دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 47 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26
مبانی نظری روابط حقوق سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و به صورت اختصاصی ایران با اتحادیه اروپا
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
مبانی نظری روابط حقوق سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و به صورت اختصاصی ایران با اتحادیه اروپا
توضیحات: 29صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه علوم سیاسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
بررسی روابط حقوق سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و به صورت اختصاصی ایران با اتحادیه اروپا
مبحث اول: مقدمه
ضرورت ایجاد سازمان «همکاری برای عمران منطقهای» را باید در شرایط سیاسی و اقتصادی ایران، پاکستان و ترکیه در دهه 1960 جستجو کرد. از نظر شرایط اقتصادی سه کشور بنیانگذار، در پی اجرای طرحهای صنعتی کردن خود به شیوه غربی بودند. محدودیت ذخایر معدنی، نیاز به اجرای طرحهای صنعتی، دریافت فناوری و استفاده از امکانات رفاهی منطقهای از جمله دلایل شکلگیری سازمان عمران منطقهای بود. ولی اعضا نتوانستند راهکارهای مناسب و کارآمدی را به منظور حرکت منابع و عوامل تولید (سرمایه، نیروی کار و کالا) در منطقه فراهم آورند.
........................
مبحث دوم: چالشهای اقتصادی موجود بر سر راه سند چشمانداز 2.15 اکو
پیش از این، پژوهشگران دربارهی چالشهای اقتصادی اکو به مواردی مانند تفاوت در ساختار و الگوهای اقتصادی اعضای اکو، جنبههای همتکمیلی اقتصادی، تولید و صادرات مواد خام، نابرابری سطح توسعه اقتصادی و توزیع ناعادلانه هزینهها و منافع اشاره نمودهاند. به دلیل تمرکز بر اهداف اکوتا و سند چشمانداز اکو 2.15 صرفاً به مهمترین چالشهای اقتصادی که میتواند مانع اجرای برنامههای یاد شده گردد یا حداقل روند اجرای آنها را با کندی مواجه سازد، اشاره میشود.
................
مبحث سوم: نقش و تأثیر قدرتهای خارجی در عدم همگرایی در میان اعضای اکو
از تشکیل کنفرانس توسعه و تجارت وابسته به سازمان ملل متحد دههی توسعه، کشورهای در حال رشد برای بهبود شرایط داخلی خویش، به همکاریهای منطقهای با یکدیگر روی آوردند.
....................
گفتار اول: ارزیابی عملکرد سازمان اکو
....................
گفتار دوم: جمهوری آسیای مرکزی و قفقاز
...............
فهرست منابع و مآخذ
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری روابط حقوق سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و به صورت اختصاصی ایران با اتحادیه اروپا , مبانی نظری روابط حقوق سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و به صورت اختصاصی ایران با اتحادیه اروپا , مبانی نظری , روابط حقوق سازمان همکاری اقتصادی (اکو) و به صورت اختصاصی ایران با اتحادیه اروپا , نقش و تأثیر قدرتهای خارجی در عدم همگرایی در میان اعضای اکو
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 57 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 38
مبانی نظری نظام حقوقی اتحادیهی اروپا
قیمت فایل فقط 25,000 تومان
مبانی نظری نظام حقوقی اتحادیهی اروپا
توضیحات: 38صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه علوم سیاسی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
مبحث چهارم: نظام حقوقی اتحادیهی اروپا
در این بحث از نظام حقوقی اتحادیه، شاید نخستین سئوالی که به ذهن برسد آن است که آیا اتحادیه دارای یک نظام حقوقی مستقل میباشد و یا نظام آن همان مجموعه نظامهای حقوقی ملی اعضا است. احتمالاً مبنای این سئوال نیز آن خواهد بود که چون اتحادیه بر اساس قرارداد (پیمانهای مختلف مانند معاهدهی رم، ماستریخت و آمستردام) تشکیل شده نمیتواند یک نظام متفاوت از نظامهای حقوقی ملی اعضا داشته باشد.
