کار و تحصیل را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، فردی که اعتماد به نفس پائینی دارد ممکن است افکار منفی درباره توانائیها و قابلیتهای خود را تجربه کند. در نتیجه این الگوهای فکری منفی، ممکن است..................
- کاربردهای درمان شناختی رفتاری
درمان شناختی رفتاری برای درمان طیف وسیعی از اختلالات، از جمله اضطراب، هراسها، افسردگی، اعتیاد و انواع رفتارهای ناسازگارانه مورد استفاده قرار گرفته است. درمان شناختی رفتاری یکی از روشهای درمانی است که بیشترین پژوهشها را به خود اختصاص داده زیرا این روش درمانی بر هدف مشخصی تمرکز دارد و نتایج آن نسبتاً به سادگی قابل ارزیابی است...........................
- درمان شناختی-رفتاری فوبی اجتماعی
در ارتباط با اختلال فوبی اجتماعی، رویکرد شناختی- رفتاری اساسا بر این فرض مبتنی می باشد که اختلال مذکور، به وسیله دو عامل نگهداری می شود و تداوم می یابد، اولین آن، الگوی تفکری است که به صورتی وسیع، به خودگویه های غلط منتسب می شود. خودگویه های غلط، یک سبک ناسازگارانه و غیر منطقی برای تفکر است. این مساله با بازسازی شناختی، درمان می شود. عامل دوم، فقدان فرصت کافی برای شخص مبتلا به فوبیا است تا متوجه شود که چیزی برای ترس وجود ندارد. چرا که این فرد در نتیجه ترس از موقعیت هایی که برانگیزاننده اضطراب هستند، فرار یا اجتناب می کند. این موضوع نیز از طریق درمان های مبتنی بر رویارویی صورت می گیرد (کلارک[8]، 2004).
...................
منابع
آقاخانی، ن.، خانجانی، ز.، محمودعلیلو، م و حامدی، م. 1390. مقایسه میزان اثربخشی درمان های گروهی در اختلال فوبی اجتماعی: سه روش روان درمانی رفتاری، شناختی، و رفتاری/شناختی. مجله پزشکی ارومیه، دوره 22، شماره 4، صص 282-289.
انصاری، م.، برجعلی، ا.، احدی، ح و حسینی، ع. 1392. اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر کاهش خشم دانشجویان. مجموعه مقالات چهارمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان.
..........................
.....................
[1] - Browin and Stein
[2] - Sarason and Sarason
[3] - Welz and Klark
[4] - Tork, Himberg and Hope
[5] - Rowa and Antoni
[6] - Taylor
[7] - Tork, Himberg and Hope
[8] - Kelark
قیمت فایل فقط 23,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختی-رفتاری , مبانی نظری فوبی اجتماعی، درمان شناختیرفتاری , مبانی نظری فوبی اجتماعی , مبانی نظری درمان شناختیرفتاری , مبانی نظری , فوبی اجتماعی , درمان شناختیرفتاری