در این ارتباط باید اذعان داشت که موافقتنامههای تشکیل دهنده اتحادیه فراتر و جدای از سایر پیمانها و موافقتنامههای بینالمللی تلقی شده و دول عضو با قبول شرایط آن عالماً و عامداً حاکمیت خود را محدود ساخته و حداقل در مواردی اختیارات ملی را به اتحادیه تفویض کردهاند، به نحوی که برگشت آن به دول عضو پذیرفته نیست. در همین راستا نظرات و آراء دیوان دادگستری اروپایی توسط دادگاههای ملی باید به اجراء درآید و در مقام تعارض با نظرات و آراء ملی نظرات این دیوان حاکم خواهد بود.[1]
.................
گفتار اول: منابع حقوق
................
گفتار دوم: ارتباط بین نظام حقوقی اتحادیه اروپا با نظامهای حقوقی ملی دول عضو
...................
مبحث پنجم: روند قانونگذاری در اتحادیه اروپا
...................
مبحث ششم: شخصیت حقوقی اتحادیه اروپا
..............
..............
سوم: شخصیت حقوقی جوامع در حقوق داخلی دول عضو
.......................
مبحث هفتم: روابط ایران با اتحادیه اروپا: پیشینه و موانع پیش رو
با گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، روابط ایران و اروپا فراز و نشیبهای فراوانی را طی کرده است. با توجه به تعامل جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا در چارچوب روابط دوجانبه، منطقهای و بینالمللی و برگزاری چندین دور گفتگو میان طرفین، کشف دلایل این فراز و نشیبها و ناکامیها در این مسیر میتواند ایران را در ادامه راه خود یاری نماید، بر این اساس، معاونت سیاست خارجی و روابط بینالملل مرکز تحقیقات استراتژیک، طی نشستی با حضور کارشناسان و صاحبنظران به بررسی این موضوع پرداخته است. متن حاضر جمعبندی موضوعات مطرح شده در این نشست میباشد.
الف: پیشینهی روابط ایران و اروپا
................
اول: روابط سیاسی
...................
دوم: روابط اقتصادی ـ تجاری
...................
سوم: روابط پارلمانی
...............
چهارم: پس از 11 سپتامبر
......................
ج: مشکلات موجود بر سر راه روابط ایران با اتحادیه اروپا
...................
.....................
3. دیدگاه منفی دولتمردان و افکار عمومی اروپا نسبت به ایران
.....................
دوم: صلح خاورمیانه و حمایت از تروریسم
.................
سوم: مسائل هستهای
...................
4. تعدد کشورهای اتحادیه اروپا و تفاوت دیدگاههای آنها
...............
5. نقش مخالفین توسعه روابط ایران و اتحادیه اروپا
................
6. نقش آمریکا
....................
رویکرد اتحادیه اروپا به جمهوری اسلامی ایران پس از واقعه 11 سپتامبر
...............
مبحث هشتم: آسیب شناسی روابط ایران و اتحادیه اروپا : پیشنهادهایی برای تنظیم روابط
..................
فهرست منابع و مآخذ
قیمت فایل فقط 25,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری نظام حقوقی اتحادیهی اروپا , مبانی نظری نظام حقوقی اتحادیهی اروپا , مبانی نظری , نظام حقوقی اتحادیهی اروپا
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 404 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 26
مبانی نظری آترواسکلروسیس، بیماری های قلبی و عروقی،
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
مبانی نظری آترواسکلروسیس، بیماری های قلبی و عروقی
توضیحات: 26صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه پزشکی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
مقدمه
آترواسکلروسیس[1] یک بیماری ژنراتیو[2] شریانی است که منجر به سفت شدن لایه اینتیما[3] شریان های بزرگ و متوسط از طریق تشکیل پلاک که غنی از کلسترول است، می شود.پارگی پلاک باعث ترومبوز[4] می شود که شدت جریان خونی که اکسیژن را به سمت ارگان های مهم حمل می کند را مسدود می کند.
شیوع بالای این بیماری مسئول میزان بالای ناخوشی و مرگ و میر در جوامع غربی است.کلسترول عامل اصلی در ایجاد آترواسکلروسیس است ، که توسط ذرات LDL [5]حمل می شود و از میان اندوتلیوم[6] عبور می کند و در اینتیما انباشته می شود.
..................
- لیپوپروتئین های کم چگال(LDL)
لیپوپروتئین های کم چگال متعلق به خانواده پنج تایی لیپوپروتئین ها هستند. لیپوپروتئین ها بر اساس سایز از بزرگ به کوچک اچ-دی-ال[7]،ال-دی-ال[8]،آی-دی-ال[9]،وی-ال-دی-ال[10] و کلومیکرون[11] هستند. این ذرات اسید های چرب را احاطه کرده اند و سبب محلول نگه داشتن آن در محیط آبی می شوند.
50 درصد وزن آن را کلسترول است و در بین لیپوپروتئین ها بیشترین درصد کاسترول را دارد.LDL در جریان خون از متابولیسم VLDL به وجود می آید و مسئول انتقال کلسترول ساخته شده در کبد به بافت های محیطی است. قطری حدود 18 تا 30 نانومتر دارد.
.................
- آنوتومی عروق و گسترش بیماری های قلبی و عروقی
به منظور اینکه ارگان های پیچیده ی بدن انسان همواره نیاز های متابولیک سلول ها را فراهم کند نیاز به اکسیژن و مواد مغذی دارد. این عمل به وسیله سیستم گردش خون مهیا می شود. دستگاه گردش خون در شکل 2 نشان داده شده است. دستگاه گردش خون از 3 قسمت اصلی تشکیل می شود: قلب،ریه و سایر قسمت ها.
دیواره شریان از دو بخش اصلی تشکیل شده است:
.....................
- عوامل موثر آترواسکلروسیس
بیماری های متعددی مانند دیابت، کلسترول بالا، فشار خون بالا به ضخیم شدن لایه اینتیما [2]در شریان ها مرتبط اند.
..................
- تشخیص آترواسکلروسیس و درمان
پیوند شریان و آنژیو پلاسی[12] را که در اواخر 1970 معرفی شد را می توان به عنوان یکی از درمان های فیزیکی اولیه برای شریان های مسدود که ممکن است شامل استنت[13] برای ارائه پشتیبانی و حفظ مجرای رگ، بعد از گسترش در نظر گرفت. (استنت یک لوله توری و مصنوعی از جنس فلزات که به عنوان داربست عمل می کند و در یک مجرای طبیعی بدن(لومن) برای جلوگیری یا مقابله با نقص ناشی از انقباض موضعی جریان درون آن مجرا قرار داده می شود).(آنژیوپلاستی،گشاد کردن رگ را گویند).
...............
- شاخصه های جریان
اوایل کار مک دونالد وومرسلی[14] و همکاران [33] در سال 1950 ، برای تکمیل دانش، شکل موج فشار، کارهایی را انجام دادند و شواهدی از برگشت جریان در گردش خون خرگوش و سگ مشاهده کردند. وومرسلی در مقاله 1955 خودش [33] ،یک حل تحلیلی برای پروفیل سرعت جریان توسعه یافته در اطراف یک لوله، وقتی که گرادیان فشار نوسانی است، ارائه کرد. که امروزه به عنوان پروفیل وومرسلی شناخته می شود و برای بدست آوردن شرایط مرزی مناسب در محاسبات شبیه سازی، بسیار استفاده می شود.
.................
- پاسخ سلولی
پاسخ سلول های اندوتلیال به نیروهای همودینامیک، نقش مهمی در فهم آترواسکلروسیس ایفا می کند. اندوتلیال محدود کننده نرخ انتقال کلسترول است.[38,20,21] اثر تنش برشی در عملکرد سلول های اندو- تلیال هنوز به طور کامل شناخته نشده است.
.............
- انتقال جرم لیپوپروتئین ها با دانسیته پایین در شریان
گونه ایی که در ناحیه ی لومن به دیواره رگ منتقل می شود با مقاومت های مختلفی روبه رو می شود. اکسیژن ، ATP و دیگر گازها در تمام سطح ادوتلیوم به وسیله آنزیم کاتالیز واکنش شیمیایی مصرف می شوند. در مقابل بسیاری از املاح پروتئین های محلول در خون از قبیل آلبومین[15] و LDL به واسطه اتصالات محکم قادر نیستند.
...............
منابع و مآخذ:
قیمت فایل فقط 19,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری آترواسکلروسیس، بیماری های قلبی و عروقی , مبانی نظری آترواسکلروسیس، بیماری های قلبی و عروقی، , مبانی نظری آترواسکلروسیس , مبانی نظری بیماری های قلبی و عروقی، , مبانی نظری , آترواسکلروسیس , بیماری های قلبی و عروقی،
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 78 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 72
مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه
توضیحات: 72صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه مدیریت حمل و نقل، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
تاریخچه حمل و نقل در جهان و ایران :
بررسیهای تاریخی آشکار نموده است که از آغاز زندگی بشر در کره خاکی موضوع حمل و نقل و جابجائی انسانها و کالا مطرح بوده است. در زمینه تکامل و تحول حمل و نقل مدارک روشن و گویا در دسترس محققین نبوده است و تصاویری که از آن زمان به صورت فسیل به جا مانده به سختی از روی آنها به وضع حمل و نقل انسانهای اولیه پی بردهاند. روی این اصل، اطلاعات در این مورد مبتنی بر حدسیات بوده است و آنچه که مسلم است زنان در آن زمان در حمل و نقل نقش اساسی داشتهاند که با وسائل سنتی محمولههای خودشان را به محل مورد نظر حمل میکردند و به این ترتیب انرژی آنها بدون اینکه در تولید مورد استفاده قرار بگیرد بیهوده تلف میشد. بررسیهایی که در این زمینه بعمل آمده حاکی از آن است که در اروپای شرقی از "سورتمه" بعنوان وسیله نقلیه استفاده میشد، در مصر و آشور هم از سورتمه برای جابجائی بارهای سنگین بهرهبرداری میکردند. (A. Burns , William: 1956)
...................
- سابقه اتوبوسرانی در کشورهای پیشرفته:
با مطالعه و بررسی کشورهای توسعه یافته جهان هیچ سند قابل استناد و معتبر درخصوص اتوبوسرانی مشاهده نکردیم. هرچند که هماکنون در بیشتر این گونه کشورها وسائط نقلیه پیشرفته ازقبیل مترو- مونوریل-...........
...................
- سابقه اتوبوسرانی در کشورهای در حال توسعه :
در کشورهای در حال توسعه نیز درخصوص راهاندازی سیستم اتوبوسرانی مطلب و سندی به غیر از مواردی که در چند کتاب به آن اشاره شده موردی نبوده، و همه به سالنامه جینز اشاره کردهاند.
.....................
- سابقه اتوبوسرانی در ایران :
برای ایران نیز سند مدون موجود نمیباشد و تنها اطلاعات در مورد اتوبوسرانی شهر تهران میباشد که آن هم توسط شرکت واحد به چاپ رسیده است. براساس نوشته مذکور، نخستین وسیله نقلیه عمومی که در پایتخت آغاز به کار کرده، واگن اسبی بود. بلژیکیها، بعد از ایجاد راهآهن حضرت عبدالعظیم (ماشین دودی)..........
................
- تاریخچه پیدایش سامانه اتوبوس تندرو:
مبدأ پیدایش اتوبوس تندرو را میتوان در امریکای لاتین جستجو کرد. در جایی که طراحان سیستمهای حمل و نقل به دنبال راهکار مناسبی از نظر هزینه برای مقابله با وضع دشوار حمل و نقل شهری بودند. رشد سریع مراکز شهری در امریکای لاتین در اواسط دهه 1970 مشکلات زیادی را برای مسئولان حمل و نقل شهری ایجاد نمود. رشد زیاد مهاجرت به شهرها و افزایش جمعیت شهرها و همچنین وجود منابع محدود مالی باعث شد تا مسئولین و طراحان شهری در امریکای لاتین با مشکلات عدیدهای مواجه شوند و به منظور مقابله با مشکلات مربوط به حمل و نقل به دنبال یک سامانه جدید حمل و نقل شهری باشند.
راهکاری که درنهایت مورد تأئید مسئولین امر قرار گرفت ایجاد سیستم اتوبوس تندرو بود. سیستمی که به عنوان متروی زمینی شناخته میشد و نسبت به اتوبوسهای معمولی مزایای زیادی را به همراه داشت (مهندسین مشاور آتیهساز شرق؛ 1386 : 5).
..................
- سیستم بی آر تی و تجارب جهانی :
گزارشهای معتبر جهانی نشان میدهند که در شهرهای بزرگ سالانه در حدود 3/0 تا 2/1 درصد از سفرهای انجام شده با حمل و نقل همگانی کاسته میشود. تجربه حاکی از آن است که سیستم اتوبوس تندرو به عنوان یک رقیب برای وسائل نقلیه شخصی میتواند جایگاه از دست رفته سیستمهای حمل و نقل همگانی را به دست آورد.
...............
- ایالات متحده امریکا :
طی بازدیدی که گروهی از کارشناسان حمل و نقل ایالات متحده امریکا از کورتیبیا در سال 1998 انجام دادند ویژگیهایی در مطالعات و بازدید خود بدین شرح ارائه نمودند:
...............
- گوانگژو چین:
حدود 5/22 کیلومتر مسیر اتوبوس سریعالسیر در 21 فوریه ایجاد گردید که به جیبی آرتی[1] معروف است که دارای خصوصیات زیر است:
...................
- کوریتیبا – برزیل:
سیستم اتوبوسرانی کوریتیبا به عنوان جزء تشکیلدهنده یک طرح بزرگ جامع توسعهیافته است که هدف طرح شامل گسترش شعاعی شهر در طول 5 کریدور (محورهای ساختاری) بوده که حمل و نقل و کاربری........
...........
- بوگاتا- برزیل:
میزان استفاده از حمل و نقل همگانی این شهر با وجود اینکه تنها 2 خط از 22 خط طراحی شده اجرا.............
...............
- پکن:
..................
- فرانسه :
.................
- ایران:
ارائه خدمات بهینه با میزان دسترسی آسان همواره در اولویتهای برنامههای مدیران شهری در سراسر دنیا به شمار میآید. در این میان کلانشهرهایی که در آنها مدیریت واحد شهری به واقع عینیت یافته است روند ارائه خدمات و تنوع آن بیشتر به چشم میخورد.
..................
اتوبوس:
اتوبوس (Autobus) از ریشه فرانسوی و نوعی از اتومبیل با اطاق دراز و صندلیهای متعدد است که معمولاٌ در شهر و بیرون از شهر برای رفت و آمد به کار میرود. اتوبوس به وسیله ترابری جمعی شهری است که به سرمایهگذاری کمی احتیاج دارد و به سرعت قابل توسعه است. خطوط اتوبوس را به سادگی میتوان تغییر داد و با توجه به امکان تغییر تعداد آن، تطابق این سامانه در مقابل تغییرات تقاضای رفت و آمد بسیار خوب است و از نظر تراکم مسافر و جابجائی بسیار عالی است. اتوبوس یکی از اقتصادیترین سامانههای رفت و آمد شهری مخصوصاٌ برای مناطقی با حجم ترافیک کم و یا متوسط میباشد. این سامانه در همه شرایط آب و هوایی عمل میکند (میرزا علیان، علی؛ 1377: 25).
................
- ایستگاه :
مکانی است در امتداد یک خط اتوبوسرانی برای توقف اتوبوس در طول خط و اجازه استفاده مسافر اتوبوس از خط در آن ایجاد میشود (موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی؛ 1381: 1).
...................
ایستگاههای کنار خیابانی:
اینگونه ایستگاهها در کنار خیابان و بدون هیچ تغییری در خیابان و یا پیادهرو ایجاد میشوند. مزایای این ایستگاه عبارتند از :
................
مزایا و معایب ایستگاه پهلوگاهی:
...............
- مکانیابی ایستگاه اتوبوس:
اصلاح و بهسازی ایستگاههای حمل و نقل به منظور تأمین راحتی و ایمنی مسافران و ایجاد نظم و انضباط در توقف اتوبوسها انجام میشود. در طراحی بهینه ایستگاهها موارد زیر مورد نظر میباشد:
..................
- فاصله ایستگاههای اتوبوس:
فواصل بین ایستگاهها و طراحی آن بعنوان یکی از مهمترین عوامل در طراحی سیستم خطوط ویژه با ظرفیت بالا به شمار میرود. هرچند تأمین فضای لازم جهت سبقت گرفتن توأم با سیستم فروش بلیط مناسب میتوان میزان بهرهوری را به طور قابل توجهی افزایش دهد (طیبانی، 1375: 19).
..................
- ترافیک :
ترافیک پدیدهای است ناشی از جابجایی انسان، حیوان، کالا و وسایل نقلیه از نقطهای به نقطهای دیگر. اصول سه گانه ترافیک شامل: مهندسی، آموزشی و اجرای مقررات میباشد.
امروزه یکی از مسائل شهرها بخصوص شهرهای بزرگ، حمل و نقل و ترافیک شهری است. همچنین کمبود و نارسائی در سیستم حمل و نقل زمینی به خصوص سیستمهای حمل و نقل شهری به عنوان یکی از موانع رشد و توسعه کشوری به شمار میرود (بررسی وضعیت سیستم اتوبوسرانی شهری کشور 1375).
..................
- مهندسی ترافیک:
شاخهای از مهندسی است که با برنامهریزی، طراحی هندسی،مدیریت و کنترل ترافیک در ارتباط بوده و روابط بین وسایل نقلیه و شبکه ارتباطی را در جهت رسیدن به ترددهای راحت و کارآمد، توأم با ایمنی کافی، برای افراد و کالا مورد مطالعه قرار میدهد. در مباحث مهندسی حمل و نقل و ترافیک، هنگامی حمل و نقل عمومی مؤثر خواهد بود که به صورت مکمل با سایر شیوههای جابجائی برنامهریزی شود.
..............
- مدیریت ترافیک :
.................
- ضایعات ترافیک :
.................
- حمل و نقل هوشمند:
...................
- اجزاء اصلی ITS در سیستم اتوبوس سریع شامل :
..............
- پارکینگ :
..............
-خطوط اتوبوسرانی :
...............
- انواع خطوط درونشهری :
الف) سرویس اتوبوس عادی : در این خطوط فاصله ایستگاههای اتوبوس حداقل 200 متر و حداکثر 600 متر است. در این مدل توقف اتوبوس در هر ایستگاه الزامیست که باعث طولانی شدن زمان سفر میشود.
..................
- خطوط ویژه اتوبوسرانی :
................
-انواع خطوط ویژه :
...................
- سیستم سریع اتوبوسی :
.................
- سامانه اتوبوسهای تندرو:
................
- بی آر تی چیست؟
................
- زمینه شکلگیری بی آر تی:
.................
- نقش اتوبوس تندرو در حمل و نقل شهری:
.................
- خصوصیات بی آر تی:
...............
- میزان و چگونگی تفکیک مسیر حرکت:
................
- مزایا و معایب سیستم اتوبوس تندرو:
...............
منابع فارسی :
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه , مبانی نظری حمل و نقل، اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه , مبانی نظری حمل و نقل , مبانی نظری اتوبوس تندرو، بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه , مبانی نظری بی آر تی، پارکینگ، ایستگاه , مبانی نظری پارکینگ، ایستگاه , مبانی نظری , حمل و نقل , اتوبوس تندرو , بی آر تی، پارکینگ , ایستگاه
دسته: علوم انسانی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 75 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 60
مبانی نظری آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء دیوان عدالت اداری
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
مبانی نظری آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء دیوان عدالت اداری
توضیحات: 60صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه حقوق عمومی و خصوصی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء دیوان عدالت اداری
مبحث اول: مفهوم و مبانی ابطال
شناخت مفهوم هر نهادی میتواند به تبیین صحیح آثار ناشی از به عمل درآمدن آن نهاد کمک شایانی نماید. از آنجا که ابطال مفهومی است که هم در حوزهی حقوق خصوصی و هم در حقوق عمومی کاربرد فراوانی دارد؛ لذا ابتدائا باید روشن نمود که این مفهوم با چه تفاوتی در این دو حوزه نمود مییابد. همچنین به منظور نیل به پاسخی صحیح به این سوال که اثر ابطال در حوزهی حقوق اداری ازجوانب مختلف به چه صورت خواهد بود؟ گمان بر این است که بررسی مبنای وجود عامل ابطال برای یک تصمیم اداری که از هنجارهای حقوقی تبعیت ننموده است بتواند راهگشا باشد.
گفتار اول : مفهوم ابطال
در راستای شناخت مفهوم ابطال باید تفاوتها و مشابهتهای آن با وضعیت حقوقی همانند آن در حقوق خصوصی مشخص گردد در این گفتار این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
بند اول:مفهوم ابطال در حقوق خصوصی و تفاوت آن با بطلان
حقوق مدنی با عنوان حقوق مادر در تمامی رشتههای حقوقی مورد استفاده قرار میگیرد. هر مفهوم که نیاز به تبیین داشته باشد باید ابتدائا به جایگاه و مفهوم آن در حقوق خصوصی بالاخص حقوق مدنی نگاهی انداخت تا بتوان با دیدی صحیحتر به آن مفهوم در گرایش خاص خود نگاه کرد. از سوی دیگر مفهومی که در حقوق مدنی مشابهت زیادی با ابطال دارد بطلان است. در جهت شناخت هر چه بهتر مفهوم ابطال بررسی تفاوتهای آن با بطلان ضروری به نظر میرسد.
1- مفهوم ابطال در حقوق خصوصی
هر واژهای میتواند واجد یک معنای لغوی و یک معنای اصطلاحی به فراخور موقعیت خویش باشد. لفظ ابطال از دیرباز در متون فقهی ما وجود داشته و سپس به متون حقوقی راه یافته است. این مسئله بررسی این نهاد در هر دو زمینه فقه و حقوق خصوصی را ضروری می سازد.
الف) در فقه لغت ابطال بدین گونه معنا شده است: ابطال بر وزن افعال از ماده «ابطل الشی» به معنای باطل کردن چیزی است. (ابن احمد،7/ 1372: 431) و به فاسد کردن چیزی و ازالهی آن نیز ابطال گفته میشود؛ خواه آن چیز حق باشد و خواه باطل. ( راغب اصفهانی،1372: 130) معنای اصطلاحی این واژه نیز تفاوت چندانی با معنای لغویش در نزد فقها ندارد. البته گاهی مقصود آنها از ابطال حکم به بطلان است و گاهی مقصود از آن ایجاد سبب بطلان در خارج است. (مجلهی فقه اهل بیت، 1385: 185)
..............
2- مفهوم بطلان
.................
بند دوم: مفهوم ابطال در حقوق اداری
................
گفتار دوم :مبنای ابطال در حقوق اداری
................
بند اول: مفهوم و مبنای حکومت قانون
...............
1- مبانی حاکمیت قانون
................
بند دوم: حقوق اداری و حاکمیت قانون
................
مبحث دوم :سایر عوامل زوال حقوقی تصمیمات اداره
..............
گفتار اول: نسخ
...............
بند اول: نسخ قانون
................
بند دوم : نسخ تصمیمات اداری[1]
....................
گفتاردوم :لغو
بند اول: مبنای لغو تصمیمات اداری
سلسله مراتب اداری یکی از گونه های سازمان یافتهی روابط اجتماعی است که نمونهی کهن و روشن آن سازمانهای نظامی میباشد. «طبق این اصل هر ماموری که تحت نظر مامور دیگری انجام وظیفه میکند، مکلف به اطاعت از اوامر مافوق خود هست. بدین ترتیب هر مامور بر زیردستان خود حق فرماندهی از جمله صدور دستور و تصمیمات و نظارت دارد.» (امامی؛1388؛42)
................
بند دوم : مفهوم و علل لغو تصمیمات اداری
عواملی که باعث میشود تا یک تصمیم نهایتا لغو گردد از این قرارند: (موتمنی، 1352: 15)
...............
مبحث سوم : علل و موضوعات ابطال
گفتار اول : علل ابطال
...................
بند اول : نقض حکم مقنن در تصمیمات اداری
.................
بند دوم : نقض صلاحیت
..............
1- صلاحیت تکلیفی
.................
2- صلاحیت تخییری (گزینشی)
................
بند سوم: عدم رعایت تشریفات قانونی
....................
1- مفهوم
.....................
2- نگاه شورای دولتی
....................
3- نگاه دیوان عدالت اداری
..................
بند چهارم : عدم احترام به حقوق بنیادین شهروندان
حقوق شهروندی مجموعهای از حقوق و قواعدی است که به روابط اشخاص در یک جامعه کلان دولت – کشور حکومت میکند و آمیختهای است از وظایف و مسئولیتهای شهروندان در مقابل یکدیگر و یا دولت یا قوای حاکم و همچنین حقوق و امتیازاتی که وظیفهی تامین آن بر عهدهی حاکمیت است. (رزاق پور،1390 : 34) از این دسته از حقوق میتوان به حق دادخواهی –رجوع بر محکمه صالحه –احترام به حقوق مکتسبه –حق بر محیط زیست و منع عطف به ماسبق شدن قوانین و مقررات اشاره نمود.
...................
1- حق دادخواهی و رجوع به محکمه صالحه
1-حق دادخواهی و رجوع به محکمه صالحه
...................
2-احترام به حقوق مکتسبه
.............
3-حق بر محیط زیست و حفاظت از آن
..........................
4-منع عطف به ما سبق شدن قوانین و مقررات
..........................
گفتار دوم : موضوعات ابطال در حقوق اداری
بند اول: مفهوم و دسته بندی تصمیمات اداری
موضوع ابطال در حقوق اداری را میتوان به فراخور انواع تصمیمات اداری تقسیم بندی نمود: تصمیات اداری به دو دستهی تصمیمات عامالشمول و موردی تقسیم میگردند:
تصمیمات عامالشمول : مقررات کلی و نوعی است که توسط مقامات عالی قوه مجریه در امور اجرایی و اداری وضع میشود و دارای قدرت الزام حقوقی است.(تیلا ؛1383؛18)
..................
بند دوم : تفاوتهای شکلی ابطال در تصمیمات عامالشمول و موردی
.................
1- ذی نفع بودن
................
2- اصل تناظر
.................
بند سوم: نگاه قضات دادگاه های عمومی به تصمیمات عامالشمول و موردی نا به هنجار
.................
فهرست منابع
قیمت فایل فقط 27,000 تومان
برچسب ها : مبانی نظری آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء دیوان عدالت اداری , مبانی نظری آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء دیوان عدالت اداری , مبانی نظری آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء , مبانی نظری دیوان عدالت اداری , مبانی نظری , آثار ابطال تصمیمات اداری در آراء دیوان عدالت اداری